televisie met 2 specifieke zaken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novw
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-08 17:14
Ik zit met twee heel praktische vragen qua televisies en het blijken extreem lastig te beantwoorden vragen. Misschien dat hier iemand enig zicht heeft?

1: mijn computer heeft een VGA-uitgang die zo geconfigureerd is dat het beeld van de computer ook op de TV te zien is via een VGA kabel. Mijn nieuwe tv heeft dus VGA nodig, want streamen en zulks kan mijn computer helemaal niet. Er zit wel nog een "lege" HDMI aansluiting op de pc, maar bestaan er hdmi kabels van 10meter? En werkt dat dan net zo als VGA?

2: ik gebruik heel vaak een koptelefoon om naar de tv te luisteren. Het is natuurlijk wel zo lollig als mijn huisgenoten dan via de luidsprekers ook de tv kunnen horen. Dat schijnt bijzonder lastig te zijn.

dus: ik heb een KABEL-verbinding tussen pc en tv nodig en twee audio versterkers in de tv zodat koptelefoon en luidsprekers het allebei doen. Hellupie?!. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
HDMI kun je beter over 10 meter doen dan VGA. Digitaal versus analoog én betere afscherming op een HDMI kabel. Dus ja, HDMI van 10 meter bestaat zeker. Dat werkt verder net als VGA alleen heb je met HDMI ook de mogelijkheid om het geluid via dezelfde kabel te laten gaan. (afhankelijk van instellingen en mogelijkheden uiteraard)

Over het geluidsgedeelte kan ik weinig zeggen, ben daar al een aantal jaren niet meer mee bezig.