Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

sms naar buitenland werkt niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 396 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vriendin is gisteren vertrokken naar italie. Ik wou haar sms-en... Maar de smsjes komen dus NIET aan. Zowel via MTNSMS.com niet, en via mijn telefoon ook niet. Uiteraard zet ik er +31 voor ipv 0

Ze heeft mijn dutchtone abbo mee. Ik had donderdag dutchtone gebeld en gevraagd of er blokkades zitten op bellen/gebeld worden in het buitenland (Dit omdat Ben en Telfort WEL blokkades opleggen die je moet weghalen door naar de helpdesk te bellen en dat vragen). Maar dutchtone activeert bellen in het buitenland tegelijk met het activeren vd simkaart.

Ze is op vakantie naar Italie. ikzelf heb KPN prepay. Ik heb ter controle op mijn gsm "aflever-rapporten" aanstaan (dan kun je zien of het aangekomen is of niet. en het is dus niet aangekomen).

Iemand enig idee hoe dit kan? (dat sms dus NIET aankomt)

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 14:26 schreef _Zjoske_ het volgende:
Mijn vriendin is gisteren vertrokken naar italie. Ik wou haar sms-en... Maar de smsjes komen dus NIET aan. Zowel via MTNSMS.com niet, en via mijn telefoon ook niet. Uiteraard zet ik er +31 voor ipv 0

Ze heeft mijn dutchtone abbo mee. Ik had donderdag dutchtone gebeld en gevraagd of er blokkades zitten op bellen/gebeld worden in het buitenland (Dit omdat Ben en Telfort WEL blokkades opleggen die je moet weghalen door naar de helpdesk te bellen en dat vragen). Maar dutchtone activeert bellen in het buitenland tegelijk met het activeren vd simkaart.

Ze is op vakantie naar Italie. ikzelf heb KPN prepay. Ik heb ter controle op mijn gsm "aflever-rapporten" aanstaan (dan kun je zien of het aangekomen is of niet. en het is dus niet aangekomen).

Iemand enig idee hoe dit kan? (dat sms dus NIET aankomt)
geen idee robth....

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:45
Probeer het is via ICQ zou ik zeggen :)

Gaat S. anders heel boos worden als ze geen sms krijgt ofzo ?? :D

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 28 juli 2001 14:38 schreef Sim het volgende:

[..]

geen idee robth....
RobtH? ik ben iemand anders van onzinforum.nl hoor :)

enne: wat moet ik met deze post sim? :? :P
Op zaterdag 28 juli 2001 14:39 schreef Sir_Killalot het volgende:
Probeer het is via ICQ zou ik zeggen :)

Gaat S. anders heel boos worden als ze geen sms krijgt ofzo ?? :D
ICQ maakt net zoals MTNSMS gebruik vd engine van Airborn. dus als MTNSMS niet werkt, werkt het bij icq ook niet

via vizzavi.nl werkt het ook al niet.

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 14:40 schreef _Zjoske_ het volgende:

[..]

[..]
moet je zelf weten..eet hem op zou ik zeggen...:P

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 28 juli 2001 14:44 schreef Sim het volgende:

[..]

moet je zelf weten..eet hem op zou ik zeggen...:P
hmm smaken posts altijd naar beeldbuizen? :?

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 14:44 schreef _Zjoske_ het volgende:

[..]

hmm smaken posts altijd naar beeldbuizen? :?
ik zou het niet weten....ik heb ze nog nooit op gegeten....

Verwijderd

Topicstarter
Goed en nu weer ontopic en een oplossing voor m'n probleem :)

iemand?

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 14:59 schreef _Zjoske_ het volgende:
Goed en nu weer ontopic en een oplossing voor m'n probleem :)

iemand?
nee dat zeg ik...gewoon bellen misschien...je moet wat voor haar over hebben...:P

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Telefoon is dualband?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 28 juli 2001 15:08 schreef saviour het volgende:
Telefoon is dualband?
jeps..... Nokia 3210 he. (simlockvrij ook, maar dat maakt weinig uit). Mijn telefoon is ook simlockvrij.

Verder heeft Dutchtone goede roaming in Italie, want er zijn 4 operators daar waar Dutchtone roaming-overeenkomsten heeft. Waaronder Telecom Italia (TIM) dat de KPN/Libertel van Italie is. In het gebied waar ze zit heeft ze ook TIM als het goed is.

Verwijderd

Mijn maten zitten in turkije en paar in spanje en ik kan ze gewoon sms-en via icq, maar ik zet er geen 31 voor hoor misschien is dat het :?

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op zaterdag 28 juli 2001 15:17 schreef Sarge het volgende:
Mijn maten zitten in turkije en paar in spanje en ik kan ze gewoon sms-en via icq, maar ik zet er geen 31 voor hoor misschien is dat het :?
Stuur jij gewoon naar 06blaat :?

