surround versterker aansluiten op 3 aux kabels

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JooGooPc
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 03-02-2020
Mijn vraag (Edit)
Hoi Hoi Ik Vraag mij af of er Versterkers zijn waar 3 analoge 3.5mm audiojacks op zitten.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb het moederbord ( Gigabyte H270 Gaming 3) Daar zit een sound kaart in (Sound Blaster X-Fi MB5 + ALC 1220 120dB SNR HD Audio with Smart Headphone Amp )
Uit mijn moederbord komen 4 Audio Uitgangen namelijk
Front Left/Right (Green)
Surround Left Right (Black)
Center Sub (Orange)
Left Right (Grey)
Deze kan ik direct aansluiten op de speakers die ik gebruik, alleen kunnen mijn speakers dan niet erg hardt
ik gebruik ook de Sound Blaster software waar ik de volumes van elke speaker onafhankelijk kan bedienen.

De versterker die ik nu gebruik is de Panasonic SA-HT502 Deze versterker heeft een dolby Prologic II en alleen true 5.1 Surround Bij Blueray DVD's.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Wat ik al zij is dat is de speakers zou al kan aansluiten en dat het dan opgelost is. Alleen heb ik dan een laag volume, verder de speakers die ik nu gebruik gebruiken gewone speaker draad waar geen aux kabel aan zit.
ik heb al op internet lopen zoeken, maar ik heb niet veel gevonden.
het enigste wat ik heb kunnen vinden is een home theater van Logitech Namelijk de
https://www.logitech.com/nl-nl/product/speaker-system-z906
Alleen dit systeem net als wat ik nu gebruik heeft geen Subwoofer uitgang omdat de versterker er al in zit verwerkt.
Ik heb nog een subwoofer liggen van Sony die ik aan kan sluiten alleen daar moet wel een versterker aan

Wat ik dus zoek is een versterker die het volume van de 5 speakers (No Pun Intended) Versterkt zodat ik dan een hoger volume heb in True 5.1 Surround

[ Voor 70% gewijzigd door JooGooPc op 18-07-2019 22:15 . Reden: Geen Goede Uitleg ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Hoezo gaan digitale inputs (optisch of coax) niet werken? Dat is over het algemeen juist de geprefereerde oplossing.

Maar ook als je toch persé analoge audio in wilt, lijkt me stug dat je maar één model kunt vinden. Je kunt hier gewoon op filteren in de pricewatch en er staan er absoluut méér dan 1 in. Vertel dus ook eens waarom die allemaal niet aan je eisen voldoen?

[ Voor 9% gewijzigd door mcDavid op 16-07-2019 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:53

Jag

Receivers hebben vaak een 5.1 input, die kan je daarvoor gebruiken. Maar idd, digitaal aansluiten is beter. Dan werkt de speaker management van je receiver tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

mcDavid schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 19:19:
Maar ook als je toch persé analoge audio in wilt, lijkt me stug dat je maar één model kunt vinden.
Ik vind het al knap dat hij er eentje gevonden heeft met 3,5 mm jack. Die connectie zie je op receivers eigenlijk nooit als in- of output (op de Mic In van bijvoorbeeld Audyssey daargelaten). Er zal gezocht moeten worden naar een receiver met meerkanaals analoge ingangen. Met behulp van verloopkabels van 3,5 mm jack naar stereo RCA kan je dan alle kanalen aansluiten. Nadeel is wel dat deze ingangen vroeger zeer aanwezig waren maar op de hedendaagse modellen zie je het eigenlijk alleen nog op de hogere series. Maar als nieuw niet hoeft heb je een stuk meer keuze (voor een minder budget).
Jag schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 19:21:
Maar idd, digitaal aansluiten is beter. Dan werkt de speaker management van je receiver tenminste.
Dan moet de PC wel over Dolby Digital Live! en/of DTS Connect beschikken wil je surround in games hebben. Bitstream audio versturen vanaf een DVD of Blu-ray lukt met S/PDIF wel inderdaad.

[ Voor 19% gewijzigd door FeaR op 16-07-2019 19:28 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:53

Jag

Zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welke versterker en speakers heb je nu? Iets zegt me namelijk dat als je huidige versterker alleen een stereo ingang heeft zoals je aangeeft, hij dan vermoedelijk ook voorzien is van een passieve sub, dus zonder eigen eindversterker. Als dat zo is kun je wel een nieuwe receiver kopen, maar is niet gezegd dat je je huidige speakerset ook nog volledig kunt gebruiken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
In China is dat natuurlijk wel te krijgen. Deze heeft bijvoorbeeld analoge inputs https://m.nl.aliexpress.c...h5ocmWfhUs6Q1563298527725

Qua geluid heb ik uitstekende ervaring met dit soort versterkertjes. Als je ali niet vertrouwd kun je ook op markplaats een wat oudere receiver op de kop tikken. Een 10 jaar oude Harman Kardon AVR koop je voor een paar tientjes en voldoet ook prima.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JooGooPc
mcDavid schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 19:19:
Hoezo gaan digitale inputs (optisch of coax) niet werken? Dat is over het algemeen juist de geprefereerde oplossing.

Maar ook als je toch persé analoge audio in wilt, lijkt me stug dat je maar één model kunt vinden. Je kunt hier gewoon op filteren in de pricewatch en er staan er absoluut méér dan 1 in. Vertel dus ook eens waarom die allemaal niet aan je eisen voldoen?
dat komt omdat er geen digital audio outs op mijn moederbord zit en de enigste outs die op mijn moederbord zitten zijn 3 3.5 mm jacks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JooGooPc
The Eagle schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 19:39:
Welke versterker en speakers heb je nu? Iets zegt me namelijk dat als je huidige versterker alleen een stereo ingang heeft zoals je aangeeft, hij dan vermoedelijk ook voorzien is van een passieve sub, dus zonder eigen eindversterker. Als dat zo is kun je wel een nieuwe receiver kopen, maar is niet gezegd dat je je huidige speakerset ook nog volledig kunt gebruiken.
ik heb nu een panasonic SA-HT520 en die is idd in stereo alleen surround op dvd verder heb ik ook nog een reserve subwoofer liggen dus dat is geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JooGooPc
ik wil alleen de outputs van de 3 auxkabel kunnen versterken want alle surround end off things word al gedaan in de computer( met het moederbord Gigabyte H270 Gaming 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

5 dingen:
1) wat je zoekt is een receiver met analoge 5.1 input. Bestaat, maar dan zit je richting high end spul, tenzij je tweedehand gaat zoeken. Een jaar of 10 geleden was het meer gewoon dan nu, tegenwoordig doen we alles digitaal
2) je geluidskaart mag dan een mooie soundblaster zijn maar als ie niet gebruikt kan worden zoals jij wilt, heb je er nog steeds niet veel aan ;) Het lijkt me sterk dat dat ding geen digitale uitgang heeft. Kan ook gecombineerd zijn. Doe eens een linkje?
3) een extra USB geluidskaartje met digitale uitgang kan ook een optie zijn. Niet duur, hoeft vrijwel niks te doen wnat een receiver doetde digitale conversie
4) reserve subwoofer is leuk maar als dat geen actieve is kun je nog niks. En nofi, maar ik vraag me als ik je zo hoor af of je zelf het verschil ziet (ga er vanuit van wel, maar met simoelweg "reserve subwoofer" weten we nog niks :))

5) doe eens niet triple posten. Als je zelf als laatste gereageerd hebt: je eigen post wijzigen als je wat wilt toevoegen. Het is hier geen facebook of reddit en het wordt als zeer irritant ervaren. Staat notabene boven de quickreply als je reageert :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1