ik heb een 1060 ti welk moederbord is een goede optie?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag: ik heb een 1060 ti in mijn pc maar de vga poort op het moederbord is kapot en daarom wil ik graag een nieuw moederbord met 1 of meer hdmi poorten en minimaal 1 vga poort.

ik weet niet precies welke Intel processor ik heb maar hij heeft boven de 3.00 ghz

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 23:26
Bart, als je een videokaart hebt, waarvoor heb je dan een moederbord met VGA en HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Tazzios

..

1. welke processor je hebt is belangrijker voor moederbord keuze.
2. video aansluitingen zitten (jawel) op je videokaart niet op je moederbord.

Gezien de vragen die je stelt vraag ik mij af hoe je hebt vastgesteld dat je moederbord kapot is.
Verder wordt er iets meer verwacht dan de beperkte informatie die je nu geeft.

[ Voor 18% gewijzigd door Tazzios op 16-07-2019 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

1060Ti is een grafische kaart. En heeft je onboard VGA niet nodig.
Je hebt dus geen nieuw moederbord nodig.

Wil je toch een nieuw moederbord. Leg even uit waarom.
En dan heb je toch ook een exacte CPU nodig. Dat hij 3 ghz doet is het zelfde zeggen mijn auto rijd 120km/u moet er diesel of benzine in

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 18:20:
Mijn vraag: ik heb een 1060 ti in mijn pc maar de vga poort op het moederbord is kapot en daarom wil ik graag een nieuw moederbord met 1 of meer hdmi poorten en minimaal 1 vga poort.

ik weet niet precies welke Intel processor ik heb maar hij heeft boven de 3.00 ghz
Je sluit je monitor aan op je videokaart. Je videokaart past in bijna alle moederbordjes(waarschijnlijk ook die jij nu gebruikt)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:41
Je hebt geen 1060 Ti want die bestaat niet.
Zeg ff wat je wel hebt. Merk en type moederbord, cpu, geheugen, videokaart en voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:35

HugoBoss1985

Xenotech

Ik ben benieuwd waar dit topic heen gaat.

Kan hij én een videokaart hebben (geen 1060 ti dus, die niet bestaat :P) én onboard video gebruiken?
En omdat zijn onboard video niet meer werkt wil hij dus toch het moederbord vervangen?

[ Voor 70% gewijzigd door HugoBoss1985 op 16-07-2019 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een intel i5 4590 3.30ghz
en ik wil een nieuw moederbord omdat ik 5 audio poorten wil voor een surround speaker set
en ik heb een 1050 ti was een foutje

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2019 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Dus je onboard VGA is niet het probleem? Maar je audio?

Vertel even welk MB je nu hebt.
Volgens mij is surround out wel redelijk standaard ook voor een i5 4xxx cpu moederbordje.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Draai ff een rapportje met Speccy en post het hier, dat is makkelijker helpen :).

https://www.ccleaner.com/speccy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Operating System
Windows 10 Pro 64-bit
CPU
Intel Core i5 4590 @ 3.30GHz 47 °C
Haswell 22nm Technology
RAM
16,0GB Dual-Channel DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)
Motherboard
FUJITSU D3220-A1 (SOCKET 0)
Graphics
GN246HL (1920x1080@60Hz)
4095MB NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti (ASUStek Computer Inc) 38 °C
Storage
238GB SAMSUNG MZ7TE256HMHP-000H1 (SATA (SSD)) 31 °C
465GB Seagate ST500DM002-1BD142 (SATA ) 33 °C
698GB TOSHIBA MQ01ABD075 (SATA ) 31 °C
Optical Drives
No optical disk drives detected
Audio
Realtek High Definition Audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Tazzios

..

geluidskaart er bij prikken i.p.v. nieuw moederbord lijkt mij een veiligere en goedkopere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Nu online
Socket 1150 bordje uit een, zo te zien, soort kant-en-klaar OEM PC. De videouitgangen (VGA/DVI) van dit bordje gebruik je niet, monitor wordt op de 1050Ti aangesloten. Hoe zit dit nu aangesloten, met HDMI, DVI?

Je zou met een simpele USB geluidskaart al 5.1 geluid naar surround speakers kunnen realiseren; hoe zit je audio nu aangesloten?