Vaag...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het via genie.nl geprobeerd en een hoop andere sites.....

van de 6 smsjes die ik gestuurd heb is er 1 aangekomen. Zij kan wel naar mij sms-en (net 1tje gehad).

het stomste is: degene die aangekomen is: via mtnsms en NIET via mijn gsm dus :(
Bij icq zet ie er zelf +31 voor..... (je moet je land selecteren he)

Verwijderd

Ik zie dus ff niet in waarom het bij jou niet zou lukken :)

Verwijderd

Ik heb een vriendin in Barcelona en zei heeft Movistar. Ik kan haar ook geen sms berichten sturen maar zei mij wel. Ik heb gehoord dat de sommige spaanse providers geld willen zien voor sms verkeer wat uit het buitenland komt.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 28 juli 2001 17:09 schreef Niek het volgende:
Ik heb een vriendin in Barcelona en zei heeft Movistar. Ik kan haar ook geen sms berichten sturen maar zei mij wel. Ik heb gehoord dat de sommige spaanse providers geld willen zien voor sms verkeer wat uit het buitenland komt.
ja maar dat kun je nagaan bij de website van je provider! Bij ALLE telecom-aanbieders die dutchtone heeft in Italie is het sms ontvangen gratis.

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 17:31 schreef _Zjoske_ het volgende:

[..]

ja maar dat kun je nagaan bij de website van je provider! Bij ALLE telecom-aanbieders die dutchtone heeft in Italie is het sms ontvangen gratis.
dus gewoon via mtnsms smsen...mtnsms werkt bij mij thuis neit.... :? heel vaag maar ja zal wel door firewall komen...

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 14:26 schreef _Zjoske_ het volgende:
Dit omdat Ben en Telfort WEL blokkades opleggen die je moet weghalen door naar de helpdesk te bellen en dat vragen.
Ben is standaard geactiveerd, hoor... Met abo's dan. Prepaid moet je je i.d.d. aanmelden. Bij Telfort is het andersom. Daar moet je bij een abo de blokkade er af halen en kun je met prepaid gewoon de grens over gaan...

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 13:37 schreef Sebastard het volgende:

[..]

Ben is standaard geactiveerd, hoor... Met abo's dan. Prepaid moet je je i.d.d. aanmelden. Bij Telfort is het andersom. Daar moet je bij een abo de blokkade er af halen en kun je met prepaid gewoon de grens over gaan...
met telfort prepaid is dat neit...ik kan niet met mijn telfort in het buitenland bellen... :(

Verwijderd

Hey Zjokske ;)... uuh repelsteeltje toch? :P

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
bij icq:
gewoon the netherlands - 06 - 7327864 (voorbeeld :) )

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 12:30

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Op zondag 29 juli 2001 13:45 schreef Sim het volgende:

[..]

met telfort prepaid is dat neit...ik kan niet met mijn telfort in het buitenland bellen... :(
Je kan met je Telfort prepaid echt wel bellen in het buitenland zij het met de USSD methode. Toest *123*+31xxxxxxxxx# en bel en binnen een minuut wordt je teruggebeld met het nummer dat je hebt ingetoetst. Dit is zo sinds half mei voor alle Telfort prepaidnummers.

Antenne en masten malloot

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 29 juli 2001 20:26 schreef WiLdPhiR3 het volgende:
Hey Zjokske ;)... uuh repelsteeltje toch? :P
Nope!

Maar wel Tilburg :)

en ik heb het nu eindelijk voor elkaar.
-via MTNSMS werkt het zelden
-via mijn eigen gsm werkt het NIET (smsjes betaal ik dus WEL voor)
-via allerlei andere sms-sites werkt niet
-via 06 ipv +316 werkt niet

maar via ICQ werkt het wel goed! (wel vreemd, aangezien die ook AirbornWW-powered is net zoals Mtnsms.com)

Toch vreemd dat er veel vertragingen in zitten (ene keer binnen 10 seconden, andere keer duur het een paar uur). Zowel van mij naar haar toe als andersom. Onze gsm's staan allebei aan.

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 23:07 schreef _Zjoske_ het volgende:

[..]

Nope!

Maar wel Tilburg :)

en ik heb het nu eindelijk voor elkaar.
-via MTNSMS werkt het zelden
-via mijn eigen gsm werkt het NIET (smsjes betaal ik dus WEL voor)
-via allerlei andere sms-sites werkt niet
-via 06 ipv +316 werkt niet

maar via ICQ werkt het wel goed! (wel vreemd, aangezien die ook AirbornWW-powered is net zoals Mtnsms.com)

Toch vreemd dat er veel vertragingen in zitten (ene keer binnen 10 seconden, andere keer duur het een paar uur). Zowel van mij naar haar toe als andersom. Onze gsm's staan allebei aan.
Ahh isee ;)... repel zit ook in tilburg trouwens.

Maargoed, ontopic ff. Ondanks dat ze beide via airborn gaan zit er toch duidelijk verschil tussen. (icq brengt meer inkomsten op)

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:45
Op zaterdag 28 juli 2001 14:40 schreef _Zjoske_ het volgende:

[..]

[..]

