Dit weekend heb ik twee compleet nieuwe systemen in elkaar gezet met de volgende identieke componenten:
Als ik de Reset Switch indruk start hij door naar Windows en ervaar ik geen CPU issues.
Ik heb Tweakers hulp nodig om de oorzaak te achterhalen....
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
BIOS is versie 1.0, geen nieuwere versie gevonden en lijkt me ook wel snel voor een nieuwe MB serie.
In de BIOS zie ik dat CPU/RAM en GPU herkend is en ook in Windows geeft Ryzen master of CPU-Z geen issue aan.
MSI support ticket aangemaakt, die komen niet verder dan "unplug ATX/CPU power and reboot".
Het lijkt me ook onwaarschijnlijk dat beide systemen een faulty moederbord,CPU of RAM zouden hebben.
Vanavond probeer ik nog een CMOS clear om te kijken of dit helpt.
Wel heb ik alleen de 8-pin CPU connector aangesloten en niet ook nog de 4-pin, zou dat nog een probleem kunnen zijn, en hoezo start die na reset dan wel door?
- AMD Ryzen 7 3700X
- Corsair RM650x PSU
- G.Skill DDR4 Trident-Z 2x8GB 3200Mhz CL16
- MSI MPG X570 GAMING PRO CARBON WIFI moederbord
- Samsung 970 EVO Plus 500GB M.2 SSD
- NVIDIA GEFORCE RTX 2070 SUPER Founders Edition
Als ik de Reset Switch indruk start hij door naar Windows en ervaar ik geen CPU issues.
Ik heb Tweakers hulp nodig om de oorzaak te achterhalen....
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
BIOS is versie 1.0, geen nieuwere versie gevonden en lijkt me ook wel snel voor een nieuwe MB serie.
In de BIOS zie ik dat CPU/RAM en GPU herkend is en ook in Windows geeft Ryzen master of CPU-Z geen issue aan.
MSI support ticket aangemaakt, die komen niet verder dan "unplug ATX/CPU power and reboot".
Het lijkt me ook onwaarschijnlijk dat beide systemen een faulty moederbord,CPU of RAM zouden hebben.
Vanavond probeer ik nog een CMOS clear om te kijken of dit helpt.
Wel heb ik alleen de 8-pin CPU connector aangesloten en niet ook nog de 4-pin, zou dat nog een probleem kunnen zijn, en hoezo start die na reset dan wel door?