Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Jansen
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 06-08 11:38
Beste forumleden,

Na veel zelf onderzoek gedaan te hebben, heb ik jullie nu echt nodig!

Vorig jaar heb ik een Samsung Galaxy A8 (SM-A530F) gekocht en al gauw viel mij op dat ik geen OTA updates kon ontvangen. Lang heb ik gelopen met een verouderde versie van zowel Android als beveiligingspatch. Tevens heb ik geprobeerd te updaten via Samsung Smart Switch (zonder resultaat). Na veel contact met Belsimpel te hebben gehad (waar ik mobiel heb gekocht), vertelden zij mij dat er een softwarefout in de telefoon zat en ik heb op kon sturen ter reparatie. Dit is gebeurd met de Samsung ophaalservice.
Daarvoor had ik zelf al op internet gevonden dat het misschien aan de CSC code zou liggen. Voor de reparatie was mijn CSC code:

PHN/PHN/OMN (SM-A530F_OXM_PHN_OO)

Nu staat PHN voor Nederland unbranded dacht ik? En OMN zegt volgens mij dat de telefoon oorspronkelijk bedoeld was voor Italië, maar geen invloed zou hebben voor de updates.

Na de reparatie is de telefoon wel geüpdatet, maar de reparatieservice gaf aan dat er niets mis met de telefoon was. Mijn telefoon staat nu op deze CSC code:

VD2/VD2/OMN (SM-A530F_OVF_VD2_PP)

Volgens mij is de telefoon tijdens de reparatie op Duitsland gezet (VD2). Toen ik voor het eerst de telefoon opstartte, installeerde hij ook een Duitse Vodafone app die niet verwijderd kon worden.
Tot nu toe heb ik weer geen maandelijkse updates ontvangen en ben ik bang dat ook niet te krijgen, omdat hij op VD2 staat.

Op internet staat dat PHN wel gewoon had moeten werken.

Zou iemand mij kunnen vertellen waar het fout gaat hier? En wat ik het beste zou kunnen doen?
Ik ben een beetje huiverig als het gaat om flashen via Odin etc., omdat dan de garantie kan vervallen enz. Daarnaast weet ik niet of dat de oplossing is.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Glenn Jansen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-09 19:58
Door de originele firmware te flashen met Odin vervalt je garantie niet. :)

Dus, probeer de PHN versie te flashen.

[ Voor 25% gewijzigd door Felix! op 17-07-2019 12:14 ]

No one is listening until you fart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Jansen
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 06-08 11:38
Beste Felix,

Bedankt voor je reactie. Maar als ik hem terug flash naar PHN, is de csc weer hetzelfde als voor mijn reparatie toch? En toen deden de updates het ook niet ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:00
Weer flashen met de PHN firmware bij het opstarten moet je simkaart al in het toestel zitten. Als goed is krijg je een melding met: nieuwe simkaart wil je de nieuwe instellingen toepassen? Zeg dan ja.
Dan is je telefoon nog steeds PHN/PHN/xxx je krijgt dan wel gewoon updates binnen.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.