Vraag

• Gerundium
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11 16:31
Ik zoek een?
Telefoon met android besturingssysteem als vervanging voor verouderde xperia z5 compact

Wat is je budget?
Midrange prijsklasse, sinds mijn vorige telefoon aanschaf 3 jaar geleden lijkt het alsof deze prijsklasse wel wat omhog is bewogen? Zou zeggen 4 a 500 euro ofzoiets, maar bereid evt op te schuiven als er echt alleen hoger aan de eisen voldaan kan worden.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Gebruik mijn telefoon voor standaard zaken zoals bellen, whatsapp, facebook etc.
ik hoef geen mega grote telefoon, vandaar ook de compact versie van de xperia die ik nu gebruik.
Daarnaast gebruik ik de telefoon veelal om fotos te maken buiten, bijvoorbeeld tijdens fietstochten of wandelingen. Op dit moment heb ik een Sony xperia Z5 compact, voordeel hiervan is dat hij een aparte fotobutton heeft en ik dus met 1 hand snel plaatjes kan schieten. Verder dient de phone in verband met veelvuldig gebruik buiten (spat)waterdicht te zijn.
andere eis is dat ik muziek via mijn radio in de auto alleen met 3.5 mm kan afspelen, dus deze moet de telefoon ook liefst hebben.
Ten slotte zou een robuuste behuizing fijn zijn, ik krijg het toch altijd voor elkaar om de telefoon af en toe te laten vallen in huis etc.

summary requirements:
- normaal gebruik
- goede camera
- waterdicht
- android
- 3.5 mm jack

extra voorkeuren:
- robuuste behuizing
- lanyard bevestigingspunt
- niet al te groot

Wat heb je zelf al gevonden?
Google Pixel 3a, mist alleen de waterdichtheid. wel redelijk lekker in budget, plastic behuizing (gunstiger dan glas met impact)
Samsung galaxy S10e. goede camera, wel wat prijziger en ik heb hiervoor een galaxy S2 gehad waar ik me dood ergerde aan allerlei bloatware. zie dat hier ook in reviews van terug komen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Zijn er in de komende periode nog releases van nieuwe phones te verwachtne die aan mijn specs voldoen?

[ Voor 7% gewijzigd door Gerundium op 16-07-2019 13:04 ]

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:57
S2 en S10 is een wereld van verschil, Samsung heeft Touchwizz uitgekleed en vervangen voor OneUI dat beter met lange schermen omgaat. Ik zou zeggen bekijk hem in de winkel.

Voor de rest verwacht ik niet veel nieuwe toestellen met 3,5mm op korte termijn.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:59
Een S9 geen optie? Dan heb je een high-end telefoon tegen, wat nu, een schappelijk prijs is.
Ik had voorheen een S7edge, die had inderdaad wat bloatware .. maar op de S9 vind ik dit al dermate weinig dat ik er eigenlijk gaan last van heb. Eerste keer opstarten is dergelijke apps direct eraf of disablen en nooit meer last van.
Ik gebruik de S9 nu een half jaar ongeveer.

*sowieso

• croschou
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-10-2024
En wat vind je van bijvoorbeeld een Sony Xperia xz1? Of xz2? Mijn dochter heeft de xz1 en schiet mooie plaatjes. Telefoon was eerst erg prijzig, maar nu tik je m voor nog geen 300 euro op de kop. Draait op Android 9, maar is natuurlijk al wel een wat ouder toestel. De compact-versie is wel wat duurder, geloof ik.

• Gerundium
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11 16:31
DonJunior schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 13:33:
Een S9 geen optie? Dan heb je een high-end telefoon tegen, wat nu, een schappelijk prijs is.
Ik had voorheen een S7edge, die had inderdaad wat bloatware .. maar op de S9 vind ik dit al dermate weinig dat ik er eigenlijk gaan last van heb. Eerste keer opstarten is dergelijke apps direct eraf of disablen en nooit meer last van.
Ik gebruik de S9 nu een half jaar ongeveer.
Heb even naar de S9 gekeken maar deze heeft ook zo'n curved scherm, dat lijkt me voor robuustheid erg onhandig. Dat lijkt me het dus ook niet helemaal, maar inderdaad een goede suggestie om naar high-end van vorige generatie phones te kijken!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:43
Samsung a8

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:57
Gerundium schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 12:31:
[...]
Heb even naar de S9 gekeken maar deze heeft ook zo'n curved scherm, dat lijkt me voor robuustheid erg onhandig. Dat lijkt me het dus ook niet helemaal, maar inderdaad een goede suggestie om naar high-end van vorige generatie phones te kijken!
Op dit moment hebben de meeste toestellen een glazen voor en achterkant, kom je uit op een hoesje en maakt dat curved niet meer uit voor robuustheid, maar wel voor het formaat want het toestel wordt iets smaller.

Enige goede midrange die geen glas heeft die ik kan bedenken is de pixel 3a met plastic achterkant. Die zou ik dan wel over de grens halen (amazon.de of zo), door de grijze import en vraag erna is de prijs hier hoog, de gewone 3a is duurder dan de 3a XL.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:59
Gerundium schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 12:31:
[...]

Begrijpelijk.. ik gebruik de S9 met een flip cover.. handig met filmpjes kijken.. zet je hem. gewoon op tafel.. icm de stereospeakers is dat echt geniaal. Dan heb je dus ook geen last van het curved screen (qua robuustheid)

*sowieso

Pagina: 1