Twijfelen tussen twee koelers...

Pagina: 1
Acties:

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:27

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Hoi, ik zit te twijfelen tussen twee koelers, welke zouden jullie nemen en waarom?

swiftech MC-370
of
ThermoSonic ThermoEngine V60-4225

Beide uitgerust met dezelfde fan. Gaat dus om de heatsink zelf, niet om de fan die erop komt.

Verwijderd

Ik zou voor de thermoengine gaan, die is een beetje goedkoper en ook een beetje stiller d8 ik. En ze koelen ongeveer evengoed toch?

kijk ff bij tomshardware voor die mega koeler-test. Daar zat in iedergeval die mc370 bij, en wellicht ook de thermoengine.

Verwijderd

heb nog ff een review gevonden waar ze allebei in zitten.

http://www.technoyard.com/hardware/miscellaneous/Socket-A/page_1.html

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Groot pluspunt van de swiftech zou zijn dat ie zo makkelijk te bevestigen is.

Nadeel is dat ie wel een tikkie duurder is.

Thanks voor de info (de review) iig. :)

Verwijderd

Qua prestaties zullen beide coolers niet veel voor elkaar onder doen.

Op gebied van bevestiging wordt er gewerkt met totaal verschillende methoden.

De ThermoEngine maakt gebruik van een erg makkelijke clip. Die afwijkend is van alle andere clips die gebruikt worden.

De MC370 gebruikt een schroef en veer systeem om de cooler aan de socket te bevestigen, deze maakt dus geen gebruik van de 4 gaten rond om de socket. Het gevaar van het systeem wat de MC370 gebruikt is dat zonder spacer de schroeven te strak aan gedraaid worden met alle gevolgen van dien.

• Hazzz-E
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09-2025

Hazzz-E

Que?

Op zaterdag 28 juli 2001 21:20 schreef GJBreet het volgende:

De ThermoEngine maakt gebruik van een erg makkelijke clip. Die afwijkend is van alle andere clips die gebruikt worden.

De MC370 gebruikt een schroef en veer systeem om de cooler aan de socket te bevestigen, deze maakt dus geen gebruik van de 4 gaten rond om de socket. Het gevaar van het systeem wat de MC370 gebruikt is dat zonder spacer de schroeven te strak aan gedraaid worden met alle gevolgen van dien.
Door die veren is het juist NIET meer mogelijk je koeler te straks op je cpu te zetten.

Verwijderd

Wat ik wel een aardig detail vind, is dat Breet Computers beide koelers verkoopt.
GJBreet zou dus aardig moeten weten waar hij over praat.....
8-)

Verwijderd

Ik vertrouw dat artikel al meteen niet. Meteen aan het begin wordt er beweerd dat de toepassing van Arctic Silver zo veel zou schelen met Siliconen pasta. Als dat zo is, moeten de verschillen bij full load groter zijn dan onder idle.

Bij hun test resultaten met een Duron 700@700 waren de verschillen idle/stressed exact hetzelfde. Bij 700@1000 meten ze bij stressed een voordeel van 2 graden voor AS pasta.
Let op, dat uit de eerste test op 700 Mhz duidelijk blijkt, dat hun meet methode niet waterdicht is, of er is geen rekening met een hogere omgevings temperatuur gehouden.

Verder is hun idee van stressed zo te zien een beetje 3DMark draaien. Ze hebben blijkbaar nog nooit van CPUburn gehoord.

"I am not impressed" door de heren en eventuele meisjes van TechnoYard.
(Volgens mij zitten ze teveel Paddo's te snoepen.....)
B-)

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 00:14 schreef Hooi het volgende:
Ik vertrouw dat artikel al meteen niet. Meteen aan het begin wordt er beweerd dat de toepassing van Arctic Silver zo veel zou schelen met Siliconen pasta.
Ik heb het genoegen gehad om Arctic Silver te mogen gebruiken en ik moet zeggen dat het praktisch niets scheelt. Die verhalen dat de temperatuur 10 graden daalt zijn m.i. nonsens! Waarschijnlijk heeft de heatsink voor het aanbrengen nooit helemaal vlak op de core van de cpu gezeten en dan is het niet zo gek dat de temperatuur zo drastisch zakt als die er dan wel goed opzit.

Verwijderd

Kees_mot,
op mijn systeem met die Swift462 en een Duron 600@1050 bij 2.05 Volt maakt witte siliconenpasta of AS dus gewoon nul graden uit....

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Op zaterdag 28 juli 2001 21:20 schreef GJBreet het volgende:

Nadeel is alleen wel dat jullie geen spacers voor intel verkopen. :)
Pagina: 1