Mijn nieuwe guilty pleasure. Zoete aardappel friet. Bij restaurants kan je deze tegenwoordig vaak krijgen ipv normale patat/friet. Doe er wat truffelmayo bij en het is echt goddelijk 
Nu ben ik aan de slag gegaan om deze thuis te maken. Echter heb ik geen frituurpan. Nu heb ik gelezen dat dit ook in de oven kan dus daar ben ik mee aan de slag gegaan. Echter krijg ik gewoon niet de gefrituurde restaurant frites die ik wil. Dus de hoop op knapperige zoete aardappel uit de oven heb ik al opgegeven. Wat ik heb geprobeerd
- verschillende temperaturen
- andere oven stand (grill, normale oven etc)
- geen olijfolie gebruiken maar een klein beetje zonnebloemolie
- frites niet over elkaar heen leggen
- maizena gebruiken (dit gaf soms een klein succesje)
- laten badderen in een bak met koud water
- folie ipv afbakpapier
- schil er om heen laten
Nu las ik ook dat een airfryer een uitkomst kan bieden. Echter als ik zoek op internet en de plaatjes die er bij horen krijg ik niet echt het idee dat dit in de buurt komt van de echte frituurpan.
We hebben jaren geleden de frituurpan bewust het huis uit gedaan want ongezond enzo. Echter leven we nu een stuk gezonder (zowel eten als sporten). Dus af en toe zondigen zou geen probleem moeten zijn.
Wat is jullie ervaring met het zelf maken van knapperige zoete aardappel friet in de oven, airfryer of frituurpan (of andere manier).
Nu ben ik aan de slag gegaan om deze thuis te maken. Echter heb ik geen frituurpan. Nu heb ik gelezen dat dit ook in de oven kan dus daar ben ik mee aan de slag gegaan. Echter krijg ik gewoon niet de gefrituurde restaurant frites die ik wil. Dus de hoop op knapperige zoete aardappel uit de oven heb ik al opgegeven. Wat ik heb geprobeerd
- verschillende temperaturen
- andere oven stand (grill, normale oven etc)
- geen olijfolie gebruiken maar een klein beetje zonnebloemolie
- frites niet over elkaar heen leggen
- maizena gebruiken (dit gaf soms een klein succesje)
- laten badderen in een bak met koud water
- folie ipv afbakpapier
- schil er om heen laten
Nu las ik ook dat een airfryer een uitkomst kan bieden. Echter als ik zoek op internet en de plaatjes die er bij horen krijg ik niet echt het idee dat dit in de buurt komt van de echte frituurpan.
We hebben jaren geleden de frituurpan bewust het huis uit gedaan want ongezond enzo. Echter leven we nu een stuk gezonder (zowel eten als sporten). Dus af en toe zondigen zou geen probleem moeten zijn.
Wat is jullie ervaring met het zelf maken van knapperige zoete aardappel friet in de oven, airfryer of frituurpan (of andere manier).
[ Voor 10% gewijzigd door thewizard2006 op 16-07-2019 10:53 ]
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation