Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

School laptop voor ICT/Media

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• John Dude
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-09 16:12
Wat ga je met je laptop doen?
MS Office, internet, Adobe Creative Suite.

Wat is je budget?
Het liefst zo laag mogelijk.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet echt, maar gezien Apple toch wel een flink stuk duurder is denk ik dat Windows mijn voorkeur heeft.

De specificaties waar de laptop aan moet doen zijn als volgt:

Windows PC:
  • Processor: Intel i5 processor (or higher)
  • Operating system: Windows 10 (64 bit)
  • Memory: 16 GB RAM (or more)
  • SSD: 256GB intern (or more)
  • Screen resolution: 1920x1080 (or more)
  • Audio configuration compatible with ASIO or Microsoft
  • Windows Driver Model GPU: minimal 1,5GB vRAM
OR
  • MacOS laptop
  • Processor: Intel i5 processor (or higher)
  • Operating system: MacOS X v10.13
  • Memory: 16GB RAM
  • SSD: 256GB internal SSD and 1TB external USB3
  • Screen resolution: 1920x1080 (or higher)
  • GPU with minimal 1,5GB vRAM

Alle reacties

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:05
En wat heb je zelf al gevonden in de categorie: Laptops ?

• John Dude
Ik heb een beetje rondgekeken ja maar vond de prijzen nog al hoog (richting de duizend). Ik heb zelf al heel lang niet met laptops gewerkt dus het is nog al even zoeken wat nou het beste voor mij zou uitkomen met de specs en het budget. Dus ik dacht misschien is het beter om het even hier te vragen.

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:05
John Dude schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 13:45:
[...]

Ik heb een beetje rondgekeken ja maar vond de prijzen nog al hoog (richting de duizend). Ik heb zelf al heel lang niet met laptops gewerkt dus het is nog al even zoeken wat nou het beste voor mij zou uitkomen met de specs en het budget. Dus ik dacht misschien is het beter om het even hier te vragen.
Dus omdat de prijzen richting de duizend euro gaan heb je Lees dit voordat je een nieuw topic opent; LAA beleid niet gelezen en gooi je je vraag maar hier neer? Er zijn genoeg laptops te vinden in de pricewatch met de specificaties welke jij nodig hebt voor onder de 1000 euro.

• koen0s
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-09 15:46
In deze specificatie-klasse is er zoveel aanbod dat je naar mijn mening het beste gewoon naar een winkel kan rijden om te kijken wat je het handigst vindt. Ieder toetsenbord typt net ff anders en iedere laptop heeft net een andere afwerking. Dit zijn de meest kritieke verschillen tussen merken en modellen bij deze specs.

Mijn aanrader: Soms zijn de 1e generatie Microsoft Surface Laptops in de aanbieding voor 7-800 euro. Heb je een hele fijne laptop voor je geld.

• John Dude
Bedankt, koen0s. Ik ben ook van plan om even naar de winkel te gaan binnenkort. Ik vroeg mij eigenlijk ook af wat nou een beetje het standaard is qua laptops voor media studies (bijv, zit iedereen met hetzelfde merk/uitvoering?). Het valt mij wel op dat 16GB ram de prijs flink omhoog gooit.

Bedoelde je trouwens een Microsoft Surface Laptop of een Microsoft Surface Book, Koen?

Hier staan wel wat mooie aanbiedingen tussen denk ik: https://www.estunt.nl/product-categorie/laptops/

[ Voor 36% gewijzigd door John Dude op 16-07-2019 14:18 ]

• gvandijk14
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-04 22:46
Die website is voor refurbished laptops gebruikte dus.
Het is goed kijken dat je een recente laptop kiest.
Vaak hebben deze laptops verouderde hardware.
https://bto.eu/back2school-laptops/ kijk eens bij bto modellen

of bij de bbg laptops
reviews: Laptop Best Buy Guide - Juni 2019

• John Dude
Waarom zou ik een nieuwe kopen als ik ook refurbished kan kopen? Veel refurbished laptops zijn toch ook “recent” ? Veel van deze laptops zijn in nieuwstaat. Hebben mensen vervelende ervaringen gehad met refurb laptops dan?

Ik had zelf deze in gedachte(https://www.estunt.nl/product/dell-xps-13-9365/), hij is in “nieuwstaat,” Windows 10 staat er al op en de specs + formaat sluiten goed aan op mijn wensen. En volgens mij zijn die Dell XPS 13 laptops wel goed. Ik ga maandag even informeren wat “nieuwstaat” nou betekent en hoe gebruikt deze laptop nou echt is.

[ Voor 43% gewijzigd door John Dude op 19-07-2019 20:53 ]

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

gvandijk14 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 11:20:
Die website is voor refurbished laptops gebruikte dus.
Het is goed kijken dat je een recente laptop kiest.
Vaak hebben deze laptops verouderde hardware.
https://bto.eu/back2school-laptops/ kijk eens bij bto modellen

of bij de bbg laptops
reviews: Laptop Best Buy Guide - Juni 2019
Een beetje laptop kan vrij goed een jaar of 5-8 mee, de onwikkelingen gaan niet zó hard.
Refurbished ex-zakelijke laptops zijn vaak een goede keuze. Betaalbaar, betrouwbaar, en prima specs.

Zeker modellen van een jaar of 3 oud kunnen nog prima een schoolleven mee.

Voornaamste reden om nieuw te kopen, maar dan wel heel specifiek een zakelijke notebook, is next-businessday garantie die je er bij kunt kopen zodat je maximaal 1-2 werkdagen zonder laptop zit.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Olympia
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-06 01:52
BlazeMuis schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 13:47:
[...]

Dus omdat de prijzen richting de duizend euro gaan heb je Lees dit voordat je een nieuw topic opent; LAA beleid niet gelezen en gooi je je vraag maar hier neer? Er zijn genoeg laptops te vinden in de pricewatch met de specificaties welke jij nodig hebt voor onder de 1000 euro.
Je kunt iemand ook op een normale manier op het LAA-beleid wijzen. Het hoeft niet meteen zo vijandig.

Ontopic:
Dit is een prima optie als je op school je laptop gewoon aan de netstroom kunt leggen. Deze is vergelijkbaar, maar dan met 4GB VRAM en een lelijke gamebehuizing. Ook deze zal geen accuduur hebben die langer is dan 2-3 uur, gezien de specs.

De XPS die je stuurde vind ik eerlijk gezegd niet zo'n goede deal. De bouwkwaliteit, het scherm en de accu zijn beter, maar anderzijds is hij refurbished, heb je maar een paar maanden garantie, voldoet hij niet aan je VRAM-wens en is de CPU een slak vergeleken met die van de Asus.

• John Dude
Wat dachten jullie van deze? https://www.campusshop.nl...av/90002081/product/11459

Ik heb zelf geen ervaring met HP.

• unezra

unezra

Probooks zijn in de regel prima laptops.
Zakelijke lijn HP, redelijk solide.

Op het eerste gezicht een prima laptop en met 16G geheugen kom je wel een eind weg.

Zo te zien zit er ook een SSD in, wat érg fijn is. (Laptop zonder SSD moet je niet meer aan willen beginnen.)

• Indir
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-11 12:14
Indien je nog geen aankoop hebt gemaakt zou ik eens hier naar kijken.

De Lenovo Thinkpad A485 is een zeer gedegen notebook voor een student, zeker gelet de huidige aanbieding in deze prijsklasse.

• Goudstalen
  • Laatst online: 00:43
Indir schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 16:09:
Indien je nog geen aankoop hebt gemaakt zou ik eens hier naar kijken.

De Lenovo Thinkpad A485 is een zeer gedegen notebook voor een student, zeker gelet de huidige aanbieding in deze prijsklasse.
Waarom? Minder RAM dan aanbevolen (en imo is 16GB echt wel een redelijke eis) en het scherm is niet veel soeps, de helderheid is wat laag en het kleurbereik is maar 59% sRGB, totaal niet wenselijk voor een media opleiding.

• sakbari
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-12-2024
Beste John Dude

Als je een ICT opleiding gaat doen waarom ga ook niet voor een echte besturingssysteem [ Linux ]
verder zijn tegenwoordig refurbished systeem zeker betrouwbaar en ook nog eens goedkoper

neem een kijkje in onderstaande URL keuze genoeg

https://www.fix2go.nl/laptop/refurbished/lenovo-laptops

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-11 11:44
sakbari schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:13:
Beste John Dude

Als je een ICT opleiding gaat doen waarom ga ook niet voor een echte besturingssysteem [ Linux ]
verder zijn tegenwoordig refurbished systeem zeker betrouwbaar en ook nog eens goedkoper

neem een kijkje in onderstaande URL keuze genoeg

https://www.fix2go.nl/laptop/refurbished/lenovo-laptops
Omdat Linux alleen gevraagd wordt in pure server en web omgevingen en de rest van IT aan Windows zit gebonden (al dan niet met kettingen)?

Omdat de Creative Suite native op Windows en macOS draait en niet op Linux?

Ik vind het zeker een enorm voordeel wanneer je je ook verdiept in Linux, maar om de rest al uit te sluiten en alleen dat als enige "echt besturingssysteem" neer te zetten, is wel erg grof (en onwaar).

• unezra

unezra

sakbari schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:13:
Best kans dat school helemaal geen Linux als OS ondersteunt.
Daarbij, Windows is net zo echt als Linux.

Als je een ICT opleiding doet, is het een goed idee meteen te beginnen met stoppen met het bashen van operating systems. Lang verhaal: Alles is k*t.

• John Dude
Ben gegaan voor de HP. Mensen bedankt voor het advies.
Pagina: 1