GPU in mn systeem upgraden naar RTX 2070 Super

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JoeryM
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 05-09-2024
Mijn vraag
Is het verstandig om mijn GPU te upgraden van een MSI 1060 6GB naar een RTX 2070 Super?

Hallo,

Zoals iedereen weet zijn de RTX Super video kaarten uit. Ik zit al een tijdje na te denken om mijn GPU te upgraden. Ik weet nog niet wanneer ik het ga doen maar nu deze kaarten uit zijn is het in een keer een stuk interessanter geworden om deze te kopen omdat deze niet een euro of 800 zijn. Ik ben op zoek naar een 2 slot GPU omdat mijn behuizing een mini ITX is (vanwege het makkelijke meenemen) en er dus niks groters in past.
Ik heb positieve dingen gehoord over de MSI variant maar ik heb geen idee verder wat ik zou moeten halen mocht ik het willen. Heb ook geen idee hoe t zit met bottlenecks enzo.

Mijn hele build:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-8700 Boxed€ 305,89€ 305,89
1MoederbordenGigabyte Z370N-WIFI€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1060 6GT OC€ 860,83€ 860,83
1Interne harde schijvenSeagate Barracuda, 2TB€ 67,-€ 67,-
1BehuizingenNZXT H200i Blauw/Zwart€ 107,05€ 107,05
1ProcessorkoelingScythe Kotetsu Mark II€ 33,99€ 33,99
2Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16S-8GISB€ 37,99€ 75,98
1VoedingenSeasonic Focus Plus 650 Gold€ 89,99€ 89,99
1Solid state drivesSamsung 860 EVO 250GB€ 55,-€ 55,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.595,73

Op het moment gebruik ik 2 monitoren van 1080p met 60hz op mijn bureau. Daarnaast heb ik bij mn moeder nog een derde monitor aangesloten voor bij mn bed. Dit wil ik wel upgraden naar 3 monitoren op mijn bureau waarvan eentje (als het kan) 4K is en 120hz heeft. Ik speel games zoals CS:GO/Witcher3/Fallout4/Rocket League/Far Cry/Call of Duty etc

Wat ook een reden is waarom ik wil upgraden is dat ik soms last heb van een ''crash'' waarbij mijn monitoren zwart gaan en mijn fans helemaal wild gaan en dan moet ik mijn pc force shut down afsluiten. Heb gelezen dat het kan komen door mijn GPU en dat het vaker gebeurd bij een 1060.

Ik heb er het geld voor maar de vraag is dan welke 2070 Super zou ik moeten kopen? En kan ik ergens komende tijd price drops verwachten vanwege de nieuwe AMD kaarten? Of moet ik toch een andere kaart halen? De bedoeling is wel dat ik er lang mee vooruit kan want ik wil niet ieder jaar een nieuwe kaart kopen :)

Alle tips en tops zijn welkom!

[ Voor 10% gewijzigd door JoeryM op 17-07-2019 12:27 ]

Beste antwoord (via JoeryM op 17-07-2019 12:36)

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-01 09:01
(jarig!)
JoeryM schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 12:24:
[...]

Ik wil een ''goede'' monitor hebben die wel wat duurder mag zijn en ook betere refresh rates heeft dan degene die ik nu heb. Hoeft niet perse 4K te zijn of 144hz maar wel beter dan de 60hz van die ik nu heb. Ik haal bijvoorbeeld met Tom Clancy Ghost Recon op high rond 50 fps en met The Witcher moest ik op Medium/High spelen. Ik wil het liefst gewoon op max settings kunnen spelen. Mij leek daarom de 2070 super een goede optie omdat het niet een hele dure kaart is.
Als je op high wilt spelen boven de 60 fps dan is de 2070 super een goede keuze.
Je zit net onder de 2080 die toch 150 euro duurder is.

4k Monitor met 60Hz is ook wel goed genoeg want voordat het mogelijk wordt om op 120 fps te gamen met 4k zit je mogelijk al 5 jaar verder. Toekomst proof kopen kan, maar dan is de vraag doe jij langer dan 5 jaar met een monitor? ( Ik zelf vervang me monitor wanneer ik een nieuwe PC koop, dat is om de 6 jaar )

Mogelijk een 1440 scherm, zijn goed genoeg en daar kan je bij meeste spellen wel de 144Hz halen.
Vind 4K zelf nog niet goed genoeg voor gaming.

