Externe SSD kopen of zelf bouwen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sytrusze
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-04 14:20
Hallo allemaal,

de goedkoopste externe SSD van 2tb op de pricewatch is 339 euro: pricewatch: Seagate Fast SSD 2TB Zwart

de goedkoopste losse SSD is 214 euro: pricewatch: Samsung 860 QVO 2TB

Een SSD behuizing met usb-c kan je voor ongeveer 20 euro kopen. Dat scheelt toch 100 euro. Zitten hier dan nadelen aan die ik over het hoofd zie?

Ohja, en ik wil de hardeschijf gebruiken om grote soundlibraries op te installeren (Van bijv. Kontakt, Omnisphere, Trillian etc. voor de muziekkenners onder ons). Is zonder voeding voldoende? Ik ben bang dat ik straks alles heb geinstalleerd en er dan achter kom dat schijf soms tekort komt aan stroom...kan ik dit op voorhand inschatten?

Groetjes,
Dennis

[ Voor 24% gewijzigd door sytrusze op 17-07-2019 04:19 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-06 20:16
sytrusze schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 03:28:
Een SSD behuizing met usb-c kan je voor ongeveer 20 euro kopen. Dat scheelt toch 100 euro. Zitten hier dan nadelen aan die ik over het hoofd zie?
Niet echt geloof ik:
  • Gebruik een moderne behuizing (USB 3 met UAS), geen oude 2.5" HDD enclosure.
  • Persoonlijke ervaring: hier raakte bij full disk backups (tientallen gigabytes schrijven) een (oudere) Crucial MX100 na enige tijd in een throttle (leek er sterk op vanwege temperatuur icm. een plastic enclosure). Ik zou dus een zuinige SSD uitzoeken en bij voorkeur een aluminium enclosure gebruiken.
Power lijkt me geen probleem, dat was een dingetje voor 3.5" HDDs met 12 V supply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sytrusze
Bedankt voor jullie reacties
Thralas schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:01:
[...]
Ik zou dus een zuinige SSD uitzoeken en bij voorkeur een aluminium enclosure gebruiken.
Waar moet ik op letten bij een "zuinige" SSD? Aan wat kan ik dat zien? (noob question).
Bedankt! Kun je beargumenteren waarom dit een betere oplossing is ten opzichte van degene die ik aan gaf?
ps. de case ziet er plastic uit of heb ik het mis? @Thralas raad een aluminium behuizing aan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

sytrusze schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 17:26:

[...]

Waar moet ik op letten bij een "zuinige" SSD? Aan wat kan ik dat zien? (noob question).

[...]

Bedankt! Kun je beargumenteren waarom dit een betere oplossing is ten opzichte van degene die ik aan gaf?
ps. de case ziet er plastic uit of heb ik het mis? @Thralas raad een aluminium behuizing aan
Op de website van Ewent (link op de productpagina) staat dat het aluminium is 'with heat dissipation' zelfs :)

De reden voor de Intel ssd + case is het formaat denk ik, een m.2 is natuurlijk een stuk compacter en makkelijker meenemen.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:08
sytrusze schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 17:26:

Compacter en sneller voor ~dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sytrusze
Top, hartelijk bedankt heren!
Pagina: 1