Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje90
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09-01-2024
Voor mijn nieuwe baan heb ik een laptop nodig. Ik ben zelf nu een paar dagen rond aan het kijken maar merk dat ik mijzelf niet kan overtuigen vanwege mijn gebrek aan kennis over de specs e.d. Vandaar dat ik hierbij graag jullie hulp wil inroepen.

Wat ga je met je laptop doen?
Op het werk wordt de laptop gebruikt om in te loggen op de server. Ik ga er van uit dat dit via Citrix gaat. Daarnaast zullen er via skype video sollicitaties plaatsvinden. (super goed webcam is niet nodig)
Thuis wil ik er wel wat op gamen. Ik hoef niet perse op Ultra te spelen. Een game die ik er graag op zou willen spelen is Total war: Warhammer 2

Wat is je budget?
Max €800,- het liefst zit ik er nog wat onder.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop neem ik dagelijk mee naar mijn werk maar ik ga wel met de auto. Gewicht is dus iets minder belangrijk. Daarnaast verwacht ik ook geen 8 uur zonder stroompunt te zitten.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Momenteel is mijn oog gevallen op de https://tweakers.net/pric...1h10046mh)/specificaties/. Dit omdat er op het moment van schrijven een mooie aanbiedings van is. Het lijk allemaal mogelijk op deze laptop maar ik heb er dus te weinig verstand van om dit zeker te weten.

Ik ben benieuwd wat jullie vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:21

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik ken de prestaties niet exact van die ryzen variant van de ideapad. Ik vind de laptops wel lekker tikken moet ik zeggen en de bouwkwaliteit is ook in orde (heb er toevallig bij BCC even op gekloot). Het scherm is ook normaal -> prima.

Zelf ben ik dan ook de Lenovo Ideapad serie in de gaten aan het houden en het is me opgevallen dat er ook een nieuw model is uitgekomen. De Ideapad 540S. Het instapmodel met heeft een I5 processor 8GB geheugen en 256 GB SSD. Maaarrr.. en nu komt het ook de GTX1650 (opvolger van de GTX1050).
Ik vind dat een scherpe deal.

Het enige dat ik nog niet echt kan vinden is hoe makkelijk het geheugen of opslag uitbreidbaar is.

Hier de link naar het instapmodel. Er zijn ook nog varianten te krijgen voor 899 met 512gb SSD en een voor 999 met I7.

Wellicht een overweging waard. Met gamen denk zal de GTX1650 vermoedelijk sowieso beter zijn. Het is natuurlijk wel 200 euro meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje90
Dank voor je reactie.

Ik denk niet dat ik rond de €900,- ga uitgeven vort de GTX varianten. Puur omdat ik niet de nieuwste spellen speel en ik ook niet op Ultra hoef te spelen. Ondanks dat het natuulijk wel mooi meegenomen is. Ik vind het prijsverschil gewoon te groot.

Wel jammer dat er eigenlijk weinig info is of de Ryzen7 variant van de Ideapad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Jaspertje90 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 15:51:
Dank voor je reactie.

Ik denk niet dat ik rond de €900,- ga uitgeven vort de GTX varianten. Puur omdat ik niet de nieuwste spellen speel en ik ook niet op Ultra hoef te spelen. Ondanks dat het natuulijk wel mooi meegenomen is. Ik vind het prijsverschil gewoon te groot.

Wel jammer dat er eigenlijk weinig info is of de Ryzen7 variant van de Ideapad.
Wellicht wat onhandig in mijn eerste post gezet maar de eerste link (het instapmodel) kost 799,-
Zou nog net in je budget passen en is (vind ik) een goede deal.

