Wat upgrade voor wat

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jemie
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-05-2022
Beste Tweaker fans,

Graag had ik wat advies gehad voor de situatie waar ik mij in begeef.
Ik zou graag mij pc willen upgraden, alleen wegens financieel oogpunt zou ik dat in stappen willen doen

Huidige setup:
i5-2500k
Nvidia GTX 770
12GB ddr3 ram

Deze wil ik updaten om wat soepeler Games te kunnen spelen en het dagelijkse leven wat dragelijker te maken 😋

Nu zou ik graag of CPU/moederbord/RAM vervangen of de GPU.
Hier heb ik ongeveer een budget rond de 350 euro voor over.

Wat is verstandig?

(Kleine backstory, aantal jaar geleden moederbord + processor van een andere tweakeraar gekocht. Hij had de bios verkeerd (als ik het goed zeg) geflasht waardoor de cpu niet meer overgeclockt kan worden.)

Alvast heel erg bedankt voor de hulp!

Groetjes,

Jemie

Alle reacties

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:58
Ik zou hetgene vervangen wat nu op 100% staat als je aan het gamen bent in dit geval.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-01 14:47
Wat @Nat-Water al zegt, het hangt er een beetje van af:
Jemie schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 23:41:
Deze wil ik updaten om wat soepeler Games te kunnen spelen en het dagelijkse leven wat dragelijker te maken 😋
- Wat maakt dat de games nu niet soepel draaien? Is je GPU de bottleneck, of je CPU? (Een makkelijke manier om dat te checken is tijdens het gamen Taakbeheer openen en naar Prestaties gaan, daar zie je je CPU, RAM en GPU belasting)
- Wat is bij jou het 'dagelijks leven'? Als je op de achtergrond de hele dag .ZIP bestandjes aan het in- en uitpakken bent, is het slim om voor de Mobo/CPU/RAM upgrade te gaan. Als jouw 'dagelijks leven' bestaat uit video's encoden/decoden, dan is een GPU upgrade een meer voor de hand liggende keuze.

https://freight.associates