2de hands laptop - advies, waar zoek ik naar?

Pagina: 1
Acties:
  • 638 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-01 11:05
Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk zou ik deze gebruiken voor NETFLIX in bed. That's it. Daarom wil ik een ubergoede beeldkwaliteit en liefst eentje die niet te warm wordt als die draait. Verder boeit me het niet zoveel.

Wat is je budget?
Liefst niet teveel omdat deze enkel zou dienen voor netflix kijken. Er moet dus niets bijzonders aanzijn buiten een goed scherm. Eentje die 4/5 jaar oud is mag ook best. Ik had hiervoor even een apple mac 2017 en die beeldkwaliteit beviel me enorm. Alleen is deze erg buiten het budget en was het een leenlaptop. Ik wil zoiets van 150 ish spenderen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Niet bepaald..

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen merkvoorkeur. Enigste vereisten zijn dus niet te warm worden en heldere mooie beeldkwaliteit.

Zou iemand me wegwijs kunnen maken naar wat ik het beste zoek? Ik ken niet veel van technische details in scherm en naar welke termen ik best kijk. Een beetje tweaker kan me op 1,2,3 wel wat tips geven.

Hartelijke bedankt.

Beste!

[ Voor 11% gewijzigd door Crust op 15-07-2019 19:11 ]

Beste antwoord (via Crust op 17-07-2019 16:33)

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:25
Antwoord op je vragen:
- Een oude laptop wordt hoe dan ook warm en daarbij zijn de accu,s vaak al slecht(moet dus aan stroom).
- Een laptop met full HD scherm voor 150e wordt lastig, ik kom ze alleen tegen op 1366x768 oftewel HD ready en in combinatie met een groot scherm zoals 15/17" wat standaard is wordt het er niet beter op.
- In deze budget klasse zijn laptops vaak categorie rotzooi(sorry dat ik het zeg), je mag constant lang wachten op de Windows updates(komt altijd ongelegen tijdens afsluiten/opstarten)

Daarom stelt iedereen een tablet voor, het scherm is kleiner daardoor valt een slechter beeldkwaliteit minder op en standaard hebben ze vaak fullHD, zijn compacter en weinig last van update,s en worden ook nog niet warm.

Een laptop op bed is ook geen goed idee want veelal sluit je de ventilatiegaten af door een deken, je zou dan al een plank of hard ondergrond onder moeten leggen.

2e optie een kleine tv met chromecast deze nemen niks meer ruimte desnoods met beugel aan bed ivm de ruimte, of met beugel aan de wand.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Mag ik dit omhoog zetten voor hulp te vinden of is dat tegen de regels? Het is gelijk 36 uur geleden gepost. Hopelijk deze keer enkele aanradingen. :)

[ Voor 34% gewijzigd door Crust op 17-07-2019 09:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Een tweedehands iPad/tablet lijkt me een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
@MrAcid En hoe zorg ik dan voor een goede beeldkwaliteit? Wat voor scherm moet ik voor uitkijken en dergelijk?

Zou het ook handig vinden moest ik kunnen typen. De laptop af en toe kunnen meenemen voor wat opzoekwerk en dergelijk.

Groetjes.

[ Voor 37% gewijzigd door Crust op 17-07-2019 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-08 21:34
Met dit budget en voor primair netflix zou ik zelf ook gaan kijken voor een tweedehands iPad, denk dat je daar het meeste plezier van gaat hebben. Laptops in die prijscategorie zijn vaak vrij oud en hebben dan wel een ok scherm maar niet super en zijn vaak ook lomp, wat mij niet prettig lijkt in bed. Wat betreft wat wel of geen goed scherm is: kijk naar de resolutie, schermtechniek en afmetingen van het scherm. Evt kun je nog naar helderheid kijken, maar denk dat je met een iPad altijd wel goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Crust schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 13:03:
@MrAcid En hoe zorg ik dan voor een goede beeldkwaliteit? Wat voor scherm moet ik voor uitkijken en dergelijk?

Zou het ook handig vinden moest ik kunnen typen. De laptop af en toe kunnen meenemen voor wat opzoekwerk en dergelijk.

Groetjes.
Een tablet (nieuw) kost je bv 100 tot 150,- en een tablet houder die je aan je bed/nachtkastje schroeft zodat je liggend op je zei/rug kan kijken is ook geen enorme uitgave.

los bluetooth ramplank ondersteunen ze allemaal.

2de hands laptop .
- Te zwaar voor een houder
- Word toch warm ..
- Windows (update vooral) reboot te pas/onpas en dan irriteer je je snel aan updates etc..
- ik heb een laptop/tablet model met touchscreen .. maar voor op de slaapkamer .. super onpraktisch/lomp

een tablet of tv aan de muur/plafond maar laptop is onpraktisch.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
@vso waar vind ik zo'n tablethouder die je aanschoeft? Hoe google ik zoiets?

