Toon posts:

Storingen topics in het algemeen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niet directe feedback op het artikel zelf, maar aangezien het in de comments (aan de 0 te zien) niet gewaardeerd wordt, voelde ik me toch even aangespoord om deze vraag te stellen. Naar aanleiding van dit artikel: Edddd in 'nieuws: ING-klanten ervoeren dinsdagmiddag storing met internetbank...

Ik zie wel vaker langs komen dat een bepaalde partij een storing heeft, vaak banken maar ook andere websites en services die wat bekender zijn. Nu moet daar natuurlijk een platform voor zijn, maar is Tweakers daar nu echt de plek voor?

Technische uitleg van wat een bepaalde storing heeft veroorzaakt, of grotere en langdurige storingen met grote gevolgen, kan ik me voorstellen (bijvoorbeeld een 112 storing, of way back de PSN hack). Maar zit de gemiddelde persoon op Tweakers te wachten op een melding dat het internetbankieren van ING niet werkt of de app van de Rabobank er uit ligt, zonder enige context en toelichting?

Wellicht een idee voor een aparte categorie, zoals de downloads, maar wat mij betreft geen frontpage nieuws. Maar ik ben vooral benieuwd hoe er wordt gekozen dat dit soort storingen nieuwswaardig zijn, aangezien ze toch een groot deel van de tijd niet alle klanten omvatten en vrij kort duren.

nb. Dit is niet een topic omdat ik pro-ING of anti-ING of wat dan ook ben, dat dit over een bank gaat is puur toeval (en omdat die vaak worden gepost)

edit: en ik zie dat ik 'topics' in de titel heb gebruikt, waar ik natuurlijk artikelen bedoel, stom.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2019 19:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jarco5000
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-08 14:15
Je hebt heel goed omschreven wat ik zelf al vaak gedacht heb.
Sommige grote zaken worden totaal niet vermeld maar anderen als een bank die 2 uur een storing heeft is nieuws.

Nu zullen de statistieken misschien uitwijzen dat dit vaker bekeken wordt oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:44
Nog geen 2 uur. Is dit echt 'nieuws'?
Ik snap de informerende rol wellicht, maar daar is nu.nl al voor.
Zou Tweakers zich niet meer op de diepgang moeten richten en niet op dergelijke alledaagse nieuwtjes?

Het opvolgartikel na de 112 storing is een goed voorbeeld van hoe het wel kan:
reviews: De lessen van de grote storing bij KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:15

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Exact dit...
dutchgio schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 21:47:
Nog geen 2 uur. Is dit echt 'nieuws'?
Ik snap de informerende rol wellicht, maar daar is nu.nl al voor.
Zou Tweakers zich niet meer op de diepgang moeten richten en niet op dergelijke alledaagse nieuwtjes?

Het opvolgartikel na de 112 storing is een goed voorbeeld van hoe het wel kan:
reviews: De lessen van de grote storing bij KPN
Persoonlijk mis ik al veel langer bij verschillende artikelen de achtergrond informatie, veelal zijn het dan mededelingen of echt gekopieerd van een andere site met fouten en al en als het dan ook nogeens net iets te vaak (naar mijn idee) met een 'sensatie' titel gaat. Dat is gewoon jammer want Tweakers.net is gewoon beter geweest... zegt iemand die vanaf de oprichting actief is op de site en forum (moderator sinds 2008).

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Uiteraard willen we zelf ook graag technische uitleg bij storingen, wat de oorzaak is en wat er gedaan wordt om het op te lossen. Helaas geven bedrijven slechts zelden de details hierover. Ik snap dat niet iedereen op storingsnieuws zit te wachten, maar we krijgen er vaak heel veel submits over en ook reageren veel gebruikers op deze berichten. Lang niet iedereen volgt Nu.nl (die ook lang niet alle storingen brengen) en voor veel users is het de eerste bevestiging dat een bepaalde dienst niet functioneert door een storing.

Een aparte storingstracker of iets dergelijks lijkt mij een goed idee. Dit idee speelt al langer maar de vraag is of er genoeg meerwaarde is gezien de tijd die in het ontwikkelen ervan gaat zitten.

@_Dune_ Ik ben zelf sinds 2007 redacteur bij Tweakers. We publiceerden in die tijd heel vaak korte berichten, soms zelfs van een enkele alinea. Tegenwoordig publiceren we juist vaker langere nieuwsberichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:15

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

@Olaf Dat het korte berichten zijn, is geen probleem. Wat mij steeds vaker opvalt zijn de fouten die in artikelen staan. Het bericht is dan, lijkt het, overgenomen van een niet technisch gericht medium en wordt zo één op één met alle fouten en leken termen zonder enige correctie op de FrontPage geplaatst. Voor een techsite als Tweakers is dat naar mijn idee te algemeen.

Ik snap dat Tweakers een groter publiek is gaan bedienen, maar ook de minder technisch bezoekers mogen de juiste informatie ook kunnen lezen, toch, mogelijk dan ook de juiste termen leren bijvoorbeeld?

Een breder publiek is niet erg, maar dat wat gepubliceerd wordt doe dat wel goed zonder die fouten of soms dubieuse titels.

Daarnaast mis ik ook vaak echt computer hardware gericht nieuws terwijl elke scheet die Tesla laat minitieus gepubliceerd wordt (de info zie ik dan wel bij hardware.info). Ik ben niet de enige die dit opvalt.

Daar waar in mijn omgeving (zakelijk en niet zakelijk) tweakers voorheen altijd echt serieus genomen werd hoor ik steeds vaker opmerkingen als "het is de telegraaf van de techsites geworden", en dat moet je niet positief opvatten.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
En nu deze: KPN-, Xs4all- en Telfort-klanten kunnen last hebben van televisiestoring.

Ik snap dat grote verstoringen impact kunnen hebben, zoals een pin- of telefoniestoring. Maar TV, en dan ook nog 's morgens? Dat lijkt me toch niet zo belangrijk?

Wellicht een idee om de meuktracker nieuw leven in te blazen en dit soort nieuws net als de Downloads wat minder prominent te vermelden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Speed24 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 08:52:
En nu deze: KPN-, Xs4all- en Telfort-klanten kunnen last hebben van televisiestoring.

Ik snap dat grote verstoringen impact kunnen hebben, zoals een pin- of telefoniestoring. Maar TV, en dan ook nog 's morgens? Dat lijkt me toch niet zo belangrijk?

Wellicht een idee om de meuktracker nieuw leven in te blazen en dit soort nieuws net als de Downloads wat minder prominent te vermelden?
Niet iedereen is aan het werk he, sorry maar ik vind dat storingen wel een plaats hebben op Tweakers. Als je het niet intereseert, dan lees je het toch niet?

😆 - Denk ook eens om ;)

Pagina: 1