Ik zoek een DVD speler met MP3 shuffle en resume

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigLJohn
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 29-04-2023
Een goedendag allemaal. Ik zoek een DVD-CD speler van een bepaald goed merk en type die niet alleen een MP3 CD-RW kan afspelen, maar ook een shuffle en resume functie voor die MP3 heeft. Die shuffle functie kan eventueel vervallen, maar resume is een absolute must. Het apparaat mag tussen de €40,- en €60,- kosten.

Ter verduidelijking nog even; Resume betekent dat je een DVD of MP3 (in mijn geval) laat stoppen, en dat je de DVD speler na bijvoorbeeld een dag weer aanzet. Dan moet hij beginnen te spelen op het punt alwaar je er de vorige dag mee opgehouden bent.

Shuffle, soms een onderdeel van de zogenaamde Random Play, biedt je de mogelijkheid om de DVD speler, zelf de volgorde te laten kiezen van wat voor nummer er afgespeeld gaat worden.

Ik hoop dat jullie mij vooruit kunnen helpen. Op het internet, bij verkoop-advertenties van webwinkels, wordt wel gesproken over random play en resume, maar dit alleen als het over DVD films gaat. Nooit over specifieke MP3 functies. Andere forums wisten er geen raad mee. Zelfs de winkel waar wij kopen (BCC) durfde mij geen DVD speler aan te bevelen omdat men er niet zeker van was dat hun DVD-CD spelers voornoemde eigenschappen hadden. Mogelijk heeft iemand van jullie een DVD speler van een bepaald merk en type die wel die eigenschappen heeft die ik zoek, zodat ik er ook een kan kopen. Geen Cyber home CH DVD of NIKKEI ND220H, want daar heb ik zeer slechte ervaringen mee.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:07
Icm welke apparatuur wil je die DVD speler gaan gebruiken? Een DVD speler met dergelijke functies klink mij nogal omslachtig in de oren voor het doel wat je hiermee hebt. Je zoekt een apparaat wat niet primair als functie heeft om muziek af te spelen, maar je wilt een dergelijk apparaat daar wel voor gebruiken?

Het is niet mogelijk om iets met Chromecast Audio te doen en dan MP3's / spotify te streamen vanaf een apparaat (tablet, smartphone, pc, laptop etc)? Je kunt zelfs nog via aux een MP3 speler aansluiten op audio apparatuur. Aangezien je MP3's wilt luisteren is het je niet te doen om CD kwaliteit (lossless) muziek.

Dus de vraag. Met welke apparatuur wil jij je doel bereiken en waarom moet het persé met een DVD speler?

[ Voor 38% gewijzigd door Hulleman op 16-07-2019 13:05 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:43
BigLJohn schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:21:
Een goedendag allemaal. Ik zoek een DVD-CD speler van een bepaald goed merk en type die niet alleen een MP3 CD-RW kan afspelen, maar ook een shuffle en resume functie voor die MP3 heeft. Die shuffle functie kan eventueel vervallen, maar resume is een absolute must. Het apparaat mag tussen de €40,- en €60,- kosten.
Volgens mij kan elke dvd/cd-speler shufflen en pauzeren en opnieuw starten, wat uiteindelijk je 'resume' functie omschrijft. Wel leuk dat je technologie van 15 jaar geleden zoekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-05 14:44
Word het niet eens tijd om naar modernere oplossingen te zoeken?
Het kan allemaal zo simpel met een telefoon en bluetooth speakers tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigLJohn
Hulleman; Ik zoek dus een DVD speler en CD speler in EEN. Ik wil dus er een DVD film mee kunnen afspelen, en behalve een normale CD moet deze ook een CD-RW MP3 kunnen afspelen. Met de mogelijkheid voor MP3 een resume en shuffle functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Over het algemeen kunnen dvd-spelers dit wel. Ook BD-spelers vaak wel.
Maar de vraag is natuurlijk, hoe kom je erachter?
Ik zou kijken naar een model en dan de handleiding van dat model opzoeken. Als er shuffle staat, lijkt het me het meest logisch dat dat geldt juist voor de CD en mp3 functie. Neem aan dat je niet hoofdstukken van een film willekeurig af gaat spelen of van een dvd met series willekeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigLJohn
Bas; Nadat mijn alleskunner Cyberhome CH-DVD ter ziele was gegaan kocht ik een NIKKEI DVD-CD speler, Type ND-220H. Ik verwachtte op zijn minst een resume functie, maar dit kreng had geen resume en geen shuffle functie aan boord. Wel heeft hij erg veel aansluitmogelijkheden. Bovendien werkt de afstandsbediening erg slecht. Ik moet hem bijna voor de DVD-CD speler houden wil hij pas gaan reageren. Dit laatste is een klacht die ik nadien op internet vond bij verschillende reviews en forums. Vandaar dat ik nu op zoek ben naar een echte DVD-CD speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigLJohn
Unfor; Ik ben een liefhebber van wat oude(re) HiFi installaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:40

Barrycade

Through the...