Deze bedoel ik

[ Voor 8% gewijzigd door Chrosser op 17-07-2019 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje90
Ik had inderdaad gezien dat de eerst gelinkte €799,- is. Maar in mijn reactie had ik nog willen schrijven (heb ik dus niet gedaan) dat ik denk dat ik het niet ga redden met 256GB. De stap naar €900,- gaat me dan net even te ver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zabbs
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Ik zat ook naar dat Lenovo systeem met Ryzen 7 te kijken. Lijkt mij erg interessant. Vond alleen een artikel op reddit.com (https://www.reddit.com/r/Amd/comments/9umyvt/lenovo_ideapad_530s14arr_mini_review/) dat het systeem toch wat performance issues schijnt te hebben.... maar mogelijk (gedeeltelijk?) opgelost met een BIOS firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje90
mmli schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 19:06:
Ik zat ook naar dat Lenovo systeem met Ryzen 7 te kijken. Lijkt mij erg interessant. Vond alleen een artikel op reddit.com (https://www.reddit.com/r/Amd/comments/9umyvt/lenovo_ideapad_530s14arr_mini_review/) dat het systeem toch wat performance issues schijnt te hebben.... maar mogelijk (gedeeltelijk?) opgelost met een BIOS firmware
Ja dat brengt me dan toch wel aan de twijfel.

Wellicht toch even verder kijken. nog tips? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje90
Jaspertje90 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 16:53:
Ik had inderdaad gezien dat de eerst gelinkte €799,- is. Maar in mijn reactie had ik nog willen schrijven (heb ik dus niet gedaan) dat ik denk dat ik het niet ga redden met 256GB. De stap naar €900,- gaat me dan net even te ver.
Te kort schijfruimte hoeft misschien geen probleem te zijn mits er ruimte is voor een latere uitbreiding via HDD.
Weet iemand toevallig of daar genoeg ruimte voor is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-05 20:08
Als je je budget met 50€ stretcht zou dit een optie kunnen zijn:

pricewatch: Lenovo ideapad L340-15IWL (81LG00GMMH)

Hierin zit een whiskey lake i7 in en zelfs 16GB en 512GB SSD en een MX230 videokaart ( Deze zal wat beter performen dan de Ryzen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje90
Cinemaskoop schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 12:59:
Als je je budget met 50€ stretcht zou dit een optie kunnen zijn:

pricewatch: Lenovo ideapad L340-15IWL (81LG00GMMH)

Hierin zit een whiskey lake i7 in en zelfs 16GB en 512GB SSD en een MX230 videokaart ( Deze zal wat beter performen dan de Ryzen).
Ziet er ook goed uit, maar dan denk ik toch dat de pricewatch: Lenovo ideapad S540-15IWL 81SW001SMH iets beter bij mijn wensen aansluit als ik de opslag uiteindelijk later zelf vervang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaspertje90
In ieder geval bedankt voor alle inzichten!
Het is de pricewatch: Lenovo ideapad S540-15IWL 81SW001SMH geworden en ik heb gekozen voor een 2de kansje via Coolblue waardoor ik nu 512GB heb voor €809,-
Dus toch je advies opgevolgd Chrosser ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Ik ben benieuwd naar je bevindingen! Je zult een van de eerste zijn. Ben nog aan het twijfelen om hem ook te bestellen. Maar dat zit hem meer in de financiële sfeer ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-05 20:08
Mooie keuze. Ben ook zeer benieuwd hoe je em vindt. Schijnt een best helder scherm in te zitten ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olympia
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-05 09:41
Ziet er goed uit. Ik maak me alleen wel zorgen om de koeling, want op ultrabooks met een dedicated videokaart kun je nog wel eens een ei bakken. Gezien het warme weer van de komende week wordt dat meteen een spannende proef.

Laat vooral je bevindingen weten! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje90
Olympia schreef op zondag 21 juli 2019 @ 20:13:
Ziet er goed uit. Ik maak me alleen wel zorgen om de koeling, want op ultrabooks met een dedicated videokaart kun je nog wel eens een ei bakken. Gezien het warme weer van de komende week wordt dat meteen een spannende proef.

