Laptop voor opleiding ICT Beheerder

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 05-06 13:39
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Ik wil er video's en photo's mee kunnen bewerken, verder alleen surfen op het web en geen gaming.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn. Budget is 1000 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ik ben van plan de laptop mee te nemen naar school, dus het liefst een lange accuduur.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

De laptop moet aan de volgende eisen voldoen, dit heb ik te horen gekregen van mijn school.

Processor: Intel Core i5, i7 of vergelijkbaar

Werkgeheugen: minimaal 16 GB of hoger

Harde schijf: 128GB SSD en aparte data schijf

Scherm: 15,4” inch of hoger

Netwerk/Inet: Wifi toegang (2,4GHz en 5GHz standaard AC)

Video: ATI of NVIDIA grafische/video chipset

Software: Windows 10

ik hoop dat iemand mij een suggestie kan geven,

MVG,

Crewz

When nothing goes right, go left

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-06 16:06
Zorg iig dat je een grote schijf SSD krijgt. 128 is genoeg voor je os, maar je wil gaan virtualiseren, dus ik zou voor 512 ssd en 16 gb geheugen gaan.

Maar: wat heb je zelf al gevonden?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
DiedX schreef op zondag 14 juli 2019 @ 22:01:
Zorg iig dat je een grote schijf SSD krijgt. 128 is genoeg voor je os, maar je wil gaan virtualiseren, dus ik zou voor 512 ssd en 16 gb geheugen gaan.

Maar: wat heb je zelf al gevonden?
Klopt, minimaal 256gb SSD was mijn eis. Dit heb ik gevonden

pricewatch: Acer Aspire 7 A715-72G-76HV
pricewatch: Lenovo ideapad L340-15IRH Gaming (81LK0091MH)

Is wel 8gb werkgeheugen, maar die upgrade ik dan zelf naar 16gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
Ik kom uit op deze hp:

categorie: Laptops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
Het probleem is dat hij 14 inch is.
Er staat minimaal 15 inch, waarom dit het geval is weet ik ook niet precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:27
Ik zou naar een BTO kijken, krijg je veel waar voor je geld.

En staar je niet blind op 15.4", de resolutie is veel belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
vassago schreef op zondag 14 juli 2019 @ 22:23:

Snap ik, maar lijkt mij dat er toch een reden voor is dat mijn school dit heeft opgegeven?
ik zal even kijken naar een BTO laptop. Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
vassago schreef op zondag 14 juli 2019 @ 22:23:

Ik kan alleen BTO laptops vinden met 128GB SSD's, dit is veelste weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

@ItsCrewz voor gewicht is het niet altijd ideaal maar je kan bv een 2de hands laptop scoren, (hp workbook/elitebook oid) zoek even hoeveel een vervangende batterij kost (deze begeven het meest)
deze komen vaak met 90% van de benodigde specificaties en zijn redelijk robuust. in tegenstelling tot consumenten (nieuwe) laptops ..

een M2 ssd van 512gb en werkgeheugen erbij plaatsen (zie youtube video's bv) is ook niet de moeite in die krengen .. vaak kewstie van 2 schroeven ofzo ...kijk vooral naar replace SSD filmpjes

En zoek bv naar een bluetooth "travel" muis die oplaad via usb

Het gespaarde geld kan je bv investeren naar een monitor (als je bij de laptop een dockingstation hebt) zodat je thuis ook nog kan werken ..

Overgens windows 10 omdat je "student bent" kan je wellicht ook via school programma aanschaffen .. zoek het eens online op .. dat scheelt je ook veel in de kosten.

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:23
Waar heb je een dedicated GPU voor nodig. Ik heb op mijn ICT beheerder opleiding echt zat aan de Intel graphics. Een losse GPU is alleen leuk voor gamen in je tussenuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:15
ItsCrewz schreef op zondag 14 juli 2019 @ 21:42:
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Ik wil er video's en photo's mee kunnen bewerken, verder alleen surfen op het web en geen gaming.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn. Budget is 1000 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ik ben van plan de laptop mee te nemen naar school, dus het liefst een lange accuduur.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

De laptop moet aan de volgende eisen voldoen, dit heb ik te horen gekregen van mijn school.

