Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wat is "Keep your Hard Drive" als je Dell laptop koopt?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mark_01
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 26-03 19:39
Ik wil een nieuwe Dell XPS 13 kopen en op de Belgische dell.be krijg je tijdens de bestelprocedure ergens volgende opties waartussen je moet kiezen:

Uw harde schijf behouden:
1. "None" (standaard, inbegrepen in prijs)
2. "1 jaar Keep Your Hard Drive, alleen voor XPS laptops" (+ 10,58 €)
3. "Service Keep Your Hard Drive - Niet geselecteerd" (0,00 €)

Ten eerste, wat is die "Keep your Hard Drive service" precies? Als je SSD faalt onder garantie, moet je vermoed ik je laptop opsturen naar Dell maar hoe behoud je dan de hard drive? Begrijp het concept niet goed.

Ten tweede, welke optie neem je best? Standaard staat dus optie 1 ingesteld. Wat is het verschil tussen optie 2 waarbij je 10 EUR bijbetaalt voor een jaar en optie 3 die gelijkaardig lijkt maar dus niks extra kost, alleen begrijp ik niet wat ze bedoelen met "Niet geselecteerd" in die optie? Zelfs als je die optie kiest, blijft dat "Niet geselecteerd" erbij staan dus hoe is dit anders dan optie 2 en wat bedoelt men daarmee?

[ Voor 4% gewijzigd door mark_01 op 15-07-2019 20:15 ]

Alle reacties

• burnedhardware
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:19
Volgens mij mag je bij een defect aan de harddisk de schijf houden, anders moet deze retour.
Belangrijk als je met gevoelige gegevens werkt van klanten (gevalletje avg datalek)

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Letterlijk de eerste link als ik jouw topictitel gewoon kopieer in Google:

https://www.dell.com/lear...ices-keep-your-hard-drive

In die link staat ook deze infosheet:

https://i.dell.com/sites/...d-drive-data-sheet_nl.pdf

• mark_01
BFmango schreef op maandag 15 juli 2019 @ 20:16:
Letterlijk de eerste link als ik jouw topictitel gewoon kopieer in Google:

https://www.dell.com/lear...ices-keep-your-hard-drive

In die link staat ook deze infosheet:

https://i.dell.com/sites/...d-drive-data-sheet_nl.pdf
OK maar stel dat je SSD faalt onder garantie, dan moet je dus vermoed ik je laptop naar Dell opsturen. Hoe behoud je dan je SSD volgens die optie in de praktijk?

En wat bedoelen ze met die gratis optie 3: "Service Keep Your Hard Drive - Niet geselecteerd" (0,00 €)

[ Voor 9% gewijzigd door mark_01 op 15-07-2019 20:26 ]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:36

DarkSide

theres no place like ::1

De SSD er uit halen :P

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Voor zover ik begrijp hoef je helemaal niks terug te sturen. Het is een zakelijk aanbod en je zal verplicht worden om bijvoorbeeld monitoring software te installeren. Dat laatste is mijn gok.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:40

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Of jij de laptop bij een defect retour moet sturen of niet ligt geheel aan de garantie die jij op de laptop hebt of welk care pack jij afneemt. Zo heeft mijn XPS 15 3yBdW of wel 3 year next day warranty. Men komt dan met nieuwe onderdelen de volgende dag op de locatie waar ik aangeef.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• mark_01
BFmango schreef op maandag 15 juli 2019 @ 20:24:
Voor zover ik begrijp hoef je helemaal niks terug te sturen. Het is een zakelijk aanbod en je zal verplicht worden om bijvoorbeeld monitoring software te installeren. Dat laatste is mijn gok.
Bedoel je als je die keep optie neemt, dat je dan monitoring software moet installeren die constant kijkt of je harddrive gaat falen ofzo? Bedoel je dat?

Nu goed, als je niks terugstuurt, hoe word je laptop dan gemaakt?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:59

DukeBox

loves wheat smoothies

mark_01 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 20:30:
Nu goed, als je niks terugstuurt, hoe word je laptop dan gemaakt?
Als het goed is wordt het alleen i.c.m. onsite support verkocht.
BFmango schreef op maandag 15 juli 2019 @ 20:24:
Het is een zakelijk aanbod en je zal verplicht worden om bijvoorbeeld monitoring software te installeren.
Onzin, je bent niets verplicht te installeren voor monitoring.

[ Voor 7% gewijzigd door DukeBox op 15-07-2019 20:35 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:57

Rmg

mark_01 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 20:21:
[...]

OK maar stel dat je SSD faalt onder garantie, dan moet je dus vermoed ik je laptop naar Dell opsturen. Hoe behoud je dan je SSD volgens die optie in de praktijk?
Je mag de hdd er uit halen en zonder hdd opsturen en garantie behouden.

In het andere geval voert Dell hem af of refurben ze hem afhankelijk van wat er defect aan is

[ Voor 15% gewijzigd door Rmg op 15-07-2019 20:49 ]

Pagina: 1