Extra signalering van telefoon?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-10-2020
Ik ben werkzaam in een niet al te moderne fabriek. In de fabriek draait een besturing software waar je waarden uit kun downloaden via Excel. In Excel heb ik een werkboek gemaakt die deze waarden download deze vergelijkt met gewenste grenswaarden en vervolgen een Push-over bericht stuurt naar een mobiele telefoon. Dit alles werkt prachtig.
Nu is het probleem echter dat er in de fabriek veel geluid heerst en dat we daarom gehoorbescherming moeten dragen.
Ik wil hierom graag een extra signalering op de mobiele telefoon installeren. Ik zelf zit denken aan een soort van metalen klip waarmee je de telefoon in je borstzak klemt en de klip zijde aan de buitenkant zichtbaar is. Op de klip zou ik vervolgens graag een rode led strip maken die brand als de telefoon overgaat.

De vraag: Is er een manier om via de mini-USB uitgang van de telefoon rode leds aan te sturen die oplichten als de telefoon overgaat/bericht ontvangt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Top dat je meteen de probleemstelling erbij vermeldt. Ik heb een andere oplossing voor je:
https://world.g-shock.com/us/en/ble/2nd/function/app/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:30

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:49

rdejongjr

Gnome

Of koppel een smartwatch, bzzt bzzt aan de pols

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-09 17:18
Wat dacht je van iets als een Xiaomi Mi band 2?

Kost bijna niets. (€15?)
Je kunt volgens mij per app aangeven of hij moet trillen.
Gaat maanden mee op een acculading.
En laat eventueel de notificaties op het schermpje zien indien je wilt. *(iig bij WhatsApp)

Nobrainer. :P _/-\o_

[ Voor 41% gewijzigd door SmiGueL op 17-07-2019 00:41 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:55
Helaas, die dingen werken enkel met GSM. Toen GSM nog gebruikelijk was en het toppunt van mobiele datacommunicatie neerkwam op mobiel faxen. Bij het opzetten van een gesprek werd een voice channel opgezet waardoor er opeens een stuk meer straling van de telefoon kwam. Daar reageren die dingen op.

3g / 4g verbindingen gebruiken geen aparte channels meer. Data en voice gaat over dezelfde verbinding, zij het met wat andere QoS waardes.

Los daarvan, volgens mij gaat het de TS om push berichten, dus die zouden bij GSM (dus over GPRS) ook de detector niet triggeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Een Ditto dus?
Via google: 'smartphone wearable to show incoming calls', vervolgens geklikt op https://mashable.com/2018...les-notification-gadgets/

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
Smartwatch heb ik bij na gedacht. Maar we werken in de 5 ploeg en geven de telefoon door van persoon naar persoon. Ook tijdens een dienst kan het zijn dat je een vergadering heb en de telefoon even weg geeft.
Het is niet dat het geen optie is! maar ik zoek it wat bij de telefoon blijft.
Geeft de mini-jack genoeg ampere om een ledstrip van 5 v op te lichten?
Ik verbaas me dat het via de micro USB niet al bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Betreft het een iPhone?
Je zou de LED-flits bij melding kunnen aanzetten. Wellicht heeft Android ook zoiets.

Afbeeldingslocatie: https://s3-storage.textopus.nl/wp-content/uploads/2015/12/17181812/led-meldingen-flitser-iphone.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
Dit kan android ook. Alleen zit de telefoon in een zak en in een fabriek waar veel water gebrukt word is dat de juiste plek.
Wat de usb in/uit gang eigenlijk als de telefoon overgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:43
Moet het altijd met een persoon mee kunnen? of is het voldoende als het ergens staat?

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:17

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Bertha781 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 14:34:
Dit kan android ook. Alleen zit de telefoon in een zak en in een fabriek waar veel water gebrukt word is dat de juiste plek.
Wat de usb in/uit gang eigenlijk als de telefoon overgaat?
Als ik je laatste zin goed begrijp: Nee, een inkomend gesprek/bericht zal niet de USB-poort activeren. Zou je dus iets van een LED-strip willen aansturen die bij inkomende gesprekken/berichten aan gaat, dan moet je ook een stuk software hebben die die strip inschakelt.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Je zou ook het hele telefoonverhaal kunnen loskoppelen en zorgen dat het pushbericht naar IFTTT gaat. Vervolgens kun je allerlei andere zaken naar wens aansturen, bijvoorbeeld een grote rode zwaailamp, een Philips Hue, etc.
En als het toch via IFTTT gaat, kun je alsnog een pushbericht op je telefoon tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
Ja het moet mee de fabriek is. Dit is de opzet. In de controlekamer hebben we een Scada systeem og trendringen.

