Tarieven energie na afloop jaarcontract nergens te vinden?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eind januari liep mijn jaarcontract bij Nuon af, elk jaar stap ik over, maar door drukte en omstandigheden, heb ik dat deze keer pas in mei gedaan. Nu krijg ik de eindafrekening en moet ineens flink bijbetalen. Ondanks dat ik vorig jaar terug heb gekregen, mijn voorschot toch al met €21,- per maand (van €120,- naar €141,-) omhoog gezet was, de enegierapporten via de slimme meter lieten zien dat ik mooi onder dat nieuwe termijnbedrag bleef, 'mag' ik nog eens ruim €119,- bijbetalen voor die 3 maanden langer gebruik. Ik heb alles afgezocht, maar ik kan nergens iets vinden wat deze extra kosten verklaren kan. Ik kan ook nergens vinden wat de tarieven zijn/waren tijdens die 3 maanden, alleen wat info in de eindafrekening. Bij mijn zus (ik regel ook voor haar de overstap elk jaar) hetzelfde verhaal, alleen zijn bij haar de extra kosten nóg hoger. Het lijkt wel dat Nuon iets aan het doen is, wat niet helemaal juist is, dus ik wil het toch goed gaan uitzoeken. Wie heeft voor mij een antwoord?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 13:13
@Verwijderd kan je inloggen op Mijn Nuon? Daar kan je de prijzen zien die worden gerekend.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Unknown
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
februari tm mei heb je veel stroom en gas gebruikt ivm wintermaanden. De termijn bedragen zijn een gemiddelde voor 12 maanden. Hierdoor moet je bijbetalen als je in het voorjaar vertrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Unknown schreef op zondag 14 juli 2019 @ 22:35:
februari tm mei heb je veel stroom en gas gebruikt ivm wintermaanden. De termijn bedragen zijn een gemiddelde voor 12 maanden. Hierdoor moet je bijbetalen als je in het voorjaar vertrekt.
Daar bleef ik (volgens de energierapporten van de slimme meter) al onder het maandelijkse voorschotbedrag, dus bijbetalen zou niet logisch zijn, lijkt me dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TRON schreef op zondag 14 juli 2019 @ 22:34:
@Verwijderd kan je inloggen op Mijn Nuon? Daar kan je de prijzen zien die worden gerekend.
Ja, dat kan ik nog, maar alleen de eindafrekening mbt de tarieven, die ik nergens anders kan vinden of die mij vooraf (of na mijn jaarcontract) medegedeeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 13:13
Kan je nergens je huidige tarieven vinden in een tarievenoverzicht? Dan kan je beter even bellen om uitleg te vragen.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TRON schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:40:
Kan je nergens je huidige tarieven vinden in een tarievenoverzicht? Dan kan je beter even bellen om uitleg te vragen.
Op de eindafrekening staan de tarieven wel, ik heb ze al een mail gestuurd. Maar ben gewoon benieuwd wat jullie hiervan vinden en waarom dat er niet vaker vragen over gesteld worden. Het is niet echt transparant als het niet gewoon op de website staat, lijkt me. Daar kun je alleen maar (schreeuwende) aanbiedingen met voordelige tarieven vinden en dat is niet de info die ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

nieuwe tarieven zijn vaak flexibel en dat kan men zo vaak wijzigen. echt veel zal het niet verschillen met de tarieven van je jaarcontract. vergeet niet dat je vanaf januari meer aan de overheid moet betalen, ondanks dat de kWh en m3 prijs niet veel verschillen. dit zal ook zijn medegedeeld bij afsluiten van het jaarcontract en via info van okt-nov2018(mbt kosten van overheid)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hackus schreef op maandag 15 juli 2019 @ 23:49:
nieuwe tarieven zijn vaak flexibel en dat kan men zo vaak wijzigen. echt veel zal het niet verschillen met de tarieven van je jaarcontract. vergeet niet dat je vanaf januari meer aan de overheid moet betalen, ondanks dat de kWh en m3 prijs niet veel verschillen. dit zal ook zijn medegedeeld bij afsluiten van het jaarcontract en via info van okt-nov2018(mbt kosten van overheid)
Toch wel, gas bijvoorbeeld is van €0,64 naar €0,81 per m3 gegaan en dat scheelt nogal. Ik heb contact gehad met Nuon, het een en ander is nu duidelijker en te verklaren. Ik had gewoon 4 maandn eerder moeten overstappen, wijze les geweest. Maar waar Nuon wel een fout heeft gemaakt, is dat ik tussen dec 2017 en okt 2018 geen correspondentie in Mijn Nuon heb gekregen/staan, dat ik dus niets terug kan zoeken, omdat ik mailtjes uit die tijd niet bewaard heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 11:49:
[...]

Toch wel, gas bijvoorbeeld is van €0,64 naar €0,81 per m3 gegaan en dat scheelt nogal. Ik heb contact gehad met Nuon, het een en ander is nu duidelijker en te verklaren. Ik had gewoon 4 maandn eerder moeten overstappen, wijze les geweest. Maar waar Nuon wel een fout heeft gemaakt, is dat ik tussen dec 2017 en okt 2018 geen correspondentie in Mijn Nuon heb gekregen/staan, dat ik dus niets terug kan zoeken, omdat ik mailtjes uit die tijd niet bewaard heb.
En je volgende zal +- 72ct worden aan m3 gas. ;) Flexibel is wat de prijs op dat moment is, zonder contract.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan1901
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06:35
Dat is de oudste verkooptruc die er is in energieland. Klanten lokken met lage tarieven voor een bepaalde looptijd en dan hopen dat ze na afloop van hun vaste periode klant blijven waarbij ze ineens een stuk meer betalen. Zogenaamde ‘slapende klanten’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou vooral eens kijken naar de vaste "leveringskosten". (dus niet netwerkkosten, die zijn fixed per regio en leverancieronafhankelijk). De meeste leveranciers hebben er een handje van die na het eerste jaar x2 te doen als je niet overstapt.

Dit viel me op bij Oxxio een paar jaar geleden.. En dit jaar dacht Powerpeers er op dezelfde manier mee weg te komen :).. Powerpeers was zelfs zo creatief om het te verhullen door het bedrag per dag te vermelden ipv van per maand zoals een jaar eerder... btw.. niet gelukt ;)
Pagina: 1