Alle reacties

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:45
Op welke resolutie draai je,welke settings en wat is de verversing snelheid van je monitor?

Op basis van deze informatie kan de reviews tussen de 1060 en de 2070 super gaan vergelijken om te bepalen of een upgrade zinvol is.

• JoeryM
Lumics schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 12:08:
Op welke resolutie draai je,welke settings en wat is de verversing snelheid van je monitor?

Op basis van deze informatie kan de reviews tussen de 1060 en de 2070 super gaan vergelijken om te bepalen of een upgrade zinvol is.
Het staat er nu bij :)

• Erazher
(jarig!)
4k 120hz ga je niet halen ook met de duurste video kaart, behalve als je op medium/low wilt spelen.

Je gaat de monitoren zowiezo kopen, Waarom niet eerst kijken hoe het gaat met je huidige videokaart en als het niet goed genoeg is dan kijken voor een upgrade?

Het is lastig te zeggen of de upgrade het waard is omdat wij niet kunnen zien/voelen hoe jij de game ervaart op bepaalde settings en wat je voorkeuren zijn. ( Welke settings de games staan, welke FPS je wilt halen enzo )

• hood
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06:47
Witcher 3

Als je naar witcher 3 kijk kan je hem al prima spelen op 1080p. Op 4k is dat een ander verhaal. Mocht je dat echt willen ja dan moet je een 2070 Super hebben. Simpel. Gewoon doen als je het geld hebt ;)

Never fall in love with your own design!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

4k 120Hz ?
1080p 60Hz ?

Dat is wel ene in andere uiterste. 1440p 120-144Hz zou ik overwegen.

icm FreeSync zou ik een RX5700XT halen. FreeSync is van AMD en zie je bij de goedkopere/betaalbare schermen. sommige werken wel met Nvidia, maar dan is je keuze ook beperkt.

[ Voor 47% gewijzigd door Hackus op 17-07-2019 12:28 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• JoeryM
Erazher schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 12:21:
4k 120hz ga je niet halen ook met de duurste video kaart, behalve als je op medium/low wilt spelen.

Je gaat de monitoren zowiezo kopen, Waarom niet eerst kijken hoe het gaat met je huidige videokaart en als het niet goed genoeg is dan kijken voor een upgrade?

Het is lastig te zeggen of de upgrade het waard is omdat wij niet kunnen zien/voelen hoe jij de game ervaart op bepaalde settings en wat je voorkeuren zijn. ( Welke settings de games staan, welke FPS je wilt halen enzo )
Ik wil een ''goede'' monitor hebben die wel wat duurder mag zijn en ook betere refresh rates heeft dan degene die ik nu heb. Hoeft niet perse 4K te zijn of 144hz maar wel beter dan de 60hz van die ik nu heb. Ik haal bijvoorbeeld met Tom Clancy Ghost Recon op high rond 50 fps en met The Witcher moest ik op Medium/High spelen. Ik wil het liefst gewoon op max settings kunnen spelen. Mij leek daarom de 2070 super een goede optie omdat het niet een hele dure kaart is.

Acties:
  • Beste antwoord

• Erazher
(jarig!)
JoeryM schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 12:24:
[...]

Als je op high wilt spelen boven de 60 fps dan is de 2070 super een goede keuze.

4k Monitor met 60Hz is ook wel goed genoeg want voordat het mogelijk wordt om op 120 fps te gamen met 4k zit je mogelijk al 5 jaar verder. Toekomst proof kopen kan, maar dan is de vraag doe jij langer dan 5 jaar met een monitor? ( Ik zelf vervang me monitor wanneer ik een nieuwe PC koop, dat is om de 6 jaar )

Mogelijk een 1440 scherm, zijn goed genoeg en daar kan je bij meeste spellen wel de 144Hz halen.

• JoeryM
Erazher schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 12:31:
[...]

En welke 2070 Super raad je me dan aan? Er zijn veel verschillende varianten en aangezien ik een kleine case heb wil ik wel graag eentje hebben die goede koeling heeft.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

JoeryM schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 12:33:
[...]

En welke 2070 Super raad je me dan aan? Er zijn veel verschillende varianten en aangezien ik een kleine case heb wil ik wel graag eentje hebben die goede koeling heeft.
pricewatch: MSI GeForce RTX 2070 Super Ventus OC

is compact

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Hackus schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 12:21:
4k 120Hz ?
1080p 60Hz ?

