USB hub koppelen aan USB-C hub?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sytrusze
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-04 14:20
Hallo,

ik heb net mn nieuwe macbook pro 2019 binnen met natuurlijk allemaal usb c poorten. Ik gebruikte voor mijn vorige laptop een USB hub waar ik 5 componenten aan verbonden heb. Als ik nu een USB-C hub aanschaf en ik mijn USB hub (waar 5 usb componenten op aangesloten zijn) aansluit op 1 van de USB poorten op de USB-C hub, dan zitten er in feite 2 schakels tussen de componenten en de macbook en gaan in feite alle 5 componenten via 1 poort (de USB poort op de USB-C hub).

In hoeverre is dit slecht voor de performance/snelheid? Of moet ik zoveel mogelijk usb-c kabels aanschaffen en de componenten zoveel mogelijk direct aansluiten?

Aangesloten componenten:
  1. iLok dongle
  2. MIDI Keyboard x2
  3. Ext. Hardeschijf
  4. Ext. Geluidskaart

[ Voor 12% gewijzigd door sytrusze op 17-07-2019 03:49 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:49
Mijn ervaring is dat een USB hub achter een USB hub werkt voor basis dingen maar als je meer vraagt dan krijg je problemen.

BV iPad via de hub aansluiten: backup maken en bestanden kopieëren werkt met iTunes maar een firmware update faalt met vage redenen die niet direct te herleiden zijn tot de USB hub opstelling.

Waarom haal je geen 5 Ports USB-C hub?

Edit: dit was overigens op een Dell laptop, het kan zijn dat het bij een MacBook pro wel goed werkt.

[ Voor 12% gewijzigd door DutchKel op 17-07-2019 06:04 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sytrusze
Bedankt voor je reactie.
DutchKel schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 06:02:
Waarom haal je geen 5 Ports USB-C hub?
Dat is een optie inderdaad, alleen dan moet ik voor alle 5 componenten een USB-C of converter aanschaffen en die zijn helaas nog vrij prijzig (vaak nog duurder dan het component zelf...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als die hub goed werkt, waarom dan niet gewoon een verloopje van USB-C naar USB-A? Dan ben je voor 4 euro klaar. En dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sytrusze
Als dat verloopje verder geen nadelen heeft, dan is dat inderdaad een nog betere optie. Zou je een link kunnen sturen naar dat verloopje? Ik vind alleen duurdere varianten.