Toon posts:

DIA's gescanned, op CD>DVD, welk Formaat?

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,er zijn de laatste tijd vrij veel DVD spelers(standalones) in omloop, nu wil ik van de winter er een kopen met een dubbele laser(ivm CD-R), maar nu heb ik een Minolta Dia/Neg.Scanner geleend van een vriend om voor DVD CD-ROMs te branden met DIA's er op.

Ik heb al bij RAF geinformeerd over het te gebruiken formaat, daar zeggen ze MPEG2( ikzelf dacht altijd KODAK .PCD PhotoCD), nu is de vraag wie heeft er ervaring mee, of wie kan in zijn specificaties van zijn speler
lezen welk formaat ik moet gebruiken om straks op een standalone DVD-speler DIA's te
bekijken via mijn TV-set?
BVD Harry

(P.S. ik kan touwens ook geen programma vinden om een Dia naar MPEG2 te Save(n))

• deiktisch1
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
Volgens mij hebben ze bij raf, er niet zoveel verstand van. Het mpeg/mpeg2/mpeg4 format word gebruikt voor o.a. films.
En je hebt gelijk als je denkt aan het kodak pcd format. En wat betreft om een fotocd te maken, ik zou niet weten waar je dit soort programmatje kan downloaden.
Ik heb hier wat site voor je, misschien dat je er wat aan hebt.

www.download.com

www.jumbo.com

http://www.3dfiles.com/

http://www.zdnet.com/downloads/

Sommige dominees zijn zo blij met het eeuwige leven, dat ze de lengte van hun preek erop baseren

Verwijderd

Topicstarter
Precies wat ik al vermoedde...

Reuze bedankt KLAVEREN, het PCD formaat kan ik wegschrijven met CorelPaint (heb ik gisteravond alle graf. programma's die ik heb
gechecked)

Misschien kan het ook met Photoshop, maar dat ik toendertijd geen keuze voor dit formaat heb gemaakt, hij staat wel tussen het BEELD-OPENEN!

• cruncher
  • Laatst online: 06-03 21:54

cruncher

wanna crunch someone?

Het kan ook perfect met winoncd 3.8!!! en wel in mpeg formaat (vcd)...

can you read my mind?

• deiktisch1
  • Laatst online: 29-12-2025
hallo cruncher, je hebt wel voor een gedeelte gelijk, ongetwijfeld kan je dia omzetten naar mpg format of vcd. Maar of het er voor bedoeld is, dat vraag ik mij af ??

Sommige dominees zijn zo blij met het eeuwige leven, dat ze de lengte van hun preek erop baseren

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:18
Op woensdag 01 augustus 2001 21:19 schreef cruncher het volgende:
Het kan ook perfect met winoncd 3.8!!! en wel in mpeg formaat (vcd)...
Yeps, maar dan maak je geen photo-cd...
Je maakt dan gewoon een mpg filmpje van een fotoserie :)

In oudere versies van Easy CD Verneuker (niet die je bij de fikker kreeg,maar de pro ofzo) zat een extra rubriek, kon je ook vcd en photo-cd mee fikken.
Verder weet ik er niet veel meer van, dat was in de tijd van EasyCD 3.0 op mn 3610..

long long ago dus :) tegenwoordig roeleert nero gewoon. Alleen kan die geen photo-cd :)

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:13
In oudere versies van Easy CD Verneuker (niet die je bij de fikker kreeg,maar de pro ofzo) zat een extra rubriek, kon je ook vcd en photo-cd mee fikken.
Verder weet ik er niet veel meer van, dat was in de tijd van EasyCD 3.0 op mn 3610..
Ik was altijd in de veronderstelling dat je photo cd's alleen bij de fotograaf kan laten maken, omdat kodak er anders niks aan kan verdienen. En dat cd brandsoftwareproducenten er daarom geen licentie voor kunnen kopen.

Maar dat weet ik dus niet zeker
Pagina: 1