ICQ maakt net zoals MTNSMS gebruik vd engine van Airborn. dus als MTNSMS niet werkt, werkt het bij icq ook niet

via vizzavi.nl werkt het ook al niet.
Voortaan toch maar eerst ff proberen he :P

Verwijderd

Topicstarter
(wie is Repel dan? :?)

dus als ik het goed begrijp: hoe meer je aan Airborn betaalt, des te meer zij hun best doen om de smsjes goed te verwerken?

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 23:19 schreef _Zjoske_ het volgende:
(wie is Repel dan? :?)

dus als ik het goed begrijp: hoe meer je aan Airborn betaalt, des te meer zij hun best doen om de smsjes goed te verwerken?
Repel is joske uit tilburg.. vandaar dat ik dacht etc. etc.

Err.. inderdaad.. more money=better service

Verwijderd

Topicstarter
Joske wie & hoe? :?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Een vergelijkbare ervaring heb ik ook....

Kwilde vanuit Tsjechië (met m'n kpn-prepaid) bellen naar een andere prepaid van kpn in Tsjechië.

Wat ik moest doen was:

*100*06dandeoverige8cijfers#

die *100* was dus om te bellen vanuit het buitenland. Daarna dus het nummer ALSOF ik vanuit nederland belde... Gezien het een NEDERLANDSE GSM is, hoefde ik er GEEN landcode voor te zetten. Daarna afsluiten met een hekje... Die *100* en dat # verschilt dus per telefoonbedrijf.

Ook heb ik toen naar een TSJECHISCHE mobiele gebeld... daarvoor moest ik inrammen: *100*004306dandeoverigenummersvandegsm#

Oftewel... de GSMmetjes die je in NEDERLAND koopt zijn over de 'hele' wereld te bereiken ZONDER dat je er een landcode voor hoeft te zetten; ZOLANG je maar vanuit NEDERLAND belt. Bel je vanuit het buitenland met een normale telefoon of met een buitenlandse gsm, dan moet er wel weer 0031 voor.... (en dan de 0 van 06 weglaten)

Hoe het dan met de SMS'jes zit, weet ik niet... dat heb ik niet geprobeerd. Mogelijk dat dat een ander verhaal wordt met die prepaid gevallen.

Maar wil je via internet een nederlandse GSM bereiken die in het buitenland zit, dan 'moet je' gewoon 0031 en dan het 06-nummer zonder de 0 inrammen.....

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 23:22 schreef _Zjoske_ het volgende:
Joske wie & hoe? :?
Joske=Jos mol uit tilburg.. nevermind...

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 23:01 schreef The_Wireless_Guy het volgende:

Je kan met je Telfort prepaid echt wel bellen in het buitenland zij het met de USSD methode. Toest *123*+31xxxxxxxxx# en bel en binnen een minuut wordt je teruggebeld met het nummer dat je hebt ingetoetst. Dit is zo sinds half mei voor alle Telfort prepaidnummers.
Exact :)

Verwijderd

Nederlanders die bellen met Dutchtone ondervinden in het buitenland problemen met de verbinding. Volgens het Nederlandse telecombedrijf zijn de netwerken van partnerbedrijven overbelast door het grote aantal verstuurde SMS-berichten, dat daardoor het belverkeer in het gedrang komt.
Afgelopen weekend werd voor het eerst een storing in het netwerk geconstateerd. Vermoed wordt dat netwerken verstopt raken door het versturen van grote hoeveelheden SMS-berichten (SMS-bulk).
Dutchtone is nu druk bezig om de problemen rond het internationaal bellen weer op te lossen door het netwerk van de partnerbedrijven uit te breiden. De telco beschikt in Nederland over een eigen landelijk netwerk voor mobiele telefonie, gebaseerd op GSM 1800 technologie.

Bron: http://www.gsmvergelijking.nl/php/redir.php?to=nieuws&id=218

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
gold niet alleen voor Dutchtone bovenstaand bericht. Ook met alle andere Nederlandse providers kon je in het buitenland vaak geen toegang krijgen tot het netwerk...

probleem is inmiddels grotendeels verholpen, alleen Allin Prepay klanten kunnen nog hinder ondervinden :'(

Verwijderd

vaag dat zei jou wel kan smsen

• Guider
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 14:45
Je kan toch ook bellen is veel sneller en je hebt meteen antwoord terug. Is wel zo makkelijk.

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 23:01 schreef The_Wireless_Guy het volgende:

[..]

ok bedankt voor de tip...maar wat als je helemaal geen bereik hebt... :?

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 19:48 schreef Sim het volgende:

[..]

ok bedankt voor de tip...maar wat als je helemaal geen bereik hebt... :?
tja dan kun je ook niet bellen lijkt me :+

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 19:50 schreef mafiasven het volgende:

[..]

tja dan kun je ook niet bellen lijkt me :+
SIM POST:

nee daarom en helpt het nog geen fluit en kan je dus niet met telfort van uit het buitenland bellen... |:(
Pagina: 1