Lokale kringloopwinkel even binnenlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigLJohn
Arunia; Ik zal voor de zoveelste keer het net eens gaan afstruinen op zoek naar een voor mij geschikte DVD-CD speler die de juiste eigenschappen bezit. Een Blue Ray speler is ook geen probleem, want die speelt ook gewone Dvd's af volgens de BCC winkel alwaar ik ook al geweest ben. Een DVD speler durfden ze mij niet te verkopen, daar men aldaar niet zeker wist of hij aan mijn criteria zou voldoen. Een speciaalzaak wist het ook al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigLJohn
Barrycade; Deze mogelijkheid is er ook nog, daar heb ik ook al aan gedacht. Vooralsnog probeer ik een nieuwe ergens op de kop te tikken. Mocht dat uiteindelijk toch niet lukken, dan ga ik de kringloopwinkels af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Stop eerst even met dubbelposten, en pas je berichten gewoon aan.. dat werkt veel beter.

En wat heeft google je al kunnen vertellen? Wat heb je zelf al gevonden etc etc

wat meer eigen input?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Het probleem is gewoon dat het een functie is/zijn die weinig mensen gebruiken. Vandaar dat er haast niets over te vinden is. Ik zou zelf kijken naar een Bd-speler of iig een apparaat van een gerenommeerd merk en dus niet een simpel merk als blokker, action of iets. Het kost de wereld sowieso niet.

En degene die je al had? Is die nog ergens te krijgen?

[ Voor 8% gewijzigd door Arunia op 16-07-2019 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigLJohn
Arunia; Ik bekwam op het internet dat het de multidisk DVD-CD spelers zijn die alle mogelijkheden in zich hebben. Zoals de Sony DVP NC85H / B 5 disk DVD, Ook zag ik dat bij andere merken DVD-CD 5 disk spelers. Ze zijn uitsluitend als tweedehands te koop op E-Bay en Amazon.com. Ook vond ik de Sony DVP NS700V. Hetzelfde verhaal. E-Bay - Amazon.com, en dan ook nog vanuit de US of uit Engeland. Dan komen er ook nog hoge verzendkosten bij de prijs die op zich genomen al hoog is. Je bent zo 150 a 200 Euro kwijt voor een tweedehandsje. Ik zit ook al te denken aan een aparte CD speler. Mijn eerste DVD-CD speler kon alles. Een Cyberhome CH DVD 402. Word in deze toestand niet meer gemaakt, terwijl het apparaat een slechte kwaliteit had. Het merk staat als slecht bekend. Nu kocht ik weer een Nikkei ND 220H, maar deze heeft geen resume en geen shuffle play, terwijl ik de afstandsbediening zowat tegen het apparaat moet houden, anders reageert hij niet. Een veelgehoorde klacht op het internet.

[ Voor 28% gewijzigd door BigLJohn op 16-07-2019 18:08 . Reden: Etra informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:12

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wellicht de Sony s1700

Toen ik mijn cd-speler kocht had ik ook een harde eis, waarover je in de winkels niks hoort en in de technische specificaties moet zoeken om te weten of het werkt. Ik wilde namelijk gapless play, oftwel bij het afspelen van een mix, moesten de nummers naadloos aansluiten. Is anders heel irritant als de muziek onderbroken wordt, terwijl hij door zou moeten lopen. Enfin, de cd-speler die ik uiteindelijk kocht, kan dat ook, dus ik ben tevreden. Ik begrijp dus heus dat je een beetje simpel wordt van al die merken en spelers, zonder dat je erachter komt welke het kan of niet.

Is het wellicht een optie voor je om Sony, Panasonic, Pioneer en co. een berichtje op Twitter te sturen? Stel ze een gerichte vraag over shuffle en resume. Dat zullen ze neem ik aan bij de fabrikanten zelf toch wel weten.

De Sony die ik je hierboven noemde is een blu-rayspeler. Dat was ook de enige onder de €60 die ik zo snel kon vinden. Sony heeft bijv ook de SR170 dvd-speler die een geheugen heeft om bij de laatste 6 gebruikte dvd's te onthouden waar je was gebleven. Daar kan je dus zelfs nog de dvd eruit halen, 5 andere kijken, de eerste er weer in doen en verder gaan waar je gestopt was. Bij de blu-rayspeler kon ik dat zo snel niet terugvinden, maar dat lijkt me qua toekomst een zekerdere aankoop.

