Laptop voor opleiding (o.a. 3D-Tekenen)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheese
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Een vriend van mij heeft voor zijn opleiding een laptop nodig die hij daarvoor gaat gebruiken. Ik hoor graag jullie suggesties.

Wat ga je met je laptop doen?
Mijn vriend heeft de laptop nodig voor Office en 3D-tekenen. Hij noemt bijvoorbeeld het programma Autodesk Inventor.

Wat is je budget?
Zijn maximum budget is zo ongeveer €800,- (minder mag ook)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop gaat hij gebruiken voor zijn opleiding en gaat dus elke schooldag mee in zijn schooltas achterop de fiets.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Zijn voorkeur gaat uit naar een HP laptop. Hij wilt graag een laptop die het gewoon 4 jaar goed doet. ;)
Zijn school heeft ook nog de volgende minimale eisen gegeven:
- Intel Core I5-7200U
- 4 GB RAM
- 240 of 480 GB SSD
- Windows 10
- Beeldscherm 15" Full HD
- Batterij levensduur minimaal 5,5 uur.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

En heeft je vriend zelf ook al wat gevonden?
Quootje uit het LAA beleid (dat ene topic waar bij staat: lees dit voor je een topic opent):
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Kom ook niet op te proppen met "Ja, ik heb gezocht en ik wil het liefst een zwarte." of "Ik heb het liefst er één van fabrikant X.". Dit zegt namelijk helemaal niets en zonder onderbouwing biedt het dan ook geen meerwaarde.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze. Niemand is geboren met die kennis; neem andere topics door, kijk naar de NBBG en lees reviews. Zo leer je er zelf ook het meeste van.

4. We zijn voorzien van een hele mooie Pricewatch waar een groot aantal producten in zijn te vinden. Gebruik deze mogelijkheid dan ook om je componenten/producten bijeen te zoeken.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheese
  • Niet online
Ik heb hem deze laten zien: pricewatch: Acer Aspire 3 A315-53-563J
Hij zei daarop dat hij een budget heeft van €800,- en vroeg of hij misschien iets extra grafische nodig heeft voor het 3D-tekenen.

Ik heb nooit met zulke programma's gewerkt. Hoe zwaar zo'n programma is weet ik ook niet goed en wat dus echt nodig is om er goed mee te kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Dan zou ik eens beginnen met een laptop met 16gb ram, een cpu van de 8e of 9e generatie en een dedicated gpu. Als hij niet wik gamen kun je prima af met een GTX 1050 of zelfs 1030 of wat nieuwer: een 1650.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheese
  • Niet online
Wintervacht schreef op maandag 15 juli 2019 @ 18:07:
Dan zou ik eens beginnen met een laptop met 16gb ram, een cpu van de 8e of 9e generatie en een dedicated gpu. Als hij niet wik gamen kun je prima af met een GTX 1050 of zelfs 1030 of wat nieuwer: een 1650.
Bedankt voor je reactie! Ik ga even verder opzoek met deze informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-07 17:43

Praetextatus

the dutch_paki

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheese
  • Niet online
Super, ook bedankt voor jouw reactie! Ik zal ze naar hem sturen.
Pagina: 1