Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aanbevolen support Dell

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan vandaag of morgen de Dell Inspiron 7000 7590 te kopen maar ik vraag me af in hoeverre de Dell Support belangrijk is?

Standaard zit bij deze deal 1 jaar collect & return inbegrepen – geen garantie-upgrade.

Dit zijn de overige opties:
3 jaar collect & return-service + € 78,65

4 jaar collect & return-service + € 125,84

1 jaar Premium Support met Onsite Service + € 84,70

3 jaar Premium Support met Onsite Service + € 192,39

4 jaar Premium Support met Onsite Service + € 307,34 + € 192,39

1 jaar Premium Support Plus met Onsite Service + € 162,94

3 jaar Premium Support Plus met Onsite Service + € 321,84

4 jaar Premium Support Plus met Onsite Service + € 518,66 + € 321,84

Welke Support is aan te raden?

Alle reacties

• Helgie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-07-2021

Helgie

Misantroop

Tja, hoe handig ben je ermee? Het meest spannende dat ook maar in de verte waarschijnlijk is om te gebeuren is dat de SSD de geest geeft, en voordat dat gebeurt is waarschijnlijk al lang de batterij versleten of heb je een nieuwe. Ik zou helemaal geen support kopen.

Hypocrites must die

Verwijderd

Topicstarter
Helgie schreef op maandag 15 juli 2019 @ 18:51:
Tja, hoe handig ben je ermee? Het meest spannende dat ook maar in de verte waarschijnlijk is om te gebeuren is dat de SSD de geest geeft, en voordat dat gebeurt is waarschijnlijk al lang de batterij versleten of heb je een nieuwe. Ik zou helemaal geen support kopen.
Ik ben niet de grootste IT - laptop etc kenner dus een onderdeel laten vervangen laat ik liever aan de professionals over. Mijn eerste idee is ook om geen extra support aan te kopen. Maar ik schrok even van 1 jaar collect & return inbegrepen – geen garantie-upgrade. Is men niet verplicht om garantie te geven?

• Brekers
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-10 21:58
Verwijderd schreef op maandag 15 juli 2019 @ 18:55:
[...]

Ik ben niet de grootste IT - laptop etc kenner dus een onderdeel laten vervangen laat ik liever aan de professionals over. Mijn eerste idee is ook om geen extra support aan te kopen. Maar ik schrok even van 1 jaar collect & return inbegrepen – geen garantie-upgrade. Is men niet verplicht om garantie te geven?
Er staat inderdaad 1 jaar. In de praktijk heb ik meegemaakt dat dit minimaal 2 jaar is. Dit komt mede door Europese wetgeving die de bedrijven verplicht minimaal 2 jaar garantie te geven.

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:56
Beetje lastig om te zeggen. Ben je hem iedere dag hard nodig of kun je hem gerust een paar weken missen als hij kapot gaat?

Verwijderd

Topicstarter
.Maarten schreef op maandag 15 juli 2019 @ 19:12:
Beetje lastig om te zeggen. Ben je hem iedere dag hard nodig of kun je hem gerust een paar weken missen als hij kapot gaat?
Ik ga vanaf september een voltijds opleiding bouwkundig tekenen volgen. Dus programma's als autocad en revit hoofdzakelijk. Deze opleiding gaat door van maandag tot vrijdag en het zou absoluut niet handig zijn om de laptop dan uiteindelijk een aantal weken te missen. Als je het zo stelt kan ik misschien wel beter 1 jaar onsite support nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Brekers schreef op maandag 15 juli 2019 @ 19:03:
[...]

Er staat inderdaad 1 jaar. In de praktijk heb ik meegemaakt dat dit minimaal 2 jaar is. Dit komt mede door Europese wetgeving die de bedrijven verplicht minimaal 2 jaar garantie te geven.
Na het raadplegen van de Dell website klopt dit idd. 'Als consument krijgt u 2 jaar wettelijke garantie op uw aangekochte producten. Wij maken u erop attent dat U ook een reeks support opties kunt afnemen welke uitgebreider zijn dan de wettelijke garantie.'

• mark_01
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 26-03 19:39
Verwijderd schreef op maandag 15 juli 2019 @ 19:18:
[...]

Ik ga vanaf september een voltijds opleiding bouwkundig tekenen volgen. Dus programma's als autocad en revit hoofdzakelijk. Deze opleiding gaat door van maandag tot vrijdag en het zou absoluut niet handig zijn om de laptop dan uiteindelijk een aantal weken te missen. Als je het zo stelt kan ik misschien wel beter 1 jaar onsite support nemen.
Waarom ga je "1 jaar onsite support" nemen en niet bvb één van de opties Support "Plus" of "collect & return"?

Staat daar ergens uitgelegd wat het verschil is tussen die 3 opties, dus gewoon onsite support, de "Plus" optie en dan ook nog "collect & return"?

Ik denk bij die eerste optie dat ze alleen op afstand zullen proberen van iets te maken wat je ook zelf kan doen met de online diagnostische tools op de Dell site.

Stel dat je SSD faalt, gaat die onsite support jou dan helpen, biedt die "Plus" iets meer aan of moet je "collect & return" nemen?

Verwijderd

Topicstarter
mark_01 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 19:51:
[...]

Waarom ga je "1 jaar onsite support" nemen en niet bvb één van de opties Support "Plus" of "collect & return"?

Staat daar ergens uitgelegd wat het verschil is tussen die 3 opties, dus gewoon onsite support, de "Plus" optie en dan ook nog "collect & return"?