Laat vooral je bevindingen weten! ;)
Dit is ZEKER het geval ;)
Tot dusver is het een heel fijn ding (uitgebreider verslag volgt nog). Goed scherm, heerlijk rap en goede performance. Maar hij wordt inderdaad behoorlijk warm en daarbij hoor je de koeling behoorlijk.
Vandaag wordt er om die reden ook een Coolermaster afgeleverd. Verdere bevindingen volgen dus nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel91
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-06-2021
@Jaspertje90

Ik zat exact voor dezelfde variant te kijken, maar helaas heeft CoolBlue nu geen 2e kans.
Waar ik even benieuwd naar ben; is de laptop continu warm en veel geluid aan het maken? Of is dit alleen tijdens intensief gebruik?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaspertje90
michel91 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 17:06:
@Jaspertje90

Ik zat exact voor dezelfde variant te kijken, maar helaas heeft CoolBlue nu geen 2e kans.
Waar ik even benieuwd naar ben; is de laptop continu warm en veel geluid aan het maken? Of is dit alleen tijdens intensief gebruik?
Aah sorry was ik je net voor? voordeel voor jou is dat je mijn bevindingen kan meenemen in je overweging. :P
Het warm worden gebeurd tot dusver enkel tijdens intensief gebruik. Met de Coolermaster blijft het binnen de perken. Echter stijgt de laptop qua geluid wel op. Wat dat betreft erg jammer maar ben nog wel blij met de aankoop.
Op de benen wordt hij uiteraard wel lekker warm tijdens normaal gebruik maar de meters slaan niet door.
Komend weekend heb ik meer tijd om de laptop te testen dus verwacht ik daarna uitgebreider verslag te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michel91
Mijn vorige laptop was ook continue aan het blazen. Ondertussen ben ik zelf de stilte van mijn macbook gewend. Ik was op zoek naar een Windows laptop voor mijn vriendin. Het is voor mij nu een iets goedkopere laptop geworden met mindere specs, maar wel zwaarder (1,9kg), ipv de 1,8kg! die de Lenovo weegt. Als het geluid / temperatuur minder was geweest, was ik zeker voor die Lenovo gegaan. Hij zier er ook gewoon heel strak uit. :)

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1430718;1403644/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje90
@michel91
Ik denk geen gekke keuze. Wel een heel ander soort laptop. Maar dan is het natuurlijk ook de vraag waar je vriendin hem voor gaat gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michel91
Mijn vriendin gebruikt het voor mail en browsen. Die Lenovo zou ik gekozen hebben zodat ik er zelf af en toe een spelletje op kon doen, maar dat heb ik dus uit mijn hoofd gezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Nog updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NikkiNailz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-01 14:28
Ben ook benieuwd of deze laptop nog bevalt!
Ik heb dezelfde besteld (ook Tweedekansje bij CB) en ben op het eerste gezicht zeer tevreden over. Compact, licht, razendsnel en mooi scherm. Maakt bij zwaardere load wel wat geluid maar ik vind dat persoonlijk niet echt storend.

[ Voor 80% gewijzigd door NikkiNailz op 01-08-2019 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

NikkiNailz schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 14:51:
Ben ook benieuwd of deze laptop nog bevalt!

[...]

Ik heb dezelfde besteld (ook Tweedekansje bij CB) en ben op het eerste gezicht zeer tevreden over. Compact, licht, razendsnel en mooi scherm. Maakt bij zwaardere load wel wat geluid maar ik vind dat persoonlijk niet echt storend.
Blijf het een beetje binnen de perken of is het echt een stofzuiger die gaat opstijgen? Ben voornamelijk van plan om wat strategy spellen er op te gaan doen zoals anno 1800 maar ook Parkitect en football manager.
Dat zijn spellen die je wat op je gemak speelt zonder koptelefoon. Het geluid moet voor mij dan wel een beetje acceptabel blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NikkiNailz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-01 14:28
Chrosser schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:44:
[...]

Blijf het een beetje binnen de perken of is het echt een stofzuiger die gaat opstijgen? Ben voornamelijk van plan om wat strategy spellen er op te gaan doen zoals anno 1800 maar ook Parkitect en football manager.
Dat zijn spellen die je wat op je gemak speelt zonder koptelefoon. Het geluid moet voor mij dan wel een beetje acceptabel blijven.
Heb gisteren alleen even Magic Arena geprobeerd, weet niet precies hoe veeleisend dat is. Maar het is zeker geen stofzuiger, je hoort de laptop alleen licht zoemen. Ik vond het niet storend in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrarum
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04-05 21:54
Kan je me vertellen hoe de accu het tot nu toe uit houdt?
Pagina: 1