AGP-poort werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 18:18
Hey mensen,

Ik heb een PcChips M810LR ( Ja, kweet is niet alles maar toch...kep reviews gezien waar mijn kaart gewoon werkte. )

Ik plug er een GeForce 2 van Creative in maar die gebruikt hij niet, ookal staat in de manuel PnP maar hij doet niks als hij in Windhoos komt. ( Kep al getest of het misschien aan de Kaart zelf lag maar dat was het geval niet :( )

Kep al overal gezocht in de Bios ed. maar kan niks vinden. :'(

Verwijderd

boot first from AGP?

Verwijderd

Zit er geen jumper op je mobo om je onboard vga uit te schakelen?? Dan die natuurlijk gebruiken en je gf'je in pluggen

Verwijderd

Heb al eerder gereplied op deze post. Je hebt de laatste bios geflashed? De genoemde instellingen werkten niet?

Probeer het dan even met een andere (geleende) kaart, dan weet je of het aan je kaart ligt want bij mij schakelt ie echt automatisch naar de externe AGP-kaart zodra daar een kaart inzit.

Zelf heb ik een GF2MX/32MB, een GF2MX400/64MB en een GF2GTS/32MB geprobeerd. Allemaal zonder problemen.

• Mathizsias
Dat heb ik al gedaan met een Diamond Vipertje

Flashen lukt niet, zegt ie :"could't locate flash device" en geen jumpers

Verwijderd

Je mobo-bios flashen bedoel ik, niet je videokaart. Als dat niet lukt, is er iets vreemds aan de hand, want dat moet gewoon werken met amiflash en een bios-bestand...

Als een andere videokaart 't ook niet doet is het enige wat ik me nl nog kan voorstellen de bios op je mobo. Zelf flash ik altijd direkt m'n mobo's met de nieuwste bios, dus het zou kunnen dat ik daarom niet het probleem heb gehad wat je beschrijft.
Laatste bios-versie is van 25-04-2001.

Er is ook een gepatchte versie (extra memory-timing settings) maar dat moet voor dit probleem niet uitmaken.

't Kan ook geen software-probleem zijn want het bios kiest de primary videokaart al bij 't booten. Nogmaals, zo heel veel opties zijn er niet waar het nog aan kan liggen, dus als je dezelfde bios hebt als ik en je hebt dezelfde settings dan is er verder niets meer te proberen. Misschien is het AGP-slot wel gewoon kapot, je weet het maar nooit he...

Wat bedoel je trouwens met "hij doet niks als hij in windows komt", ik neem aan dat je daarvoor ook niets ziet, het probleem is toch dat ie je kaart helemaal niet gebruikt, en niet dat ie het in Windows niet doet?

• Mathizsias
ik heb hem niet aangesloten op de vga connector van mn monitor maar normaal als je iets in je AGP port steekt en in windows komt krijg pnp troep nu niet dus ik denk dat de AGP port duuk is !!

Want ik ging em schoonmaken kwam er rook vanaf !!?? :'( Dag ! AGP-port
Pagina: 1