Processor: Intel Core i5, i7 of vergelijkbaar

Werkgeheugen: minimaal 16 GB of hoger

Harde schijf: 128GB SSD en aparte data schijf

Scherm: 15,4” inch of hoger

Netwerk/Inet: Wifi toegang (2,4GHz en 5GHz standaard AC)

Video: ATI of NVIDIA grafische/video chipset

Software: Windows 10

ik hoop dat iemand mij een suggestie kan geven,

MVG,

Crewz
Niet om het één of ander, maar een filter met deze wensen is zo gemaakt:

Als je er op kan wachten, ga dan voor de HP. De ProBook is echt een pracht ding voor z'n kunnen. De "eis" van 15" is te verwaarlozen. Je mag echt niet opeens niet meer meedoen aan lessen als je een kleintje hebt ;)

De Toshiba's zou ik persoonlijk achterwege laten. Toen ik de ICT opleiding deed waren er een aantal met een Toshiba. Dat ding viel al uit elkaar als je er naar keek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
vso schreef op zondag 14 juli 2019 @ 23:33:
@ItsCrewz voor gewicht is het niet altijd ideaal maar je kan bv een 2de hands laptop scoren, (hp workbook/elitebook oid) zoek even hoeveel een vervangende batterij kost (deze begeven het meest)
deze komen vaak met 90% van de benodigde specificaties en zijn redelijk robuust. in tegenstelling tot consumenten (nieuwe) laptops ..

een M2 ssd van 512gb en werkgeheugen erbij plaatsen (zie youtube video's bv) is ook niet de moeite in die krengen .. vaak kewstie van 2 schroeven ofzo ...kijk vooral naar replace SSD filmpjes

Het gespaarde geld kan je bv investeren naar een monitor (als je bij de laptop een dockingstation hebt) zodat je thuis ook nog kan werken ..

Overgens windows 10 omdat je "student bent" kan je wellicht ook via school programma aanschaffen .. zoek het eens online op .. dat scheelt je ook veel in de kosten.
Ik kan zelf een SSD vervangen, heb ik zo vaak gedaan. Dat is het probleem niet, zelfde met het RAM geheugen, een bluetooth muis is een goed plan, die houd ik in mijn gedachten :)
Ik heb thuis mijn eigen gebouwde desktop pc, dus ik heb geen monitor nodig.
En ik wil liever voor een nieuwe laptop gaan, aangezien de opleiding 3 jaar duurt.
En van school krijg je office gratis, verders welke programma's ik nodig ga hebben is niet bekend, maar dat hoor ik met die tijd dan wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
Heijmenberg99 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 23:50:
Waar heb je een dedicated GPU voor nodig. Ik heb op mijn ICT beheerder opleiding echt zat aan de Intel graphics. Een losse GPU is alleen leuk voor gamen in je tussenuren.
Ik heb werkelijkwaar geen idee...
Ik heb school geprobeerd te contacteren. maar iedereen is op vakantie, en de ballie kan mij er niks over vetellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
CuBras schreef op maandag 15 juli 2019 @ 00:03:
[...]

Niet om het één of ander, maar een filter met deze wensen is zo gemaakt:

Als je er op kan wachten, ga dan voor de HP. De ProBook is echt een pracht ding voor z'n kunnen. De "eis" van 15" is te verwaarlozen. Je mag echt niet opeens niet meer meedoen aan lessen als je een kleintje hebt ;)

De Toshiba's zou ik persoonlijk achterwege laten. Toen ik de ICT opleiding deed waren er een aantal met een Toshiba. Dat ding viel al uit elkaar als je er naar keek.
Ik weet dat je zo een filter kan maken, en toen kwam ik ook uit op een aantal laptops, maar ik wil gewoon wat suggesties :P
Ik zit nu inderdaad te twijfelen tussen die HP en die BTO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-04 16:57
Voor mijn opleiding zelf heb ik toenertijd een BTO gekocht. Heb er veel plezier van gehad. Laptop is nu ik denk inmiddels 6 a 7 jaar oud en wordt nu door een vriend van mij gebruikt als laptop voor zijn DJ controller. Heb ssd geplaatst en draait weer als een zonnetje.

ps misschien is het fijn om voor 32 GB te kiezen dan kun je wat meer VM's draaien die dan wat vlotter zijn. Maar dat is een keuze tegenover het budget wat je hebt.

[ Voor 23% gewijzigd door Ronker op 15-07-2019 11:18 . Reden: ps toegevoegd ]

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kingston
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-06 15:31
Wat je met je laptop wilt gaan doen komt niet over met de opleiding die je gaat doen. Video’s en foto’s bewerken komt totaal niet voor in de opleiding ICT beheerder.

Zorg ervoor dat je minimaal een laptop koopt met een moderne I5 processor (6xxx,7xxx,8xxx serie) en 16gb RAM, want waarschijnlijk ga je tijdens je opleiding met veel virtuele machines tegelijk werken dan is dat toch wel echt een must!

Aan een onboard videokaart (die dus al verwerkt zit in je CPU) heb je genoeg aan voor de opleiding.

Als je wat zwaarder wil gaan hobbyen met foto’s en filmpjes etc dan kan je er beter wel een externe videokaart bij nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:15
ItsCrewz schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:03:
[...]

