mark_01 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 18:05:
[...]
Het geheugen is idd gesoldeerd aan moederboard, maar vroeg mij af als je die binnengeeft in een PC shop met hersteldienst of die niet bekwaam zijn om jouw meer GB geheugen te geven, desnoods door de RAM te vervangen?
Nee, dat gaan winkels niet voor je (kunnen) doen.
Los daarvan, is 16GB dus alleen nuttig als je zeer zware apps draait en dus niet bij Chrome, Office apps, etc?
Hoe meer je ermee doet, hoe nuttiger 16GB wordt. Als jij altijd maar 1 Chrome window met 1 tab open hebt, dan ga je geen 16GB nodig hebben, maar als je 20 tabs plus een aantal andere programma's open hebt, dan gaat het hard.
Ben wel van plan die laptop meerdere jaren te houden alhoewel ik niet denk dat bvb Chrome de komende jaren nog meer geheugen zal willen gebruiken, alhoewel je nooit weet.
Waar baseer je dit op? Ik zie Chrome zeker wel meer geheugen gaan gebruiken komende jaren, omdat mensen steeds meer geheugen hebben en er dus meer te gebruiken valt.
Zullen binnen 5 à 10 jaar zelfs "gewone" apps 16GB nodig hebben? Zie anderzijds dat Dell van mijn vader gekocht in 2015 met 8GB nog altijd zeer vlot draait.
Het valt of staat allemaal bij hoeveel de meerprijs is. Gaat het om een paar procent duurder, dan zou ik het doen. Gaat het om €300 meer voor 8GB meer, dan zou ik het niet doen.
The devil is in the details.