Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Twijfel over laptop

Pagina: 1
Acties:

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-11 17:10

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Algemeen gebruik, surfen, php programmeren, media consumptie en af en toe een game. Ik ben geen die hard gamer.

Wat is je budget?
Maximaal zo'n 2000 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Af en toe, meestal thuis

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
HP of Microsoft heeft de voorkeur.

Ik ben dus op zoek naar een nieuwe laptop. Aan de ene kant wil ik graag een dikke bak, 17 inch, i7, 16 gb ram, Nvidia rtx 2070 en ruim voldoende opslagruimte.
Aan de andere kant ik ben niet echt een die hard gamer. En ik vind de Surface Pro 6 ook echt vet. Die zou voor wat ik er mee wil over het algemeen prima volstaan. Er komen alleen wat accessoires bij zoals toetsenbord en eventueel dock (heb nog een 24" full HD monitor).

Belangrijk is dat ik er een paar jaar mee vooruit kan. Eigenlijk moet hij mijn desktop (i7 2600k, 20 gb, Nvidia gtx460 uit 2011) gaan vervangen.

Wat zouden jullie doen?

[ Voor 5% gewijzigd door CAP-Team op 16-07-2019 23:48 ]

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter

• ochhanz
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
De Spectre met de 1050Ti is snel genoeg voor veel games en heeft volgens mij nog best een goede batterij. Een alleskunner maar wel prijzig (en ook een beetje zwaar voor een 2-1 laptop maar licht voor een gaming laptop). Ietsjes trager maar wel een stuk goedkoper zijn de Zenbook flip (met een 1050 max-q) en de Yoga 730 (met een 1050). Beide hebben ook active pen en touchscreen ondersteuning etc.

Wil je op verschillende plekken / onderweg gamen? Als dit namelijk niet nodig is zou je ervoor kunnen kiezen een desktop pc (gezien je toch al een monitor hebt) te laten samenstellen bij een winkel (bijv Azerty) met bijv een nvidia 1660ti of amd rx580 oid als game pc en van het overige geld een Surface Pro kopen (waarschijnlijk is er wel een dealtje te vinden voor een Pro 6 of budget deal voor Pro 5, Pro 4 zou ik niet doen ivm problemen).
Dan heb je het beste van beide als je niet onderweg wilt gamen. Als je wifi goed is zou je zelfs nog games kunnen streamen van je desktop pc naar je Surface Pro (via bijv Steam) voor als je een keer buiten of op de bank wilt gamen.

Nog een laatste optie die misschien interessant voor je is als je nog geen games hebt aangeschaft; Surface Pro 6 + een game streaming abbo (Microsoft komt er ook met één, soort van Netflix maar dan met games) dan kun je (zware) games spelen op je Surface zolang je wifi verbinding maar goed is.

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-11 11:31
Voordat je een surface pro aanschaft zou ik eerst gaan ervaren hoe dat typt. ( in de winkel)
Enkele collega's van mij hebben zn ding. Ik vind het vreselijk typen.

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
frankyfn126 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 22:46:
Voordat je een surface pro aanschaft zou ik eerst gaan ervaren hoe dat typt. ( in de winkel)
Enkele collega's van mij hebben zn ding. Ik vind het vreselijk typen.
Ik heb zelf een Surface 2 (RT) op zich typt die prima maar ik mis een numeriek toetsenbord.
ochhanz schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 22:22:
De Spectre met de 1050Ti is snel genoeg voor veel games en heeft volgens mij nog best een goede batterij. Een alleskunner maar wel prijzig (en ook een beetje zwaar voor een 2-1 laptop maar licht voor een gaming laptop). Ietsjes trager maar wel een stuk goedkoper zijn de Zenbook flip (met een 1050 max-q) en de Yoga 730 (met een 1050). Beide hebben ook active pen en touchscreen ondersteuning etc.

Wil je op verschillende plekken / onderweg gamen? Als dit namelijk niet nodig is zou je ervoor kunnen kiezen een desktop pc (gezien je toch al een monitor hebt) te laten samenstellen bij een winkel (bijv Azerty) met bijv een nvidia 1660ti of amd rx580 oid als game pc en van het overige geld een Surface Pro kopen (waarschijnlijk is er wel een dealtje te vinden voor een Pro 6 of budget deal voor Pro 5, Pro 4 zou ik niet doen ivm problemen).
Dan heb je het beste van beide als je niet onderweg wilt gamen. Als je wifi goed is zou je zelfs nog games kunnen streamen van je desktop pc naar je Surface Pro (via bijv Steam) voor als je een keer buiten of op de bank wilt gamen.

Nog een laatste optie die misschien interessant voor je is als je nog geen games hebt aangeschaft; Surface Pro 6 + een game streaming abbo (Microsoft komt er ook met één, soort van Netflix maar dan met games) dan kun je (zware) games spelen op je Surface zolang je wifi verbinding maar goed is.
De Spectre vind ik momenteel het meest interessant. Al is die niet helemaal actueel qua cpu. Ik heb ook een Xbox One dus ik kan ook games daarop streamen naar de laptop toe.

Een vaste pc vind ik niet (meer) handig, hij staat nu op zolder en daar zit ik eigenlijk nooit.
Ik doe eigenlijk alles op de laptop maar die is wat verouderd.

• ochhanz
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Heb persoonlijk een Pro 1 en vind het wel lekker typen, maar het verschilt idd per persoon.
Als je een numpad mist zou je kunnen overwegen om zo'n usb numpad aan te schaffen.

De cpu van de Spectre is erg snel voor een laptop, maar als ik het goed heb komt Intel binnen een paar maanden met meer efficiente reeks voor laptops. De gpu is het beste wat er nu op de markt is voor 2-1 laptops (op de Surface Book 2 met de 1060 na dan maar die is nog prijziger). Echter is er nu de nieuwe nvidia 1650 (opvolger van de 1050) en Amd komt met Navi. Dat gezegd te hebben, het kan zo nog een ~half jaar duren voordat er een leuke 2-1 uitkomt. En die Spectre is goedkoper dan toen die op de markt kwam.

Er zijn ook geruchten dat Microsoft een AMD Ryzen chip gaat stoppen in een van hun volgende Surface producten, best een goede kans dat ze rond oktober een Surface Pro gaan uit brengen met Ryzen. De snelheid van de igpu van deze chips ligt zo'n beetje rond de MX150/250 (lage Watt versies). En het zou mij ook niet verbazen als er een Surface Pro komt met de nieuwe Intel Iris Plus wat ongeveer vergelijkbaar is qua snelheid. Ter referentie (even uit snel uit mijn hoofd): de 1050 is ongeveer 2x zo snel, de 1050 max-q is 10% trager dan de 1050 (maar wel zuiniger), de 1050Ti ~10-15% sneller dan de 1050 en de 1650 is waarschijnlijk zo'n 25% sneller dan de 1050.

Je zou kunnen wachten tot oktober voor nieuwe laptops en anders een goede deal scoren rond black friday. Of nu de Spectre kopen als er haast bij is.

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
Ik heb zeker geen haast. Alleen als je altijd blijft wachten op de ideale configuratie dan blijf je wachten :)
De HP Omen die ik ook op het oog heb ik ook nog vrij nieuw en is nog niet bij veel winkels te krijgen.
Je zit er alleen niet op te wachten dat net als je de nieuwe laptop hebt dat je dan toch net die ene laptop vindt die net iets beter is en dat je dan spijt krijgt van je keuze.

[ Voor 29% gewijzigd door CAP-Team op 18-07-2019 16:09 ]

Pagina: 1