De processor kan op zich nog goed mee tegenwoordig, dit bordje zou ik zelf echter wel vervangen door een ander merk, misschien een tweedehandsje zoeken, socket 1150?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Een Creative X-fi Platinum met Pci-e interface is ook nog een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik wil een tweede scherm aansluiten op de pc meer deze heeft maar 1 hdmi en de vga (die dat 2de beeld gebruikt) is kapot daarom wil ik een nieuwe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je hoort allebei je schermen op de videokaart aan te sluiten. Niet 1 op de videokaart en 1 op het moederbord. Dat werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 19:07:
ik wil een tweede scherm aansluiten op de pc meer deze heeft maar 1 hdmi en de vga (die dat 2de beeld gebruikt) is kapot daarom wil ik een nieuwe
HDMI via je videokaart en vga via de onboard video van je moederbord?
Ik dacht dat je nooit én een videokaart én onboard tegelijkertijd kon gebruiken.

Als er een vga poort kapot is zou ik het d.m.v. een adapter aansluiten op een andere poort (vga > dvi adapter o.i.d.).

De vga is dus waarschijnlijk niet kapot maar uitgeschakeld omdat je een videokaart in het systeem geprikt hebt :+

De oplossing is dan beide monitoren op je videokaart aansluiten met verschillende kabels (tenzij je kaart 2x dezelfde aansluiting heeft) of met adapters.
Welke Asus GTX 1050 ti heb je?

[ Voor 22% gewijzigd door HugoBoss1985 op 16-07-2019 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 19:09:
Je hoort allebei je schermen op de videokaart aan te sluiten. Niet 1 op de videokaart en 1 op het moederbord. Dat werkt niet.
Dit inderdaad. Welke uitgangen zitten er op die 1050Ti?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee er is overduidelijk een van de twee pinnetjes afgebroken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 19:13:
nee er is overduidelijk een van de twee pinnetjes afgebroken
Dat maakt niet uit, want je hebt nu een videokaart, dus je gebruikt die poort toch niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar op de videokaart zit maar 1 poort en dat is een hdmi en ik heb een vga nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Nu online
Waarom VGA gebruiken, wat voor monitor heb je? Denk niet dat er 1050's met VGA bestaan uberhaupt?

[ Voor 81% gewijzigd door brtk op 16-07-2019 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:21
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 19:16:
maar op de videokaart zit maar 1 poort en dat is een hdmi en ik heb een vga nodig
Onzin. Elke 1050Ti heeft meer dan 1 poort.

TS, je thread wordt een rommeltje zo. Leg nou eens uit waarom je per se VGA wilt. Is het omdat je monitor alleen VGA slikt?

En wil je nu een nieuw moederbord vanwege de audio of de video? Hoe dan ook wordt het met die generatie een 2e hands verhaal.

[ Voor 14% gewijzigd door Nat-Water op 16-07-2019 19:20 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een DVI poort op je videokaart hebt zitten, en dat zit er waarschijnlijk ook gewoon op, dan kun je een verloopstekker kopen om DVI naar VGA aan te sluiten.
Ben je voor maar een paar euro klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja inderdaad omdat mijn tweede monitor alleen vga heeft en er maar een hdmi poort op de videokaart zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Nu online
Kan je een foto maken van de outputs van de 1050Ti?

Of welk merk/type is het precies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk heb je deze nodig: https://www.allekabels.nl...-vga-verloopstekker.html#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:21
categorie: Moederborden

Zo dan?

Edit: 2e hands is beter..

categorie: Moederborden

[ Voor 33% gewijzigd door Nat-Water op 16-07-2019 19:32 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Kickje naar CAA

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat gaat helaas niet werken, tenzij je er op de 1 of andere manier nog een actieve converter bij aansluit :). Alleen zo'n verloopje kan geen volledig digitaal signaal van DVI-D omzetten naar analoog. DVI-I naar VGA kan dan weer wel. Wil je DVI-D naar VGA omzetten heb je iets als https://www.allekabels.nl...i-d-naar-vga-adapter.html nodig :).

@Verwijderd Wanneer een videokaart is aangesloten in een PC, wordt vrijwel altijd standaard de iGPU van de CPU uitgeschakeld, waardoor de video-uitgangen van het moederbord niet werken, wat jij nu dus ervaart. Grote kans dat je in de BIOS van het moederbord gewoon de iGPU aan kunt zetten zodat deze tegelijk werkt met de videokaart, en je dus zowel de poorten van de videokaart als van het moederbord tegelijkertijd kunt gebruiken. Dit is tegenwoordig een redelijk standaard optie voor moederborden, maar aangezien je een OEM bord hebt zou je dit dus even moeten bekijken. Deze optie heet vaak iets in de trend van 'Onboard VGA' en dan Always Enable als waarde, of op de plek waar je de video-adapter kunt kiezen, kiezen voor 'Both' o.i.d. Dit zou je dus nog kunnen proberen, tenzij die VGA-poort echt kapot is natuurlijk.
Pagina: 1