@Verona27 welke zijn de betere schermtechnieken? En wat zijn de hedendaagse resoluties voor een tablet/ipad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Airavab
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-08 10:24
Als het alleen voor netflix in bed is dan is misschien een tweedehands 1080p tv scherm met chromecast ook nog een optie? Kijkt naar mijn mening veel fijner weg dan een klein schermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-08 21:34
Crust schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 13:38:
@vso waar vind ik zo'n tablethouder die je aanschoeft? Hoe google ik zoiets?

@Verona27 welke zijn de betere schermtechnieken? En wat zijn de hedendaagse resoluties voor een tablet/ipad?
Dat zijn toch dingen die je makkelijk zelf even kunt googelen, 2 min werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Verona27 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 13:58:
[...]

Dat zijn toch dingen die je makkelijk zelf even kunt googelen, 2 min werk.
@Crust erhm tablethouder ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Crust

IPad+houder+bed
Ipad+scherm+resolutie

Kan je beide in google gebruiken als zoekterm

Kwa scherm, full hd is prima alles daar boven is leuk maar niet echt een meerwaarde vind ik. Ik gebruik mijn laptop als tv, full hd, en ik vind dat prima te doen

Zelf initiatief,
Zelfredzaamheid
Luiheid..

De laatste 3 zoekopdrachten zijn voor eigen gebruik,. Misschien iets hard maar zo komt dit topic momenteel over op mij. Misschien heb je er een rede voor om je zo afhankelijk op te stellen, misschien niet. Maakt mij verder ook niet echt uit.

[ Voor 136% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2019 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Tv geen optie te weinig plaats voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Als jullie geen zin hebben om te antwoorden dan hoeft dat niet hoor. Vind het dan ook lastig om zo'n antwoorden te krijgen waar je verwijten krijgt.

Forums zijn voor mij het volgende. Een groep gebruikers die kennis hebben van hetgeen waar ze bij aangesloten zijn. Dit is een leuk platform om je kennis te laten zien. Maar helaas is er veel bitterheid op forums als een niet-kenner dan een niet-kenners vraag stelt.

Moet ik me nu gans gaan toeleggen op het hele gebeuren omdat ik 1 item wil kopen? Wat als die dingen mij niet interesseren en enkel een goede aankoop mij interesseert. Moet ik dan enkele uren technische artikels gaan lezen?

Ik denk dat mijn vraag onschuldig is.

Degene die antwoord wil geven op de vraag van schermtechnieken mag me dat altijd laten weten. Maar bittere antwoorden tegenover mij dat ik lui zou zijn of wat je ouders je ooit in je strot geduwd hebben ooit mag je best achterwege laten. Vind het erg arrogant dat je me afhankelijk noemt. Terwijl ik gewoon beroep doe op dienstbaarheid van mensen die toch iets of wat vriendschappelijk mentaliteit hebben.

Mits de moderators dat bericht niet wegdeden mag mijn bericht ook ineens blijven staan als antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 14:27:

Kwa scherm, full hd is prima alles daar boven is leuk maar niet echt een meerwaarde vind ik. Ik gebruik mijn laptop als tv, full hd, en ik vind dat prima te doen
Full hd is prima. 4k ga je niet vinden in jou budget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Readdy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-07 22:35
Het is niet dat we je niet willen helpen, maar dit is niet zomaar een forum. Er zijn hier wel regels alvoor je een topic hier start Lees dit voordat je een nieuw topic opent; LAA beleid nog even door.

Ik ben het met je eens na de reacties hoor, maar we verwachten wel dat je dingen al zelf onderzocht hebt.

Acties:
  • Beste antwoord ✓
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:25
Antwoord op je vragen:
- Een oude laptop wordt hoe dan ook warm en daarbij zijn de accu,s vaak al slecht(moet dus aan stroom).
- Een laptop met full HD scherm voor 150e wordt lastig, ik kom ze alleen tegen op 1366x768 oftewel HD ready en in combinatie met een groot scherm zoals 15/17" wat standaard is wordt het er niet beter op.
- In deze budget klasse zijn laptops vaak categorie rotzooi(sorry dat ik het zeg), je mag constant lang wachten op de Windows updates(komt altijd ongelegen tijdens afsluiten/opstarten)

Daarom stelt iedereen een tablet voor, het scherm is kleiner daardoor valt een slechter beeldkwaliteit minder op en standaard hebben ze vaak fullHD, zijn compacter en weinig last van update,s en worden ook nog niet warm.

Een laptop op bed is ook geen goed idee want veelal sluit je de ventilatiegaten af door een deken, je zou dan al een plank of hard ondergrond onder moeten leggen.

2e optie een kleine tv met chromecast deze nemen niks meer ruimte desnoods met beugel aan bed ivm de ruimte, of met beugel aan de wand.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Hartelijk dank voor de antwoorden. Ik kan hiermee verder.

Mvg.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.