Op nieuwe CDRW branden met Nero?

Pagina: 1
Acties:

• psych
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:47
Hi,

Dit wil dus niet bij mij. In de test lijkt alles goed te gaan, maar dan bij het branden volgt een onvermijdelijke fixation error. Heel vervelend.

Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het nog niet op deze manier geprobeerd heb. Ik wil dus een CDRW gewoon "bebranden" om hem later weer te wissen en nog eens te gebruiken. Het zijn TDK-cd's in een CDD3610 fikker. Heb de search al gebruikt, maar niet gevonden.

Heeft er iemand tips? Moet ik misschien eerst iets doen met het CDRW'tje? Let op; ik wil dus niet hem formatteren voor drag 'n' drop ofzo, hij moet gewoon voor bestanden met Nero wegschrijven gebruikt worden.

Alvast bedankt...

D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05 10:17
Een CDD3610... is die brander zelf dan geschikt voor CDRW?

No production networks were harmed during this posting

• psych
Paella,

Ja het is de eerste (en populaire >:) ) herbrander van Philips. Toen ik hem net had heb ik hem ook gebruikt met Direct CD om er bestanden naartoe te slepen enzo, maar dat wil ik nu dus niet.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05 10:17
Het is idd een RW, in tegenstelling tot wat ik in mijn geheugen had :). Het zou natuurlijk een hardware fout kunnen zijn. Op zich hoef je nml. niets te doen voordat je een cdrw brand.

No production networks were harmed during this posting

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Wordt je brander goed herkend door Nero? (Nero ondersteunt jouw brander wel, maar misschien is er bij de setup iets misgegaan.)

Systeem

• psych
Hi,

Ja, de brander wordt herkend. Het leuke is dat ik gisteren bij wijze van test ook nog een gewone CD-r gebrand heb. Dit deed hij zonder mankeren. Ik weet dat je voor een CD-RW een andere intensiteit laser nodig hebt, zou het kunnen dat dat niet (meer) mogelijk is???

Ik heb het weer even geprobeerd, hij zegt bij CD-info gewoon dat het een blank CD-RW is met 74 nogwat minuten ruimte. Het begin van het brandproces verloopt ook zonder zorgen (cachen van de gegevens etc.). Maar dan; het echte branden loopt fout. Hier zal ik proberen de foutmelding weer te geven:

19:40:30#12 Text 0 File ThreadedTransferInterface.cpp, Line 1836
Verifying CD position of item 0 (relocatable, CD pos, no patch infos, orig at #0): write at #0

19:40:44#13 SCSI -1106 File Cdrdrv.cpp, Line 1353
SCSI Exec, HA 0, TA 1, LUN 0, buffer 0x032D8368
Status: 0x04 (0x01, SCSI_ERR)
HA-Status 0x00 (0x00, OK)
TA-Status 0x02 (0x01, SCSI_TASTATUS_CHKCOND)
Sense Key: 0x03 (KEY_MEDIUM_ERROR)
Sense Code: 0x73
Sense Qual: 0x03

Bij de Status wordt dus al een error gegeven, maar ik weet niet precies waar ik het moet zoeken. Na deze melding komt #14 die zegt dat er een Power Calibration error is. Als jullie denken dat het een hardware-fout is (met onderbouwing) dan schroef ik hem maar weer eens open. Maar ik hoop ook op andere tips. Misschien zijn er mensen, die bovenstaande meldingen herkennen? Ik hoop het...
Bedankt voor de reacties tot nu toe.

• psych
Ik zal hem één keer omhoog kicken, omdat ik hoop en verwacht dat er meer ideeën/oplossingen te bedenken...

• Dromer
  • Laatst online: 01-05 08:10
Mja het enige wat ik kan bedenken is een format van de cdrw
Doe anders een de full.. duurt lang maar dan weet je het zeker.

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-04 15:04

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Ik dacht dat een Power Calibration error aan je cdrw's ligt. Een vriend van me had dat ook, andere cdrw's gekocht en no problemo's meer.
Je hebt misschien de pech dat je een brakke zending cdrw's hebt gekocht

XBL: theArthurrrr

• psych
Hi,

Tja, ik heb het nog geprobeerd met Verbatim schijfje wat ik nog had, maar weer een Power Calibration.
Ik heb overigens niet geprobeerd een full format uit te voeren, maar dit lijkt me ook niet nodig bij nieuwe cds :?
Ik zal volgende week hem maar weer schoonmaken (de CDD3610) ... Hopelijk wordt dat wat. Nou bedankt voor de tips.

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Zou toch niet eigenwijs doen en een keertje proberen een full format te doen, kan in ieder geval nooit kwaad. In het ergste geval krijg je (voor de verandering ;)) een calibration error

• psych
Yeah Johnny,

True, true, maar ik zit nu ook niet meer bij mijn ouders (waar dat ding geïnstalleerd is). Dus ik zal inderdaad eerst nog een full format doen. Ik heb er nu al zoveel vrije tijd :+ in zitten, dat het eigenlijk al niet meer uitmaakt.

Maar je hebt gelijk, doen mensen die moeite om mij tips te geven, zou ik het niet eens opvolgen |:( Thnx!

Pagina: 1