Audio webshop beginnen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.133 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBenji
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-11-2023

ShadowBenji

Canon 600D | iPhone 8 64GB |

Topicstarter
Hey mede-tweakers! :)

Ik ben van plan om met een vriend een webshop te beginnen die vooral koptelefoons & oortjes verkoopt voor particulieren.
Het lukt allemaal wel opzich met KvK, Webshop, Bedrijfsplan, etc.

Maar ik weet nog niet hoe ik alle producten moet inkopen.. Ik wil in de beginfase nog opslaan in mijn eigen huis. Ik heb een redelijke grote opslagruimte waar zeker wat dozen in passen.

Ik heb zelf al gekeken en kwam tot nu toe uit op Conrad. Probleem: Ze bieden prijzen aan die duurder zijn dan de verkoopwaarde.. Verder zag ik nog wat dropshipping dingen voorbij komen maar daar hebben ze niet echt veel grote merken. |:(

Dus mijn vraag is:
Bij welke Leverancier/Groothandel kan ik mijn merkproducten inkopen?

Met vriendelijke groeten,
Benjamin! :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Rechtstreeks uit china importeren in bulk, drop shipping bij een groothandel (in china), contact opnemen met de fabrikant(en)?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
ShadowBenji schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 17:22:

Dus mijn vraag is:
Bij welke Leverancier/Groothandel kan ik mijn merkproducten inkopen?
Dat is onderdeel van je bedrijfsplan en ik denk dat je het heel erg moeilijk gaat krijgen tussen de 100en andere webshops die hetzelfde verkopen.
Als je nog winst wilt maken zal je het zelf moeten importeren uit China, maar dan zal je een redelijk startkapitaal moeten hebben als je een uitgebreid assortiment wilt hebben.

Mijn tip is om iets anders te zoeken om geld mee te verdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:01
Tja, dat is nou net waar het om zal draaien: een netwerk om goedkoop in te kopen. Als je elke keer slechts een paar koptelefoons gaat inkopen, dan ga je het lastig krijgen. Op welke markt ga je je richten? High-end, budget? Persoonlijk zou ik het je afraden, want ik denk dat het je meer kopzorgen gaat opleveren dan geld.

[ Voor 28% gewijzigd door NotSoSteady op 16-07-2019 17:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

@ShadowBenji voor iemand die een eigen bedrijf wil beginnen toon je wel erg weinig blijk van eigen inzet.

Ik wil dit topic best een kans geven, maar dan verwacht ik wel wat meer activiteit en eigen onderzoek dan wat je nu in de topicstart noemt.

Neem bijvoorbeeld eens een kijkje in dit topic waar andere Tweakers met een eigen webshop hun ervaringen met groothandels bespreken: Distributeurs/groothandels

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ep667
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:06

ep667

It doesn't hurt to help

De producten die jij noemt, kan ik als consument letterlijk overal kopen. Vermoedelijk zelfs voor een lagere prijs dan waarvoor jij ze als startende ondernemer inkoopt. Het geheim van inkopen zit hem namelijk niet in het vinden van een goede groothandel of distributeur. Dat zit hem in goede onderhandelingen met de merken, alleen zij kunnen bepalen dat je een inkoopkorting krijgt omdat je zo lekker veel van hun producten verkoopt. Daarom zullen Bol.com. Mediamarkt of Coolblue altijd goedkoper in kunnen kopen.

Als webshop in een zeer drukke markt, moet je onderscheidend zijn:
- Op assortiment (dingen die nergens anders te krijgen zijn)
- Op service (hele goede helpdesk, riante retourregeling, supersnelle verzending)
- Of op prijs

Hier kijkt de consument naar.

Ik neem aan dat je hiermee rekening hebt gehouden in je businessplan, maar twijfel er een beetje over. Ik zou zeggen: zoek niet naar groothandels, maar ga direct het gesprek aan met fabrikanten. Dan weet je vanzelf wat er mogelijk is en zij zullen je wel wijzen naar de juiste distributeurs.

EP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Je zou een hele hoge commitment moeten afgeven voor het afnemen van zeer grote volumes in 1 x of op jaarbasis om kortingen te kunnen bedingen. Helaas zal je dit wel direct moeten financieren aangezien je bedrijfje geen trackrecord nog heeft met aantallen verkopen en nog geen inzichten in financiering is.

Houdt wel rekening dat je webshop te maken gaat krijgen met retouren ivm Wet Koop Op Afstand (vaak afschrijvingen) en dat jij als ondernemer ook de garantie gevallen moet financieren. De grotere webshop partijen kunnen dat soort kosten en financieringen makkelijker in hun omzet kunnen verwerken tov een starter met beperkte middelen

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:56

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Ik gooi dit topic nu op slot. Zoals mijn collega al aangeeft verwacht ook ik echt meer eigen inzet. Mocht je de topic start willen aanvullen dan kan je me een berichtje sturen waarna we kijken of we het topic weer open gaan zetten voor je.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.