Toon posts:

Synchroniseren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goede morgen,
ik zit ongetwijfeld op het verkeerde forum-onderdeel, maar ik zou niet weten waar ik deze vraag wel moet plaatsen.

ik heb een probleem met de synchronisatie van outlook op de diverse telefoons en laptops. op een 3 tal Android apparaten en 1 Windows 10 gaat het goed onderling, maar op mn basis-laptop wordt de zaak niet gesynchroniseerd, ik denk dat dit te maken heeft met "ergens" een inlogadres maar ik heb geen idee, ik dacht ik vraag eerst maar eens om niet al te veel onherstelbaar te beschadigen.

met vriendelijke groet, Willem Blaas

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 17:41

DeTeraarist

#Boots2Asses

En wat is het probleem?
"Probleem met synchronisatie" kan vanalles zijn.
Je vermoedt een verkeerde login, heb je het account al gecontroleerd? Gebruikersnaam, wachtwoord, server instellingen etc...

Waarom heb je de template die je te zien krijgt bij het maken van een topic zomaar verwijdert? Had je die netjes gevolgd hadden we al een stuk verder geweest.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de machine met het "probleem" doet op zich alles perfect. maar haal ik iets van outook op deze machine dan wordt dat dus niet op die andere apparaten verwijderd. haal ik iets van een ander apparaat, dan wordt het van alle apparaten verwijderd behalve van het "probleem" apparaat. op zich werkt alles perfect alleen dat ene puntje. zit je dus op een telefoon de mail te schonen, dan moet je dat op de "probleem"machine later nog een keer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongekend41
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-10 22:26

ongekend41

Division Brabant

Hoe haalt de "probleem laptop" de mail binnen? Het lijkt er op dat 'ie POP3 gebruikt, en de andere apparaten IMAP.

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 17:41

DeTeraarist

#Boots2Asses

Goed, nu weten we wat het probleem is. Nu de rest van m'n eerste antwoord nog.
We weten nu Outlook, maar daar zijn er een heleboel van ;)
Nu lees ik dat de mail wel opgehaald wordt, dan is het dus geen probleem met je inlogadres.
Net wat ongekend41 net schrijft, hoe haal je de mail op? POP3, IMAP of mischien nog een andere manier(exchange?).
Wat zijn de instellingen?

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zie bij server, inkomende post : pop.ziggo.nl poort 995 staan zou ik die dan moeten moeten veranderen naar imap ? als dat al kan , ik kan het denk ik wel invullen en erna op OK drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongekend41

ongekend41

Division Brabant

imap.ziggo.nl en poort 993, zie hier

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
daar gaat idd iets mis, het is te veranderen maar hierna zegt die dat er iets is misgegaan. ik ga bij ziggo op het net , u hoort verder. tot zover alvast dank voor het goede spoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ongekend41

ongekend41

Division Brabant

Het is misschien handiger om in Outlook een nieuwe mailbox aan te maken met de juiste instellingen, en daarna de oude (POP) wegmikken.

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Je kan niet zomaar de server veranderen van ''pop3.ziggo.nl'' naar de gewenste ''imap.ziggo.nl'' omdat je client nog steeds denkt dat je een POP3 account hebt.

Welke Outlook/Office versie heb je op die ''probleem''machine? Oudere versies kunnen wellicht niet overweg met IMAP...

Beste zou dan zijn je account in Outlook te verwijderen en opnieuw toe te voegen (en dan wel als IMAP!)

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goede middag, en het was idd zo dat ik mn email adres heb moeten verwijderen en gewoon opnieuw beginnen. bij deze eenieder die meegedacht heeft vriendelijk dank voor de snelle reactie en mogelijkde oplossingen.
mvrgr Willem Blaas
alleen nu nog netjes afmelden dat deze opgelost is , maar waar ?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2019 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 20:53

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op Tuesday 16 July 2019 @ 11:18:
Goede morgen,
ik zit ongetwijfeld op het verkeerde forum-onderdeel, maar ik zou niet weten waar ik deze vraag wel moet plaatsen.

[...]
Dat had je helemaal goed. Dit heeft erg weinig met Windows te maken, maar meer met de applicatie Outlook. Het topic mag dus naar CSA :+

Ohw en je hoeft hem niet 'af te melden' hoor..
Pagina: 1