Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiesW
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 29-11-2024
Ik heb 2 Surface Pro's en die wil ik op elkaar aansluiten.

Reden voor 2 Pro's: 1 was flink gebarsten en kan ik niet mee naar klanten nemen
Reden om op elkaar aan te willen sluiten: 2 schermen is heerlijk en zo kan ik op reis/vakantie toch ook nog prettig werken (o.a. animaties en video's editen)

De Surface Pro(1796) met Windows 10 Pro wil ik als basis gebruiken en dan het scherm van de Surface Pro(1724) er op aansluiten en als 2e scherm gebruiken. Bekabeld.

Dus ik heb een Mini Displayportkabel gekocht en de 2 op elkaar aangesloten. Maar windows detecteert het 2e scherm niet.

Drivers zijn up2date. Met 'win+p' krijg ik wel de 4 opties te zien, maar er wordt niets naar beeldscherm 2 verzonden.

Enig idee wat het kan zijn en wat ik er aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen0s
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-09 15:46
Volgens mij is de mDisplay poort op de apparaten enkel een output-poort, geen input. Wat je voor ogen heb zal dus niet werken. Echter zijn er genoeg softwarematige oplossingen voor dit probleem, heb je ook geen kabeltje nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiesW
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 29-11-2024
Okay thanks,

Ik zie alleen opties via WiFi en waar ik naar toe ga is de WiFi beroerd of misschien niet eens aanwezig op de locatie.

Welke softwarematige oplossing zou je dan aanraden Koen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman888
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07-09 09:19
Je zou het via miracast kunnen doen, typ in de zoekopdracht Project in, dan kan je aanzetten dat een ander apparaat op jouw PC kan projecteren. Zo heb je twee schermen.