Onze recent betrokken woning (bouwjaar 2008) heeft een CO2 gestuurd mechanische afzuiging die niet doet wat ik er van verwacht. Omdat ik het systeem niet ken en er geen documentatie voor handen is zou ik graag wat advies vragen.
De situatie is als volgt:
Vrijstaande woning inhoud 800m3, 2008 gebouwd
HR++ glas met Ducotronic roosters (bedraad)
1x control box ? in de meterkast
Itho CVE eco RFT HP afzuigbox met draadloze bediening in de badkamer
Netwerk op basis van Spiro buis, op zolder goed bereikbaar/zichtbaar
4 standaard ventielen ( woonkeuken/kamer 2x toilet en 1x badkamer )
7x CO2 sensor in verblijfsruimte
Het probleem is dat 2 van de sensoren in de (1x woonkamer + 1x slaapkamer) vrijwel altijd op "Oranje" staan ondanks dat er niemand in de ruimte is en de ramen open staan. De andere kamers zijn vrijwel altijd "Groen'"
Doordat er 2 ruimten op oranje staan gaat de afzuiging harder draaien en over ventileren met alle gevolgen van dien. Alle kastjes heb ik al even schoon geblazen van binnen en ze reageren allemaal op de "heig test"
Het tweede probleem is dat afzuiging veel lawaai maakt en veel geluid van de ene ruimte naar de andere ruimte transporteert. Om afzuig geluid te verminderen heb ik al veel spack werk verwijdert uit de inlaat kanalen en de boel goed schoon gemaakt. Dat heeft enigzins geholpen maar nog niet afdoende. Ik neig naar nieuwe (dure) akoestische ventielen of zijn er andere oplossingen?
Wat heb ik inmiddels gedaan:
# Reinigen afzuigbox ( erg vies )
# Reinigen ventielen (erg vies, keuken zelfs compleet verstopt
)
# Verwijderen spack werk spiro buis
# Schoon blazen CO2 sensoren
# Alle rooster handmatig getest op werking
Mijn concrete vragen:
# Hoe los ik overmatig afzuigen op, kalibreren CO2 sensoren ?
# wat zijn de beste methodes om geluid en overdracht van geluid te reduceren ?

Spiro buis met spack werk

Na het verwijderen van spack weer netjes glad
De situatie is als volgt:
Vrijstaande woning inhoud 800m3, 2008 gebouwd
HR++ glas met Ducotronic roosters (bedraad)
1x control box ? in de meterkast
Itho CVE eco RFT HP afzuigbox met draadloze bediening in de badkamer
Netwerk op basis van Spiro buis, op zolder goed bereikbaar/zichtbaar
4 standaard ventielen ( woonkeuken/kamer 2x toilet en 1x badkamer )
7x CO2 sensor in verblijfsruimte
Het probleem is dat 2 van de sensoren in de (1x woonkamer + 1x slaapkamer) vrijwel altijd op "Oranje" staan ondanks dat er niemand in de ruimte is en de ramen open staan. De andere kamers zijn vrijwel altijd "Groen'"
Doordat er 2 ruimten op oranje staan gaat de afzuiging harder draaien en over ventileren met alle gevolgen van dien. Alle kastjes heb ik al even schoon geblazen van binnen en ze reageren allemaal op de "heig test"
Het tweede probleem is dat afzuiging veel lawaai maakt en veel geluid van de ene ruimte naar de andere ruimte transporteert. Om afzuig geluid te verminderen heb ik al veel spack werk verwijdert uit de inlaat kanalen en de boel goed schoon gemaakt. Dat heeft enigzins geholpen maar nog niet afdoende. Ik neig naar nieuwe (dure) akoestische ventielen of zijn er andere oplossingen?
Wat heb ik inmiddels gedaan:
# Reinigen afzuigbox ( erg vies )
# Reinigen ventielen (erg vies, keuken zelfs compleet verstopt

# Verwijderen spack werk spiro buis
# Schoon blazen CO2 sensoren
# Alle rooster handmatig getest op werking
Mijn concrete vragen:
# Hoe los ik overmatig afzuigen op, kalibreren CO2 sensoren ?
# wat zijn de beste methodes om geluid en overdracht van geluid te reduceren ?

Spiro buis met spack werk

Na het verwijderen van spack weer netjes glad