DESKTOP PC
Hieronder twee mogelijke samenstellingen. De samenstelling met de Ryzen werd me aangeraden door een kennis, de Intel door de winkel (dit is hun voorstel naar aanleiding van mijn prijsaanvraag voor de Ryzen).
Ryzen configuratie
Processor: AMD Ryzen 7 2700X AM4
Moederbord: ASUS PRIME X470-PRO
Geheugen: CORSAIR Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16
Solid State: Drive Samsung 860 EVO 1TB
Grafische kaart: MSI RX 580 ARMOR 8G OC (niet in voorraad)
Case: Coolermaster Case N400
Voeding: Antec EarthWatts EA650G Pro Modular Power Supply - 650 W
DVD RW: Asus DVD-Writer DRW-24D5MT 24X Sata Black
Diskette station: Card reader Startech
Windows 10 x64 NL
Intel configuratie
Processor: INTEL Core i7-8700 3,2Ghz LGA1151 12MB Cache Boxed CPU
Moederbord: ASUS PRIME H370M-PLUS
Geheugen: Kingston HyperX FURY DDR4 16GB 2x 8GB 2400Mhz
Grafische kaart: ASUS TURBO-GTX1060-6G
Windows Windows 10 x64 NL
Prijsverschil tussen beide is miniem.
...
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou het graag (alles inbegrepen: btw, assemblage...) rond de €1500 willen houden (of minder).
...
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen idee of een externe harde schijf ook onder randapparatuur valt? Ik heb een Lacie 1Tb externe harde schijf. Verder werk ik met een Wacom tablet.
...
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Sorry, ik ben een leek op dat vlak. Het moet een goed werkend systeem zijn, snel en stil en liefst toch een paar jaar meegaan.
...
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Omwille van het niet weten wat beter is, stel ik hier mijn vraag. Ik weet niet of ik beter vaar met intel of Ryzen. Ik ben niet merkgebonden, maar heb wel graag kwaliteit.
...
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Graag stil en zuinig. Ik weet niet of er labels bestaan, maar een A of A+ graag. Qua grootte heb ik altijd de gewoonlijke afmeting van een case gehad en dat is prima.
...
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Is het dan niet beter om meteen een upgrade te installeren zodat het systeem niet in overdrive moet gaan?
Ik zou daarenboven ook niet weten hoe overklokken werkt, doe mij maar standaard.
...
Wat verwacht je van ons?
Ik zou willen vragen dat er even gekeken wordt naar de configuraties die hogerop vermeld staan.
Welke van de 2 is de betere keuze voor mijn gebruik of zouden jullie voor geheel andere componenten gaan?
Have mercy. Te moeilijke technische uitleg overstijgt mijn kennis, maar met een simpele uitleg ben ik geholpen.
Merci.
Hieronder twee mogelijke samenstellingen. De samenstelling met de Ryzen werd me aangeraden door een kennis, de Intel door de winkel (dit is hun voorstel naar aanleiding van mijn prijsaanvraag voor de Ryzen).
Ryzen configuratie
Processor: AMD Ryzen 7 2700X AM4
Moederbord: ASUS PRIME X470-PRO
Geheugen: CORSAIR Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16
Grafische kaart: MSI RX 580 ARMOR 8G OC (niet in voorraad)
Windows 10 x64 NL
Intel configuratie
Processor: INTEL Core i7-8700 3,2Ghz LGA1151 12MB Cache Boxed CPU
Moederbord: ASUS PRIME H370M-PLUS
Geheugen: Kingston HyperX FURY DDR4 16GB 2x 8GB 2400Mhz
Grafische kaart: ASUS TURBO-GTX1060-6G
Windows Windows 10 x64 NL
Prijsverschil tussen beide is miniem.
...
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Photoshop > beeldbewerking (beelden tot soms 2Gb en meer)
- Premiere
- After Effects
- ndesign
- Illustrator
- Occasioneel gamen (Skyrim)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou het graag (alles inbegrepen: btw, assemblage...) rond de €1500 willen houden (of minder).
...
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen idee of een externe harde schijf ook onder randapparatuur valt? Ik heb een Lacie 1Tb externe harde schijf. Verder werk ik met een Wacom tablet.
...
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

...
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Omwille van het niet weten wat beter is, stel ik hier mijn vraag. Ik weet niet of ik beter vaar met intel of Ryzen. Ik ben niet merkgebonden, maar heb wel graag kwaliteit.
...
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Graag stil en zuinig. Ik weet niet of er labels bestaan, maar een A of A+ graag. Qua grootte heb ik altijd de gewoonlijke afmeting van een case gehad en dat is prima.
...
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Is het dan niet beter om meteen een upgrade te installeren zodat het systeem niet in overdrive moet gaan?
Ik zou daarenboven ook niet weten hoe overklokken werkt, doe mij maar standaard.
...
Wat verwacht je van ons?
Ik zou willen vragen dat er even gekeken wordt naar de configuraties die hogerop vermeld staan.
Welke van de 2 is de betere keuze voor mijn gebruik of zouden jullie voor geheel andere componenten gaan?
Have mercy. Te moeilijke technische uitleg overstijgt mijn kennis, maar met een simpele uitleg ben ik geholpen.
Merci.
[ Voor 42% gewijzigd door dan_s op 15-07-2019 17:35 . Reden: Op vraag van administrator. Ik had enkele vargen niet mee opgenomen. ]