Ik heb op mijn huidige woning nog een lage hypotheekschuld open staan en hiermee dus een overwaarde gecreëerd van ongeveer 150k. Ik zit te overwegen om mijn huidige hypotheek met dit bedrag te verhogen om zodoende een tweede woning te kopen en die te verhuren.
Ik heb me laten informeren door twee hypotheekadviseurs.
De ene dat het geen probleem is en dat de bank niet zozeer mee bemoeit met wat ik met het vrijgekomen geld doe aangezien deze op mijn huidige woning is gevestigd en dus tot 100% van de marktwaarde financieren.
Maar de andere zegt dat ze wel degelijk kijken met wat er mee wordt gedaan en in dit geval van een tweede woning ze maar bereid zijn 50 tot 80% van de overwaarde te financieren, beetje hetzelfde idee als een beleggingshypotheek.
Nou is mijn vraag wie van de twee nou eigenlijk gelijk heeft?
Ik heb me laten informeren door twee hypotheekadviseurs.
De ene dat het geen probleem is en dat de bank niet zozeer mee bemoeit met wat ik met het vrijgekomen geld doe aangezien deze op mijn huidige woning is gevestigd en dus tot 100% van de marktwaarde financieren.
Maar de andere zegt dat ze wel degelijk kijken met wat er mee wordt gedaan en in dit geval van een tweede woning ze maar bereid zijn 50 tot 80% van de overwaarde te financieren, beetje hetzelfde idee als een beleggingshypotheek.
Nou is mijn vraag wie van de twee nou eigenlijk gelijk heeft?