Ik denk aan https://nl.banggood.com/A...category&cur_warehouse=CN
of
https://nl.banggood.com/D...=myorder&cur_warehouse=CN

Het lijkt mij dat dit op te lichten als de telefoon gaat. Moet er nog wel een voeding op. Telefoon V-uit is 5 volt als de telefoon dit afstaat? Kan ik vanavond meten. (kabel stuk knippen etc.) Of kan ik mij de moeite besparen?
Dit zou dan iets opgekrikt kunnen worden worden. Maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
Of the mini-jank met een versterken erachter en direct op een 5 volt led strip. Desnoods met 2 AAA batterijen en een soort van relay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

@Bertha781 waarom niet iets van een esp met wifi & Simkaart (gprs) met een 18650 "ups" board ? Deze dingen hebben vaak een (mini) LCD schermpje, usb en kan je 1001 kanten mee op en dus je ledstrip aansturen.

Je behuizing kan je 3d printen (lees uitbesteden) en desnoods doe je een keychain/batman utillity belt ..

software is gemakkelijk --> genoeg ESP projecten te vinden waarvandaan je 95% van het werk al kan copieren.

[ Voor 14% gewijzigd door vso op 17-07-2019 15:52 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Van die stekkertjes in een telefoon, en dan in een fabriek in je zak....
Die dingen vallen, worden mishandeld etc, dus dat gaat echt niet lang leven.

Als de fabriek zo lawaaierig is, dan moet je andere manieren vinden om mensen te triggeren naar hun telefoon te kijken. Zwaailamp of hoorn is dan beter.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:32
Als de computer een push bericht kan sturen naar een telefoon, kan dit ook naar iets anders.
Zoals een PLC met een of meerdere signaaltorens, die op het betreffende apparaat en in de controleruimte worden gemonteerd.
Of is dat te duur? Wat kost het als je het bericht niet krijgt?

[ Voor 13% gewijzigd door jeroen3 op 17-07-2019 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Cheesy schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 14:49:
Je zou ook het hele telefoonverhaal kunnen loskoppelen en zorgen dat het pushbericht naar IFTTT gaat. Vervolgens kun je allerlei andere zaken naar wens aansturen, bijvoorbeeld een grote rode zwaailamp, een Philips Hue, etc.
En als het toch via IFTTT gaat, kun je alsnog een pushbericht op je telefoon tonen.
Dit inderdaad,

Doe een pushbericht naar IFTTT, laat die een hue of yeelight laten knipperen, een smartwatch laten trillen, een speaker een melodie laten spelen etc etc etc

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:26

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Misschien een erg low-tech oplossing, maar is het niet veel makkelijker om gewoon bedraad een oortje op te telefoon aan te sluiten en deze onder de werkkleding door te leiden naar de gehoorbescherming?

Omdat het in je oor zit, onder je oorkappen kun je het signaal van de telefoon gewoon goed horen. Mocht het korte stukje losse draad alsnog te gevaarlijk zijn, zou je nog voor een bluetooth variant kunnen gaan. Werkt in principe met elke telefoon, en iedere collega kan een eigen koptelefoontje voor de hygiëne.

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 13:38
Cheesy schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 14:49:
Zo heb ik pushsafer aan de Domoticz geknoopt voor de deurbel bijvoorbeeld:
https://www.pushsafer.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
De werkgever wil een lamp. Maar duurt lang en ik kies liever zelf welke afwijkingen ik binnen krijg. Nu kan ik alarmen uit zetten, veranderen, ranges veranderen, aantal afwijkingen alvorens te alarmeren etc. Zo'n lamp knippert vaker wel als niet als het niet goed is ingeregeld.
Het Excel bestand werkt prima. Uiterst stabiel gebleken de afgelopen week en ook in het rookhok, vergader ruimte, wc, buiten, en op de heftruck te ontvangen.
Pagina: 1