Aangeklaagd door T-mobile. Zoekend naar informatie.

Pagina: 1
Acties:
  • 4.249 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agittunc
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-09 15:07
Hallo Mede-Tweakers,

Vandaag heb ik post ontvangen van webcasso. Die geeft aan mij aan te klagen voor onbetaalde facturen.

Hoewel ik er niet mee eens ben. En ook meerdere malen heb aangegeven mijn abbonoment af te sluiten destijds. hebben ze de afsluiting afgewezen en gewoon doorgegaan. dit is voor ik nog uberhaubt "onbetaalde" facturen had.

ik heb 2 vragen :

1. Mogen zij mij aansprakelijk stellen met onbetaalde facturen terwijl dit buiten het contract valt?
2. Waarom zouden ze mij aanklagen in juli 2019 terwijl dit om 2017 gaat? waarom zo laat?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:04
Dit is heel erg afhankelijk van de verloop van alles en je info is erg summier (en sturend naar je eigen voordeel, begrijpelijk). Punt twee is omdat administratie nou eenmaal lang kan duren en, nu doe ik een aanname, er veel meer gebeurd is in de tijd tussen 2017 en 2019 waar je geen info geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:02

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@agittunc dit soort juridische problemen passen over het algemeen beter in SF, dus schopje die kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 15:56

BLACKfm

o_O

Zoals @sigmundfreund aangeeft ontbreekt er wat nodige informatie. Hoe is je 'opzegging' verlopen? Heb je dit zwart op wit? Zonder bevestiging wordt het allemaal een beetje lastig te bewijzen dat je daadwerkelijk hebt opgezegd.

Je kan ook tegen je buurman zeggen dat je T-mobile opzegd, maar daar heeft T-mobile niks aan. Dus in mijn optiek is enkel een brief / mailtje naar t-mobile zonder verdere reactie niet voldoende (je kan naar het verkeerde adres hebben gestuurd bijvoorbeeld, of het verweer krijgen dat T-mobile nooit wat heeft ontvangen).

[ Voor 6% gewijzigd door BLACKfm op 16-07-2019 16:55 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt u eens een langdradig verhaal.

Graag met acties, datums etcetc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

agittunc schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:42:
Hallo Mede-Tweakers,

Vandaag heb ik post ontvangen van webcasso. Die geeft aan mij aan te klagen voor onbetaalde facturen.

Hoewel ik er niet mee eens ben. En ook meerdere malen heb aangegeven mijn abbonoment af te sluiten destijds. hebben ze de afsluiting afgewezen en gewoon doorgegaan. dit is voor ik nog uberhaubt "onbetaalde" facturen had.

ik heb 2 vragen :

1. Mogen zij mij aansprakelijk stellen met onbetaalde facturen terwijl dit buiten het contract valt?
2. Waarom zouden ze mij aanklagen in juli 2019 terwijl dit om 2017 gaat? waarom zo laat?
(Afsluiten wordt gezien als aangaan.)
Heb je je contract beëindigd, en heb je daar bewijs van, of weigert men je contract te beëindigen ?
Duidelijke communicatie is wel van belang.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 19:42
Zelf een keer een vergelijkbaar iets gehad met Vodafone.

Vodafone wijzigde de algemene voorwaarden (in mijn nadeel) waardoor ik kosteloos kon opzeggen. De opzegging heb ik schrijftelijk met reden én aangetekend naar Vodafone gestuurd. Niks van vernomen, ook geen rekeningen meer ontvangen.

Na enkele maanden ineens een rekening met de kosten van het resterende abonnementsgeld + extra kosten vanwege van niet betaalde maanden (welke waren van na de opzegging). Na enkele malen (aangetekende) brieven met uitleg over de situatie over en weer sturen een excuusbrief ontvangen. Was een 'foutje van de administratie'.

Belangrijkste is dus dat je:
  • ZEKER WEET dat je gelijk hebt/had (zoals in mijn geval: algemene voorwaarden gewijzigd in mijn nadeel was gewoon kosteloos opzeggen)
  • Het SCHRIFTELIJK en AANGETEKEND doet en bewaar altijd een kopie van de brieven.
  • Hoe frustrerend het ook kan zijn, blijf netjes en leg alles iedere keer weer uit.

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agittunc
@Hackus , @sigmundfreund ,

ik heb via de mail (heb bewijs) aangegeven te hebben mijn abbonoment af te zeggen. dit gaat om een 2 jarig abbonoment. sim only.

ook heb ik mail gestuurd om facturen te betalen die onbetaald waren voordat ik nog niet had afgesloten. en dit ging om 1 factuur van 15 euro. geen reactie gehad(een factuur van oktober 2017. daarna gevraagd abbonoment te sluiten. waarvan ik een mail krijgen dat mijn aanvraag niet was voltooid maanden later.)

hier ik heb bewijs van op mijn email. bij de aanklacht is deze ook niet bij toegevoegd door t-mobile. zogenaamd dus niet gebeurd volgens hun.

sorry voor de weinig geleverde informatie. ik was druk op zoek naar google en wou dit snel vragen.

@ironx ik denk het grote verschil is dat ik tot het einde van mijn contract netjes heb betaald. en vervolgens heb ik gevraagd bij de tmobile winkel mijn abbonoment af te sluiten(dit was 2 maanden voor het uberhaupt afgelopen was.)

