Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:51
Mijn vraag
Ik wil graag mij woonkamer voorzien van slimme schakelaars om verlichting aan te sturen via Google Nest Hub via assistent en dat deze aan gaan als het donker wordt.

Wil het huidige schakelaas behouden en niet boren wegens dat het een huurhuis is. Achter de licht schakelaar wil ik een module aansluiten wel moet het mogelijk zijn om de verlichting aan en uit te zetten via de lichtschakelaar.

Alles moet via Google Nest Hub lopen

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
FIBARO Dimmer met z-wave protocol die achter de lichtschakelaar geplaatst kan worden. Alleen de prijs is behoorlijk hoog. En heb Sonoff Basic WiFi schakelaar alleen weet ik niet of deze achter een lichtschakelaar geplaatst kan worden.

Zijn er nog meer opties?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-05 15:50

Snuffel

Vroem!

Ehhh..

Kan toch veel makkelijker?

Wat dacht je van je lampen vervangen door Hue (duur) of Ikea (goedkoper).

De hub die de lampen aanstuurt kan je bedienen met Google Home.

Dan Home Assistent Of Domotica gebruiken om bepaalde voorkeuren in aan/uit te regelen.

Alles blijft dan te bedienen met de huidige aan/uit schakelaars en via Google Home.

Zoveel heb je dus niet nodig lijkt me...

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer Dean
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08-05 23:54
Snuffel schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 13:05:

Wat dacht je van je lampen vervangen door Hue (duur) of Ikea (goedkoper).

Alles blijft dan te bedienen met de huidige aan/uit schakelaars en via Google Home.
Nou, niet dus. Want zodra je de schakelaar gebruikt en de lamp op die manier uit zet, dan is de stroom onderbroken. Dan krijgt de Assistant de lampen echt niet meer aan. Dus de vraag van TS is zeker wel van toepassing.

[ Voor 3% gewijzigd door Panzer Dean op 17-07-2019 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Panzer Dean schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 13:48:
[...]

Nou, niet dus. Want zodra je de schakelaar gebruikt en de lamp op die manier uit zet, dan is de stroom onderbroken. Dan krijgt de Assistant de lampen echt niet meer aan. Dus de vraag van TS is zeker wel van toepassing.
Inderdaad ik wil gewoon de schakelaar kunnen bedienen. Dat is handig als het internet uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devindegroot
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-03 08:42
Evertt schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 14:42:
[...]

Inderdaad ik wil gewoon de schakelaar kunnen bedienen. Dat is handig als het internet uitvalt.
Met Tradfri en Hue kan je de lamp altijd met de schakelaar nog bedienen! Als je de lamp een Zogbee off geeft ( om maar ff zo te praten ) en de schakelaar staat nog op aan, als je dan de schakelaar uit en aan zet gaat de lamp altijd branden ondanks dat je laatste ZigBee command off was. De lamp denk hey ik krijg opnieuw spanning dus willen ze me waarschijnlijk aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Devindegroot schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 00:53:
[...]

Met Tradfri en Hue kan je de lamp altijd met de schakelaar nog bedienen! Als je de lamp een Zogbee off geeft ( om maar ff zo te praten ) en de schakelaar staat nog op aan, als je dan de schakelaar uit en aan zet gaat de lamp altijd branden ondanks dat je laatste ZigBee command off was. De lamp denk hey ik krijg opnieuw spanning dus willen ze me waarschijnlijk aan hebben.
Bedankt voor je antwoord. Ik ga eerst aantal lampen vervangen met Phillips Hue voor schemering lampen die automatisch moeten aangaan als het buiten donker wordt.

Ik heb een Sonoff wandschakelaar besteld. Ik hoop daarmee de verlichting manual en via stembesturing kan schakelen.
Pagina: 1