Vandaag ga ik een start maken aan een nieuwe build. Echter, het zal voor de eerste keer een build zijn met een AIO water cooler. Gezien het feit dat ik daar nog geen ervaring mee heb, vraag ik mij af hoe ik de radiator het beste kan plaatsen voor een goede en efficiënte airflow.
Het gaat om de volgende (nieuwe) hardware:
• Intel Core i9-9900K
• Asus ROG Maximus XI Hero (Wi-Fi)
• be quiet! Silent Loop (360mm)
• be quiet! Dark Base 700 (zwart)
Gebruikelijk is, zover ik heb begrepen, dat de radiator bovenin de kast wordt geplaatst. Echter, nu zag ik dit filmpje waarin wordt verteld dat het plaatsen de radiator aan de voorkant juist effectiever is.
Ik heb in Paint even een 'mock-up' gemaakt van hoe het bovenstaande verhaal er, in mijn geval, uit zou komen te zien:

Maar goed, dit is wat ik nu voor ogen heb. Ik ben vooral benieuwd naar jullie zienswijze, tips & tricks.
Het gaat om de volgende (nieuwe) hardware:
• Intel Core i9-9900K
• Asus ROG Maximus XI Hero (Wi-Fi)
• be quiet! Silent Loop (360mm)
• be quiet! Dark Base 700 (zwart)
Gebruikelijk is, zover ik heb begrepen, dat de radiator bovenin de kast wordt geplaatst. Echter, nu zag ik dit filmpje waarin wordt verteld dat het plaatsen de radiator aan de voorkant juist effectiever is.
Ik heb in Paint even een 'mock-up' gemaakt van hoe het bovenstaande verhaal er, in mijn geval, uit zou komen te zien:

Maar goed, dit is wat ik nu voor ogen heb. Ik ben vooral benieuwd naar jullie zienswijze, tips & tricks.