[ Voor 14% gewijzigd door agittunc op 16-07-2019 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

agittunc schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:42:
Hallo Mede-Tweakers,

Waarom hebben ze de opzegging afgewezen?
ik heb 2 vragen :

1. Ze mogen je aansprakelijk stellen voor alles wat ze willen. Of ze het gaan winnen hangt van vele, vele details af. Zoals: Waarom hebben ze de opzegging afgewezen? En waarom vind jij dat ze geen gelijk hadden?
2. Dat lijkt me irrelevant.

Als jij je abonnement halverwege een abonnement eenzijdig opzegt, en dat accepteren ze niet, dan sta je niet zo sterk. Alles hangt van details af...

[ Voor 9% gewijzigd door JvS op 16-07-2019 17:17 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
agittunc schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 17:12:

ik heb via de mail (heb bewijs) aangegeven te hebben mijn abbonoment af te zeggen. dit gaat om een 2 jarig abbonoment. sim only.

ook heb ik mail gestuurd om facturen te betalen die onbetaald waren voordat ik nog niet had afgesloten. en dit ging om 1 factuur van 15 euro. geen reactie gehad(een factuur van oktober 2017. daarna gevraagd abbonoment te sluiten. waarvan ik een mail krijgen dat mijn aanvraag niet was voltooid maanden later.)

hier ik heb bewijs van op mijn email. bij de aanklacht is deze ook niet bij toegevoegd door t-mobile. zogenaamd dus niet gebeurd volgens hun.

sorry voor de weinig geleverde informatie. ik was druk op zoek naar google en wou dit snel vragen.

@ironx ik denk het grote verschil is dat ik tot het einde van mijn contract netjes heb betaald. en vervolgens heb ik gevraagd bij de tmobile winkel mijn abbonoment af te sluiten(dit was 2 maanden voor het uberhaupt afgelopen was.)
Je kan beter even je startpost aanvullen met alle info (ook handig voor jezelf) ipv op verschillende plaatsen in dit topic stukjes info te zetten.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:56

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:@agittunc voor nu laat ik het topic nog even open, maar we verwachten hier echt meer eigen inzet. Wat heb je zelf al gevonden rondom je vragen? Ff snel je vraag dumpen heb jij niets aan en wij ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:53
Heb je aan webcasso al jouw kant van het verhaal uitgelegd? en wat zeiden ze daarop?

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

agittunc schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 17:12:

Wanneer is dit 2-jarige abonnement ingegaan en in de hoeveelste maand heb je opgezegd? Gaat het hier misschien om een laatste factuur die je nog niet betaald hebt? Was je op tijd met opzeggen? Naar welk mailadres heb je je afmelding gestuurd? Is dat wel een geldig emailadres? (als in, geen noreply@....) en weet je zeker dat je afmelding goed is aangekomen?
Hoe bedoel je dat je maanden later na je afmelding bericht kreeg dat je aanvraag niet was voltooid?

Dus je hebt 2 maanden voordat je 2-jarig abonnement afliep in de winkel gevraagd om je abonnement stop te zetten? Net zei je nog dat het via de mail was. Heb je een bevestiging van die afmelding in de winkel in je mail gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:14
Zet je verhaal even in chronologische volgorde in een opsomming.

Dit leest voor iedereen makkelijker en de feiten komen zo ook boven tafel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:22
Frontysco schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 16:20:
Zet je verhaal even in chronologische volgorde in een opsomming.

Dit leest voor iedereen makkelijker en de feiten komen zo ook boven tafel.
Dit ja. Als de communicatie met T-Mobile net zo warrig verliep als dit topic kan ik er inkomen dat er ergens iets mis is gegaan met de opzegging.

Sowieso klaagt T-Mobile je niet aan. En webcasso dreigt er waarschijnlijk vooralsnog alleen mee dat te gaan doen. Wat heb je ontvangen, kun je de tekst zonder persoonsgegevens hier posten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vermoed dat Nederlands niet de moedertaal van TS is. If @agittunc can indicate native tongue and contract language it can help reduce communication barriers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agittunc
@Verwijderd Nederlands is juist mijn moedertaal :D. niks aan de hand dus.

Maar deze topic kan dicht. Ben naar een advocaat gegaan voor meer informatie en heb de informatie van hem ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:25
agittunc schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 05:56:
@Verwijderd Nederlands is juist mijn moedertaal :D. niks aan de hand dus.

Maar deze topic kan dicht. Ben naar een advocaat gegaan voor meer informatie en heb de informatie van hem ontvangen.
Wellicht kun je ter afsluiting nog even vertellen hoe het afloopt / is afgelopen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
sorry ik ben normaal geen taalpurist, maar deze topic......

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 12:40:
Ik was ook in de veronderstelling dat Nederlands niet zijn moedertaal was...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:22
Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 12:40:
Dit topic?

Sorry... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 20:47
En weer ontopic.

@agittunc kun je nog eens de hele timeline uitwerken? Het zijn nu allemaal losse stukjes van je hele verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:03
Volgens mij was dat een grappig bedoelde sneer naar een veel gemaakte taalfout door Noord Afrikaanse allochtonen in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:56

Perkouw

Moderator General Chat
Topic krijgt van mij een slotje. Om het nu over schrijfvaardigheid te hebben....nee, laten we dat niet in dit topic doen. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.