Dat is wel ene in andere uiterste. 1440p 120-144Hz zou ik overwegen.

icm FreeSync zou ik een RX5700XT halen. FreeSync is van AMD en zie je bij de goedkopere/betaalbare schermen. sommige werken wel met Nvidia, maar dan is je keuze ook beperkt.
Volgens mij werken de betere Freesync schermen wel samen met Nvidia, al helemaal als je er iets rekening mee houdt bij aankopen.

Wat uit mijn hoofd een issue is, is wanneer er niet minstens een factor 2.5 tussen maximale en minimale Freesync frequentie zit. Nu werkt dat bij AMD wel, maar ook niet optimaal, je wil sowieso hebben dat je scherm hieraan voldoet.

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-01 03:41
Ja als het mee zit dan koop ik die vandaag :)
Iemand ervaringen met deze kaart ?

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

• mmxmmx
Hij word morgen geleverd :) Zal wel in de middag zijn ben ik bang
Modbreak:Het is hier geen chat-app. Aub niet twee keer achter elkaar posten. Als je iets toe te voegen hebt voor een ander gereageerd heeft kun je de "wijzig"-knop gebruiken.

[ Voor 58% gewijzigd door dion_b op 19-07-2019 00:42 ]

• ErikRo
  • Laatst online: 26-12-2025
mmxmmx schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 17:25:
Hij word morgen geleverd :) Zal wel in de middag zijn ben ik bang
He leuk ik zit met zelfde probleem daarom koos ik voor een 2060 super model.

Alle 2070 super waren allemaal minimaal 2.5 slot model
Een ander probleem is dat mijn mini itx kast node 304 enkel een kaart van 150 watt max aankan dus een 2060 super zou al net aan zijn.
Kan jouw kast wel meer aan? In dit geval minimaal 225 watt denk eerder 250 watt.

Mocht die fysiek passen in in 2 slots laat kan even weten want dan heb ik grote interesse :)

En ander punt zeer belangrijk voor mij slaat de ventilator geheel af als hij enkel internet of lichte werkzaamheden doet?

Kast staat in woonkamer dus moet stil zijn met games overstemt geluid van game de herrie wel dan mag hij wel luid zijn.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Offtopic: @ErikRo Node 304 al gebouwd met pricewatch: EVGA GeForce GTX 1080 FTW2 DT GAMING vorig jaar

edit: we zijn nu heel topic aan het kapen :D

[ Voor 10% gewijzigd door Hackus op 18-07-2019 22:03 ]

• ErikRo
  • Laatst online: 26-12-2025
Dat is goed nieuws ik wilde net gaan googlen of er mensen waren met deze kast en zwaardere kaarten.

Helemaal geen problemen (uitvallers, crashes) gehad met die 1080 in je kast?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik heb dezelfde kast. Je wilt zeker een SFX voeding omdat een volledige ATX voeding de airflow naar je videokaart afsluit.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum, deze gemist?
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• mmxmmx
ErikRo schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 21:08:
[...]

He leuk ik zit met zelfde probleem daarom koos ik voor een 2060 super model.

Alle 2070 super waren allemaal minimaal 2.5 slot model
Een ander probleem is dat mijn mini itx kast node 304 enkel een kaart van 150 watt max aankan dus een 2060 super zou al net aan zijn.
Kan jouw kast wel meer aan? In dit geval minimaal 225 watt denk eerder 250 watt.

Mocht die fysiek passen in in 2 slots laat kan even weten want dan heb ik grote interesse :)

En ander punt zeer belangrijk voor mij slaat de ventilator geheel af als hij enkel internet of lichte werkzaamheden doet?

Kast staat in woonkamer dus moet stil zijn met games overstemt geluid van game de herrie wel dan mag hij wel luid zijn.
Ja ik heb een ultra tower met een Antec 750 wat voeding dus dat lukt wel :)
Deze kaart is een 2 slot kaart dus dat moet dan bij jou ook wel kunnen ?
Die voeding van je lijkt mij voldoende.
De kaart is niet lang hij heeft maar 2 fan en ik denk niet dat hij uit gaat bij lichte werkzaamheden

Pagina: 1