HP Laptop Reinstall

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennie98
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-12-2024
Herinstallatie HP Envy 6-1050eb B6H34EA wil niet lukken
...

HP Envy 6-1050eb B6H34EA & Windows 7 Home Premium OEM
...

De hybrid raid is weg en kan niet terug geconfigureerd worden.
Of ik heb eerder geen idee hoe dit mogelijk is.
Toen deze wel nog geconfigureerd was lukte het niet om de OS te installeren.
Of het lukte wel maar hij kon er niet naar booten.
Of het lukte wel om er naar te booten. Hij vond de schijf, startte met de windows te laden en crashte nog voor het logo van windows volledig op het scherm kwam. De error die hij gaf in de bsod was: 0x0000007B (0x80786A50, 0xc0000034, 0x000000000, 0x00000000).
Indien ik de legacy uit zette kreeg ik 3F0.
Normaal is dit boot device not found, maar hij bestond wel want hij bootte ervan. Ook in mijn installatiemedium tools vond ik via file explorer alle windows files op de c:\.
Op de f:\ kon ik niet geraken, dit was volgens mij de hybrid boot schijf want die was groter dan de c: schijf.
Ook had ik twee schijven van 8GB. Geen idee wat deze waren.
Ik zag maar één van deze schijven in de installatie.
Nu is het probleem grotendeels de raid terug in orde krijgen. Want bij het opstarten krijg ik enkel nog: please insert proper boot device.
Als ik probeer via installatiestick klaagt hij over een missende driver. Waarschijnlijk die van de raidcontroller aangezien er geen schijven staan.
Maar in de raid controller waren beide schijven geen onderdeel meer van een raid, dus lijkt mij sterk dat deze zelf met een goede driver tevoorschijn zullen komen.
...

Iemand ervaring met HP laptops?
Lijkt mij nu wel dik ***! |:( :(

Gran Turismo 2 Because Tetris Is Unrealistic

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
Zet AHCI eens uit in je bios, misschien dat windows 7 dan wel de schijf kan benaderen.

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:45

nelizmastr

Goed wies kapot

Waarom W7? Zet er gewoon een schone W10 op met de media creation tool. W7 sleutel erin, activeren en klaar. Voor RAID moet je drivers gaan slipstreamen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennie98
Omdat het een windows 7 OEM is. En ik geen zin heb om te upgraden nr windows 10. Ook heeft dit geen enkel nut. Het is al een vrij oude pc.
Nu vraag ik mij af. Als ik op de HDD de OS zet, kan ik dan via Intel RST de hybride schijf terug aanmaken?
Ik weet dat er vroeger een soort optie bestond daarin dat er voor zorgde dat dit in gang trad. Maar daarbij weet ik niet of de RAID al moet aangemaakt zijn of niet.

indien dit niet zou lukken op deze manier ben ik geneigd om de OS op de SSD te zetten en hiervan dan de updates uit te schakelen zodat deze niet de hele schijf in gaat nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennie98
Er is geen optie voor AHCI/RAID in de BIOS trouwens. Een zeer beperkte BIOS.
Verder weet ik niet of win 10 hier wel ondersteuning voor biedt. En ik wil hier geen verdere issues met hebben.