reviews: De toekomst van uhd-blu-ray - Zit er nog leven in de 4k-schijfjes?
@Koekiemonsterr
Goed, ik begrijp dat natuurkundig gezien 0,74µm niet hetzelfde is als 740nm, want de eerste waarde heeft slechts 2 significante cijfers en dus een mogelijke afwijking van 5nm. Maar is dat echt relevant hier?
@Koekiemonsterr
Misschien dat dit de letterlijke eenheden uit de verschillende bronnen zijn, maar ik vind het een beetje onhandig om voor verschillende lengtematen van dezelfde ordegrootte, verschillende eenheden te gebruiken. 0,74µm is natuurlijk gewoon 740nm en 0,32µm is 320nm, waardoor de relatieve grootte tov de andere gegeven maten in nanometers een stuk duidelijker is.Bij de dvd is die afstand tussen de afzonderlijke pits 0,74µm, terwijl dat bij blu-rays en uhd-blu-rays 0,32µm is. Het formaat van de pits bij dvd's is 400nm, terwijl dat bij blu-rays 150nm en bij uhd-blu-rays 111,7nm is
Goed, ik begrijp dat natuurkundig gezien 0,74µm niet hetzelfde is als 740nm, want de eerste waarde heeft slechts 2 significante cijfers en dus een mogelijke afwijking van 5nm. Maar is dat echt relevant hier?
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.