Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We hebben vanuit onze vzw een gratis app ontwikkeld die we op verschillende locaties (openbare plaatsen) gaan ter beschikking stellen op tablets.
We hebben hiervoor 37 Samsung Galaxy Tab A tablets aangekocht, maar zijn nog zoekende hoe we ze alle 37 hetzelfde gaan instellen.

- De installatie op zich vergemakkelijken (zodat alle instellingen, achtergrond en geïnstalleerde apps overal hetzelfde zijn), kan dat door dezelfde Google account te gebruiken op alle tablets en bij tablet 2 tot 37 gewoon ook die Google account te gebruiken?
Of gebeurt dat beter d.m.v. een zelfde Samsung account?

- Hoe zorgen we ervoor dat gebruikers niet zomaar games gaan installeren of hun e-mail gaan checken op die openbare tablet?
Ik vond al kiosksoftware zoals Porteus kiosk en Surefox, maar misschien is een parental control app evengoed?

- Om van op afstand de tablets onderhouden vond ik al: Teamviewer, Remodroid, Inkwire
Teamviewer ken ik al, dus misschien best bij de meest gekende blijven?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Family link maar helemaal dicht krijg je nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Family link probeerde ik inderdaad ook al dus blijft voorlopig de beste oplossing om te beveiligen tegen installatie andere apps enzo.

Nog iemand een idee hoe ik deze puntjes oplos?

- De installatie op zich vergemakkelijken (zodat alle instellingen, achtergrond en geïnstalleerde apps overal hetzelfde zijn), kan dat door dezelfde Google account te gebruiken op alle tablets en bij tablet 2 tot 37 gewoon ook die Google account te gebruiken?
Of gebeurt dat beter d.m.v. een zelfde Samsung account?

- Om van op afstand de tablets onderhouden vond ik al: Teamviewer, Remodroid, Inkwire
Teamviewer ken ik al, dus misschien best bij de meest gekende blijven?