Dit najaar wil ik een nieuwe PC bouwen en nu zag ik dat er momenteel een aanbieding is op de Samsung opslag componenten. Hoewel ik momenteel al een HDD van 2TB en SSD van 250gb heb, merk ik dat ik vrij veel games heb die baat kunnen hebben van een SSD vs HDD. Mijn huidige SSD zit dan ook al bijna vol, met nog een aantal games die ik op de SSD wil hebben. Daarnaast staat er op mijn huidige SSD ook het OS.
Momenteel neig ik naar de Samsung 860 1TB voornamelijk vanwege de opslag grootte. Echter weet ik eigenlijk niet zo goed of de M.2 970 al voldoende is. Mijn gedachtengang is dat mocht een m.2 kunnen helpen op een later punt, dat ik dan ook de Intel 660p zou kunnen halen. Ik weet dat dit qua specs eerder tussen de m.2 van Samsung en de SSD zit, maar deze heeft ook weer een nette opslag grootte dat ik dan kan toevoegen.
Dus graag zou ik advies willen bij mijn bovenstaand dilemma. Qua prijs scheelt het 10€ in het voordeel van de m.2 970.
Dus in deze, wat is wijsheid?
Momenteel neig ik naar de Samsung 860 1TB voornamelijk vanwege de opslag grootte. Echter weet ik eigenlijk niet zo goed of de M.2 970 al voldoende is. Mijn gedachtengang is dat mocht een m.2 kunnen helpen op een later punt, dat ik dan ook de Intel 660p zou kunnen halen. Ik weet dat dit qua specs eerder tussen de m.2 van Samsung en de SSD zit, maar deze heeft ook weer een nette opslag grootte dat ik dan kan toevoegen.
Dus graag zou ik advies willen bij mijn bovenstaand dilemma. Qua prijs scheelt het 10€ in het voordeel van de m.2 970.
Dus in deze, wat is wijsheid?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Solid state drives | Intel 660p 1TB | € 100,95 | € 100,95 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 860 EVO 1TB | € 117,99 | € 117,99 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 500GB | € 107,90 | € 107,90 |