Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 14:36
Goedemorgen,

Bij een klant van het bedrijf waar ik voor werk maken ze gebruik van diverse CAD software. Normaal gesproken pakken we hier bijv. een Quadro P2000 voor of vergelijkbaar. Nu willen er ook enkelen vanuit de TS thuis tekeningen in 3D bekijken. Leverancier CAD software geeft al aan dat het niet een groot succes zal worden maar dat het wel mogelijk is.

Op het werk hadden wij nog een NVIDIA GRID K1 liggen. Deze heb ik in de server gezet, host en vm zijn beiden Microsoft Server 2019. De videokaart zit er in via DDA (direct device attachment).

Het lijkt op zich te werken, maar een GRID K1 is blijkbaar 9 keer zo traag als een Quadro P2000 dus 3D gaat alsnog heel erg traag. Blijkbaar had ik mij wat beter moeten verdiepen in de kaart.

Ik kan nu wel als test tijdelijk een Quadro P2000 of GeForce kaart in plaatsen. Alleen heb je het dan over een enkele kaart. De GRID K1 heeft 4 (zeer zwakke?) GPU's.

Het lijkt mij dat je met de GRID 4 RDP sessies kan voorzien van GPU acceleratie in 3D en met de Quadro P2000 slechts 1 sessie, lijkt mij.

Heeft er iemand ervaring op dit gebied? Leveranciers zeggen allemaal, het kan werken, maar we geven geen ondersteuning: succes! :>

Alle reacties

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 22:19
Komt omdat het uberhaupt niet lekker werkt over RDP. Het kan, maar het zal niet super vloeiend gaan.
Heb je je al verdiept in RemoteFX?

[ Voor 28% gewijzigd door Meekoh op 17-07-2019 13:35 ]

Computer says no

• Endpoint
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16:39
Citrix HDX3dpro, meerdere omgevingen neergezet, solidworks en autodesk.

Hou wel rekening mee dat vanaf de k1/k2 er een licentie model op gekomen is

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 14:36
Meekoh schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 13:35:
Komt omdat het uberhaupt niet lekker werkt over RDP. Het kan, maar het zal niet super vloeiend gaan.
Heb je je al verdiept in RemoteFX?
Dat het niet lekker overkomt begrijp ik. RemoteFX kan ik proberen en is via PowerShell volgens mij nog in te schakelen op Microsoft Server 2019. Volgens mij willen ze het er uit halen en is DDA de opvolger zodat de videokaart direct in de VM zit.

Verder zit ik "vast" aan Microsoft oplossingen. Citrix is geen optie.