Toon posts:

Welk moederbord neem ik best?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuw mobo en zou graag jullie kennis en ervaring willen weten welke ik het best neem en of deze in mijn computer past zonder een bios update te moeten doen met een verouderde CPU.

De onderdelen die ik al heb:
CPU Intel i9 9900k
32GB DDR4 3000MHz
Videokaart asus strix 1080
GPU corsair RM850x

Als jullie nog vragen hebben stuur gerust.

Alle reacties

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:09
Moederbord durf ik even snel niet te zeggen, maar mocht je die voeding nog niet gekocht hebben - verander hem even naar 550W. 850W is nergens voor nodig.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-01 07:29
Volgens mij kun je beter terecht in het componenten aankoopadvies forum.

Als je in de pricewatch moederborden aanklikt en dan je socket aanvinkt (1151) dan krijg je alle moederborden waar je cpu misschien op zou passen. Als je dan dat even dubbelchekt op de site van de fabrikant, daar vind je voor elk moederbord een cpu support list waar je cpu bij zou moeten staan. In de tabel staat dan ook een bios versie, vraag dan eventueel bij je verkoper na welke bios versie erop zit.

Overigens is je post ook erg summier. Er mist veel info over wat je er mee wilt doen, wat erop moet zitten en wat je budget is. Ook is het handig om zelf wat inzet te tonen en zelf wat onderzoek te doen (zoals door hierboven).

[ Voor 19% gewijzigd door John Rambo op 16-07-2019 20:11 ]

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:41
Ik zou kijken naar een moederbord met biosflash die je kunt doen zonder cpu.
Of het bord kiezen dat je echt wilt er daar door de leverancier de nieuwste bios in laten gooien.

Je 9900k heeft namelijk een recentere bios nodig dan de eerste 9000-reeks zoals de 9600k. Zeker als je de nieuwste revisie R0 hebt. De meeste borden worden niet met die bios uitgeleverd.

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Jeffrey, mocht je je TUF moederbord nog hebben:
Deze heeft een Celeron G4900 te koop voor 30 Euro.
V&A aangeboden: Intel Celeron G4900 Boxed

De TUF ondersteunt deze:
https://www.asus.com/us/M...AMING-WI-FI/HelpDesk_CPU/

Voor 30 Euro kun je je BIOS updaten en weten of er iets anders kapot is.

Veel succes gewenst met het voor elkaar krijgen van je computer. Deze zal je vast niet snel vergeten! ;)

[ Voor 11% gewijzigd door bierschuit op 17-07-2019 16:16 ]

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 30-01 18:54

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

DAA>CAA

𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:56
Nat-Water schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 19:22:
Moederbord durf ik even snel niet te zeggen, maar mocht je die voeding nog niet gekocht hebben - verander hem even naar 550W. 850W is nergens voor nodig.
Die 850 watt voeding heeft als voordeel dat de fan niet draait bij een lage vraag. Ik heb de rm750x gekocht om dezelfde reden: idle is mijn hele systeem niet te horen, alleen bij een flinke load gaan alle fans aan.

Zou dus kunnen dat het een bewuste keuze is. Daarnaast kan een 9900K OC veel vragen.

[ Voor 3% gewijzigd door Ahrnuld op 25-07-2019 23:48 ]

Niets...

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 14:40

Praetextatus

the dutch_paki

Ahrnuld schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 23:47:
[...]

Die 850 watt voeding heeft als voordeel dat de fan niet draait bij een lage vraag. Ik heb de rm750x gekocht om dezelfde reden: idle is mijn hele systeem niet te horen, alleen bij een flinke load gaan alle fans aan.

Zou dus kunnen dat het een bewuste keuze is. Daarnaast kan een 9900K OC veel vragen.
Volgens mij zijn er meerdere lichtere voedingen die dit kunnen toch? Mij bekruipt meer het gevoel dat de TS dit door een online 'voeding calculator' heeft gehaald. Dit is echt overkill tenzij hij gaat overklokken. Maar ook dat is niet echt duidelijk uit zijn post, ondanks dat hij een 'k' processor heeft gekocht.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd pricewatch: ASRock Z390 Steel Legend

Hier zit stock al bios op van april dit jaar(je kunt ook bij de shop van aankoop een update laten doen voor iets van 15,-)

[ Voor 17% gewijzigd door Hackus op 26-07-2019 09:19 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1