Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Medion s4401 i5 geschikt voor astrofotografie bewerking? ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• unxperiaz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-03-2024
Hoi allen,

Ik heb een vraagje over de aanschaf van een laptop, die normale zaken als browsen en Youtube moet kunnen, maar vooral mij de mogelijkheid moet geven om (astro) foto's te bewerken.
Dat gaat dan om specifieke astrofotografie software (Sequator, Registax, Deepskystacker, etc.).
Ook Lightroom zou fijn zijn, als dat zou kunnen draaien (en eventueel ook Photoshop)

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Voornamelijk astro fotografie editen (foto's stacking, uitlijnen (Sequator e.d. astro software)
Lightroom wil ik kunnen gebruiken, evt. Photoshop
Voor de rest, browsen, Youtube.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Maximaal 700€, bij voorkeur 500€ t/m 600€

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Sporadisch op een vliegreis, maar voornamelijk stationair.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Momenteel is een laptop in de aanbieding (normaal 700€, nu 600€).
Een Medion Akoya S4401, 256SSD, i5-8250U, intel Ultra HD Graphics 620, 8GB werkgeheugen

Ook zie ik een gaming laptop, de Acer Nitro 5, met vergelijkbare specificaties.
Begrijp ik dat foto bewerken ook op zo'n machine zou kunnen?

Mijn huidige laptop is een jaar of 7 oud, schat ik (Samsung r590), en ik heb eerlijk gezegd weinig verstand van de technische kant van computers.

Bij voorbaat hartelijk dank!
Vriendelijke groet,
Ro

[ Voor 15% gewijzigd door unxperiaz op 15-07-2019 15:28 ]