Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bticino PICK2 intercom buzzer op Nest Hello aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Steff
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-11 13:59

Steff

||BeeBee||

Topicstarter
Ik heb een bestand intercom systeem van Terraneo (nu Bticino) met een buitenunit en twee binnenunits, gevoed door een 12VAC (18VA) transformator.

Het oorspronkelijke aansluitschema is dit: http://www.abcelectroniqu...nt.php?attachmentid=29823 (configuratie 2).

Twee weken geleden heb ik de binnenunits afgekoppeld, de buitenunit verwijderd en vervangen door een Nest Hello videodeurbel. Die is met twee draadjes rechtstreeks op de secundaire zijde van de 230/12V transformator aangesloten en dat werkt prima.. tot de WiFi of het internet weer eens wegvalt door de voortdurende werken in de straat.

Ik heb nood aan een aparte gong en vraag me af of ik de buzzer functie van die bestaande PICK2 binnenunits hiervoor kan gebruiken.

Het lijkt me wel mogelijk (desnoods maar één van beide) maar ik ben wat ik de war door de afzonderlijke aansluiting van de voeding (klem 1-2) en het belcircuit (klem 3-4) op die units.

De ronde Nest Chime Connector die je inbouwt bij een normale gong, die heb ik nog.

Tips?

Zou ik bvb klemmen 3 en 4 kunnen kortsluiten met een bruggetje en dan de voeding schakelen via de videodeurbel met de chime connector ertussen?

[ Voor 7% gewijzigd door Steff op 16-07-2019 12:04 ]

Alle reacties

• Steff

Steff

||BeeBee||

Topicstarter
Ik heb, door stapsgewijs te testen, de oplossing die ik hierboven suggereerde uitgeprobeerd en die werkt:
- bruggetje tussen klem 3 & 4
- Nest chime connector op klem 1 & 2
- Nest Hello in het circuit transformator -> chime connector

Nu klinkt de buzzer gedurende x seconden (ingesteld in de Nest app nadat ik elektronische gong had aangevinkt) op het moment dat iemand aanbelt.

Dit principe moet volgens mij ook toepasbaar op andere installaties.

• Evra
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 30-01-2021
Hallo,

Ik heb je schema gevolgd maar heb een vraagje hoe werkt het belcircuit in jouw schema?
Er is nergens verbinding met het circuit transfo, nest , chime connector.
Zou super zijn als je kan helpen :)

• Steff

Steff

||BeeBee||

Topicstarter
Eigenlijk is het belcircuit van de binneniunits kortgesloten d.m.v. het bruggetje en schakel je de voeding naar die binnenunits met de Nest chime connector.

De binnenunits gaan dus door het bruggetje meteen buzzen op het moment dat ze gevoed worden en die voeding schakel je in gedurende de ingestelde tijd via de chime connector. Beetje het omgekeerde oorspronkelijke principe dus waarbij de binnenunits continu gevoed worden en waarbij de buzzer geschakeld wordt.