Nu zouden we eenvoudigweg kunnen aannemen dat als de speler dat kan bij een dvd (met hoogstwaarschijnlijk een film erop), dat hij dat ook wel met een mp3-cd kan, maar ja, muziek is geen film, dus zeker weten doen we het niet. Ik acht de kans echter wel groter als er specifiek voor resume reclame wordt gemaakt op de productpagina, dat hij dat dan bij cd's ook kan. Mp3's zijn vaak wel veel meer bestanden dan de 20 liedjes op een audio-cd of de paar hoofdstukken van een film, dus navragen blijft toch het beste.

Lang verhaal kort: bel of tweet de klantenservice van Sony en co. en waarschijnlijk vertellen zij of het kan.

[ Voor 115% gewijzigd door Jorgen op 20-07-2019 01:37 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigLJohn
Jorgen; Ik had de klantenservice al gemaild van de merken Sony, Pioneer en Panasonic. Alle drie hebben ze iets, maar tegelijkertijd ook weer niets. Sony kwam overzeilen met een zogenaamde boombox radio, de andere twee boden DVD spelers aan ZONDER display. De enige mogelijkheid zijn de DVD spelers met wisselaars voor 5 CD's. Die zijn wel vrij prijzig, maar daar repten de grote drie niet over. Bovendien weet je dan nog niet hoe het zit. De specificaties richten zich alleen maar op de mogelijkheden voor een DVD'tje.
Als de grote drie een mogelijkheid zagen om mij een wisselaar te verkopen hadden ze wel aan mij gemaild.
Want ieder merk heeft toch graag klantjes die bij hun komen kopen. Zelfs de specificaties voor CD spelers,
alleen voor CD's afspelen dus, zijn erg warrig. Je weet alweer niet wat je er aan hebt. Bovendien is een scart uitgang een pre voor mij. Mijn oudere TV's hebben alleen maar scart en een coax ingang.

[ Voor 6% gewijzigd door BigLJohn op 23-07-2019 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik denk dat jouw probleem is dat je denkt dat men als consument nog uberhaupt op DVD spelers zit te wachten. Dat is niet zo, die krengen worden nauwelijks nog gemaakt en het merendeel is bluray spelers. En zelfs die zijn tanende, want iedereen is aan de Netflix. Dus maken de producenten ze vrijwel niet meer en op klanten die ze wel zouden willen zitten ze niet te wachten, want productie van kleine oplages is vele malen duurder dan grote oplages.
Jij werkt nog steeds graag op een manier van 20 jaar oud en das je goed recht, maar vind het dan alsjeblieft niet vreemd dat je wat meer moeite moet doen. Bovendien werd die apparatuur destijds zo gemaakt dat het soms al stuk ging als je er naar keek, dus veel overlevend is er niet. En niemand wil dat spul ook, kringlopen nemen het soms al niet meer aan. Helpt allemaal niet natuurlijk.

Having said that: is twee apparaten een optie? Vwb MP3 cd en resume ken ik twee typen apparaten die dat deden: autoradio's en discmans. Die laatste moet je wel van internet af kunnen plukken denk ik. En dan koop je een losse blurayspeler van een fatsoenlijk merk (dat Nikkei is echt hakkietakkie) met een converter voor je geliefde scart. Ik denk dat dat de beste optie is.

Nogmaals: je probeert te verbinden met oude apparatuur. Dan heb je voor nieuwe spul gewoon een verloop nodig. Als ik een vergelijking mag maken: vroeger had je diskdrives die in een enkel slot zowel een 3,5 als een 5,25" drive hadden. Jij bent nu bij wijze van spreken op zoek naar een dergelijk ding omdat je geen ruimte in je kast kunt of wilt maken voor een extra drive. Dan is het dus tijd voor een nieuwe kast, of een compromis in de vorm van toch twee drives.

[ Voor 6% gewijzigd door The Eagle op 23-07-2019 21:19 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigLJohn
Na zoveel maanden zoeken ben ik eindelijk geslaagd. Op E.Bay vond ik een model wat aan de verwachtingen voldeed. Een Panasonic type; DVD S33. Met resume functie voor MP3, maar geen shuffle. Die shuffle kan ik desnoods wel missen omdat ik de muziek liever in mijn eigen volgorde wil kiezen. Iedereen nog hartelijk bedankt voor het meedenken. Groetjes; Jan. _/-\o_
Pagina: 1