Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:40
Vandaag ga ik een start maken aan een nieuwe build. Echter, het zal voor de eerste keer een build zijn met een AIO water cooler. Gezien het feit dat ik daar nog geen ervaring mee heb, vraag ik mij af hoe ik de radiator het beste kan plaatsen voor een goede en efficiënte airflow.

Het gaat om de volgende (nieuwe) hardware:
Intel Core i9-9900K
Asus ROG Maximus XI Hero (Wi-Fi)
be quiet! Silent Loop (360mm)
be quiet! Dark Base 700 (zwart)

Gebruikelijk is, zover ik heb begrepen, dat de radiator bovenin de kast wordt geplaatst. Echter, nu zag ik dit filmpje waarin wordt verteld dat het plaatsen de radiator aan de voorkant juist effectiever is. :?

Ik heb in Paint even een 'mock-up' gemaakt van hoe het bovenstaande verhaal er, in mijn geval, uit zou komen te zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/avjK4yZYDqsYjQueKbLph4ba/medium.png
Maar goed, dit is wat ik nu voor ogen heb. Ik ben vooral benieuwd naar jullie zienswijze, tips & tricks. :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorick90
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14-06 09:13
Het scheelt een paar graden hier en daar, maar front-mounted radiator schijnt iets betere temperaturen op te leveren ja. ( Jay legt het helder uit: YouTube: Are front mounted radiators bad for your PC? )
Maar er is niks mis met top-mounted radiatoren hoor. Vaak is de oriëntatie van de radiator ondergeschikt aan de beschikbare ruimte. Er zijn hier op het forum al aardig wat posts en vragen over dit onderwerp voorbij gekomen, het antwoord staat er al tussen. Als je dat niet overtuigt; YouTube staat er bol van.