Ik denk bij die eerste optie dat ze alleen op afstand zullen proberen van iets te maken wat je ook zelf kan doen met de online diagnostische tools op de Dell site.

Stel dat je SSD faalt, gaat die onsite support jou dan helpen, biedt die "Plus" iets meer aan of moet je "collect & return" nemen?
Zoals ik het begrijp komt er bij de 'Premium Support' iemand van Dell langs om jou laptop ter plaatse te maken. Bij de 'Collect en Return' kan je je laptop ergens binnen brengen voor reparatie maar dan zit je voor onbepaalde tijd zonder laptop. Bij de 'Premium Support Plus' komt er ook iemand ter plaatste + optimaliseert Dell uw systeem van op een afstand en betere bescherming tegen virussen? (Of de plus daadwerkelijk zoveel meerwaarde heeft laat ik in het midden)

Hieronder de beschrijving van Dell zelf:

Beperkte garantie voor hardware/Basic Hardware Service
Met de beperkte hardwaregarantie of Basic Hardware Service van Dell zorgt Dell voor een handige manier om uw systeem te retourneren naar een gecertificeerde Dell reparateur en het gerepareerde apparaat bij u terug te brengen als er een probleem optreedt dat wordt gedekt door de garantie en niet op afstand kan worden verholpen.

Premium Support altijd snelle en eenvoudige support, 24x72. Dankzij Dell Premium Support met SupportAssist technologie kan ons team van speciale experts uw problemen snel oplossen, zodat u weer aan de slag kunt. En als we het probleem niet op afstand kunnen oplossen, sturen we een zeer deskundige technicus naar u toe. U wordt op vriendelijke en professionele wijze geholpen door onze medewerkers.
Inclusief:
- 24x7 rechtstreekse telefonische toegang tot deskundige hardware- en softwaresupport
- Onsite support na diagnose op afstand
- Hulp bij het oplossen van veelvoorkomende softwareproblemen
- Internationale support: hulp waar u dat nodig hebt
- Detecteert problemen proactief dankzij SupportAssist functies, neemt contact op met Dell en waarschuwt u

Premium Support Plus is het ultieme supportplan van Dell. Dit plan bevat alles wat u nodig hebt: van 24 uur per dag toegang tot experts, reparatie bij ongevallen, tot technici die naar u toe komen. Wanneer u Premium Support Plus gebruikt in combinatie met onze SupportAssist technologie, voorspelt dit problemen automatisch voordat ze optreden, optimaliseert het de instellingen van uw pc en verwijdert het virussen. Als er een probleem optreedt, wordt dit meteen opgelost zonder dat u ons hoeft te bellen. Zo kunt u nog sneller weer aan de slag.
Alle functies van de Premium Support EN…
- Reparatie bij vallen, gemorste vloeistoffen en piekspanning
- Persoonlijke hulp bij software om back-ups te maken, functies voor ouderlijk toezicht in te stellen en nog veel meer
- Technologische functies van SupportAssist:
- Proactieve detectie van problemen, het systeem neemt contact op met Dell en waarschuwt u
- Het voorspellen van problemen voordat ze zich voordoen
- Automatisch verwijderen van virussen en malware
- Automatisch optimaliseren van pc-prestaties

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

@Verwijderd koop een pc bij de computerboer in de buurt .. op maat laten maken als je garantie hebt dump je dat ding in de auto /achterop de fiets oid en ben je sneller geholpen

Trouwens je hebt ook SOS computer hulp mensen die aan huis de boel reparen .. hoef je niks voor af te sluiten ff googlen aan computerhulp aan huis + je woonplaats .. betaal je bv 50,- + onderdelen .. 24x7 support (en goedkoper dan dell)

Tja vanalles

• mark_01
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 26-03 19:39
@Verwijderd Nielis1988 Gezien je met die bestelprocedure bezig bent, weet jij wat die "Keep you hard drive" optie is?

Stel dat je SSD faalt, dan moet je je laptop opsturen naar Dell. Hoe behoud je dan je oude drive?

Verwijderd

Topicstarter
mark_01 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 20:48:
@Verwijderd Nielis1988 Gezien je met die bestelprocedure bezig bent, weet jij wat die "Keep you hard drive" optie is?

Stel dat je SSD faalt, dan moet je je laptop opsturen naar Dell. Hoe behoud je dan je oude drive?
Ik ben inderdaad in de bestelprocedure maar ik ga wachten tot morgen. De kans is bestaande dat VDAB (België) een deel van de aankoop terug betaald, dus ik ga me hier morgen eerst over informeren voordat ik bestel. ON: ik vind nergens de optie 'Keep your hard drive' terug. Eventueel kan je een print screen sturen? Indien je bij Dell NL besteld kunnen de opties verschillen met de BE website.

https://www.dell.com/nl-b...75904?view=configurations

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die 1 jaar collect en return komt er volgens mij op neer dat zij het eerste jaar de verzendkosten heen en terug op zich nemen (een koerier sturen). Tweede jaar vermoed ik dat je zelf voor verzending mag betalen, maar dat weet ik niet zeker.
Wat ik wel weet is dat ze je HDD of SSD bij een garantiedingetje sowieso opnieuw imagen. Wat ik destijds gedaan heb is eenmalig de bootprocedure doorlopen (dan is win 10 ook gekoppeld aan je laptop) en vervolgens de HDD er uit en vervangen door een SDD. Windows 10 er zelf op installeren en gaan, scheelt ook een hoop bloatware. HDD gooide ik in de kast en toen ik garantie moest claimen even terug gezet. Laptop was weg maar data compleet veilig :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1