Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazzMatazz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-06 08:57
Ik heb een Netgear Nighthawk R7000 router. Deze heeft jarenlang goed gewerkt op firmware 1.0.9.42. Onlangs heb ik hem geüpdate naar 1.0.9.88 (de meest recente firmware). En toen begonnen de problemen: regelmatig (maar op willekeurige momenten) schakelt de router de wifi radio's van zowel de 2,4 als de 5 Ghz band uit. De bekabelde verbindingen werken wel goed. Ik heb al van alles geprobeerd, inclusief opnieuw opstarten, terugzetten naar fabrieksinstellingen en uiteindelijk ook downgraden van 1.0.9.88 naar 1.0.9.64 naar 1.0.9.60 naar 1.0.9.42. Het downgraden heb ik gedaan omdat ik in de Netgear Community las dat er veel problemen zijn met de meest recente firmware. Ik zit nu dus weer op de firmware waar hij jarenlang goed op heeft gedraaid. Zelfs na het downgraden heb ik een hard reset gedaan. Maar...de radio's blijven zich regelmatig uitschakelen. Overigens schakelen ze zichzelf soms ook weer vanzelf in, hoewel dat vaak pas na een paar uur is.

Op de router zit een LED die je kunt indrukken om de radio's aan/uit te zetten. Maar in de meeste gevallen werkt dat niet.

Als ik dan via een kabel inlog in mijn router krijg ik soms de melding dat er al vanaf een ander apparaat is ingelogd, maar ik zou niet weten welk apparaat dat dan zou zijn. Ik heb ook al tot tweemaal toe mijn router inlogwachtwoord (zeer sterk) gewijzigd. Dus eventuele hackers kunnen niet via de inlog toegang tot de router hebben (maar misschien wel op andere wijzen?).

Ik ben eigenlijk ten einde raad en overweeg om een andere router aan te gaan schaffen. Maar voordat ik dat doe wil ik zeker weten dat ik er alles aan gedaan heb om het probleem op te lossen. Iemand van jullie nog een idee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:16

MsG

Forumzwerver

Al eens gedacht aan custom firmware? Bijvoorbeeld OpenWRT of DD-WRT. Gebruik dat zelf ook op mijn AccessPoint. Ik vond het stabieler dan de fabrikant-eigen firmware.
JazzMatazz schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:17:
Als ik dan via een kabel inlog in mijn router krijg ik soms de melding dat er al vanaf een ander apparaat is ingelogd, maar ik zou niet weten welk apparaat dat dan zou zijn. Ik heb ook al tot tweemaal toe mijn router inlogwachtwoord (zeer sterk) gewijzigd. Dus eventuele hackers kunnen niet via de inlog toegang tot de router hebben (maar misschien wel op andere wijzen?).
Hoe is je volledige setup in huis? Is dit de hoofdrouter waar aan de wan-kant een publiek IP op zit? Of heb je nu router achter router? Dat is namelijk suboptimaal.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazzMatazz
MsG schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:31:
Hoe is je volledige setup in huis? Is dit de hoofdrouter waar aan de wan-kant een publiek IP op zit? Of heb je nu router achter router? Dat is namelijk suboptimaal.
Het signaal komt het huis binnen via de Ziggo modem. Vervolgens gaat het via een kabel naar de R7000. De R7000 staat in router modus. Die zend voor de benedenverdieping een 2,4 en 5 signaal uit (als het goed is dus). Verder heb ik vanuit de R7000 een kabel naar een powerline voor twee AP's: een op de eerste verdieping en een op zolder.

Custom firmware heb ik nog niet geprobeerd. Beetje huiverig om daar zelf mee te gaan klooien. Ik wete wel het een en ander van computers, maar dit is dan voor mij weer next level.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:16

MsG

Forumzwerver

Ziggo levert 9 van de 10 keer een modemrouter-combinatie, welke modemrouter heb je? Heb je deze in bridge-modus door Ziggo laten zetten? Anders heb je, als de de R7000 echt in routermodus draait 2 x nat en eigenlijk 2 gescheiden netwerken.
JazzMatazz schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:39:
[...]
Custom firmware heb ik nog niet geprobeerd. Beetje huiverig om daar zelf mee te gaan klooien. Ik wete wel het een en ander van computers, maar dit is dan voor mij weer next level.
Mooie kans om weer iets nieuws te leren ;)

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:05

Ravefiend

Carpe diem!

MsG schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:31:
Al eens gedacht aan custom firmware? Bijvoorbeeld OpenWRT of DD-WRT.
[...]
OpenWRT wordt het niet want Broadcom hardware en dus geen drivers beschikbaar.
https://forum.openwrt.org...-fi-not-an-option/13662/2

DD-WRT lijkt dan weer wel een mogelijk alternatief:
https://forum.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?p=1130294

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazzMatazz
MsG schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:42:
Ziggo levert 9 van de 10 keer een modemrouter-combinatie, welke modemrouter heb je? Heb je deze in bridge-modus door Ziggo laten zetten? Anders heb je, als de de R7000 echt in routermodus draait 2 x nat en eigenlijk 2 gescheiden netwerken.
Ja. De modem doet niets anders dan het kabelsignaal omzetten in een LAN-signaal. De wifi radio's zijn door Ziggo uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
JazzMatazz schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 17:22:
[...]
Ja. De modem doet niets anders dan het kabelsignaal omzetten in een LAN-signaal.

De wifi radio's zijn door Ziggo uitgeschakeld.
Dat kunnen bij ziggo helaas wel 2 (heel) verschillende dingen zijn 🙄

Dus, staat ie echt in bridge, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazzMatazz
dragon2 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 17:45:
[...]

Dat kunnen bij ziggo helaas wel 2 (heel) verschillende dingen zijn 🙄

Dus, staat ie echt in bridge, of niet?
Jazeker. Ik heb er trouwens de afgelopen jaren ook niets aangewijzigd en de afgelopen jaren heeft het allemaal vlekkeloos gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Domme vraag misschien, maar zitten je antennes wel goed in de Nighthawk? Zie je de radio's wel als je vlak naast de router staat, of zijn ze echt zichtbaar hard-uitgeschakeld? Ik heb ook een R7000 (in combinatie met Caiway glasvezel) en draai de laatste firmware zonder problemen, en denk daarom dat het misschien een hardware dingetje is. Misschien hangt de Wifi knop vast? Vol met stof of vuil, en registreert daarom random een click?

Staat "Turn off Wireless by schedule" niet toevallig aan?

In de forums lees ik het volgende:

"rolling back to 1.0.9.42 seems to have worked. Knock on wood.
UPDATE 2: More than 48 hours later, and I haven't experienced a single dropout. This is definitely the fix.
UPDATE 3: A month later, I had a couple of dropouts the first week, but then I switched every GH, CC, and CCA to 5GHz and everything has worked perfectly since."

Dus misschien een downgrade naar 9.42, en dan zo veel mogelijk apparaten in je huis op 5ghz zetten, ipv 2.4?

En anders misschien eens dat Ziggo ding nakijken? Misschien heeft die wel een update gehad die er voor zorgt dat hij nu "vecht" met je R7000?

[ Voor 39% gewijzigd door Negakinu op 17-07-2019 11:05 ]

too old, too cold

Pagina: 1