Ik weet dat je zo een filter kan maken, en toen kwam ik ook uit op een aantal laptops, maar ik wil gewoon wat suggesties :P
Ik zit nu inderdaad te twijfelen tussen die HP en die BTO
@ItsCrewz
Het was ook geen aanval, ik merk dat ik het anders had moeten verwoorden!
Mooi dat de HP een kanshebber is geworden. Ik ben benieuwd naar je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
Ronker schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:16:
Voor mijn opleiding zelf heb ik toenertijd een BTO gekocht. Heb er veel plezier van gehad. Laptop is nu ik denk inmiddels 6 a 7 jaar oud en wordt nu door een vriend van mij gebruikt als laptop voor zijn DJ controller. Heb ssd geplaatst en draait weer als een zonnetje.

ps misschien is het fijn om voor 32 GB te kiezen dan kun je wat meer VM's draaien die dan wat vlotter zijn. Maar dat is een keuze tegenover het budget wat je hebt.
Ik vrees dat 32GB te hoog gegrepen is, aangezien ik een budget heb van 1000 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
Kingston schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:17:
Wat je met je laptop wilt gaan doen komt niet over met de opleiding die je gaat doen. Video’s en foto’s bewerken komt totaal niet voor in de opleiding ICT beheerder.

Zorg ervoor dat je minimaal een laptop koopt met een moderne I5 processor (6xxx,7xxx,8xxx serie) en 16gb RAM, want waarschijnlijk ga je tijdens je opleiding met veel virtuele machines tegelijk werken dan is dat toch wel echt een must!

Aan een onboard videokaart (die dus al verwerkt zit in je laptop) heb je genoeg aan voor de opleiding.

Als je wat zwaarder wil gaan hobbyen met foto’s en filmpjes etc dan kan je er beter wel een externe videokaart bij nemen.
Ik wil zelf er op gaan foto en video bewerken als hobby. En bij de specificaties die ik had mee gestuurd, stond al minimaal een i5 en 16GB RAM geheugen, dus daar heb ik al rekening mee gehouden :9
Er word wel een dedicated GPU gevraagd in de laptop, dus hoe zit dat?
Het zal niet vaak voorkomen dat ik foto en video ga bewerken, maar een enkele keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
Adobe maakt gebruik van cuda op de videokaart, maar dan had ik de wens voor nvidia ook hard terug willen zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Ik zou naar 2e hands, refurbished, zakelijke laptops kijken.
Meer waar voor minder geld.

CPU enzo gaat allemaal krachtig zat zijn en op die manier kun je geld uit geven aan dingen die belangrijk zijn: Geheugen, CPU en een snelle, grote SSD.

[ Voor 6% gewijzigd door unezra op 16-07-2019 07:13 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
DiedX schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 06:59:
Adobe maakt gebruik van cuda op de videokaart, maar dan had ik de wens voor nvidia ook hard terug willen zien komen.
Ik heb de adobe programma's niet nodig voor school, alleen ik wil zelf zo nu en dan wat mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
unezra schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 07:12:
Ik zou naar 2e hands, refurbished, zakelijke laptops kijken.
Meer waar voor minder geld.

CPU enzo gaat allemaal krachtig zat zijn en op die manier kun je geld uit geven aan dingen die belangrijk zijn: Geheugen, CPU en een snelle, grote SSD.
Ik neem liever geen tweedehands, alleen nieuw is een optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-06 09:41
Ik heb zelf dit jaar het 1ste jaar afgerond en kan je wel vertellen wat je ongeveer nodig hebt.

-Een i5 8 gen of hoger.
-Integrated graphics is meer dan zat.
-512gb SSD. Meerdere vms op een HDD is niet te doen. Dus bespaar jezelf die hoofdpijn (Je kan eventueel je vm's clonen om wat schijfruimte te besparen).
- Accuduur was voor mij niet echt van belang want door heel het lokaal waren meer dan zat stopcontacten (Misschien even na vragen?).
- En zorg dat de laptop niet fantastic plastic is.
- Ik heb het zelf met 8gb ram gedaan maar 16gb zal wel veel vlotter werken.

[ Voor 7% gewijzigd door Jordy_413 op 16-07-2019 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

ItsCrewz schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 11:02:
[...]
Ik neem liever geen tweedehands, alleen nieuw is een optie.
Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
Jordy_413 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 11:56:
Ik heb zelf dit jaar het 1ste jaar afgerond en kan je wel vertellen wat je ongeveer nodig hebt.

-Een i5 8 gen of hoger.
-Integrated graphics is meer dan zat.
-512gb SSD. Meerdere vms op een HDD is niet te doen. Dus bespaar jezelf die hoofdpijn (Je kan eventueel je vm's clonen om wat schijfruimte te besparen).
- Accuduur was voor mij niet echt van belang want door heel het lokaal waren meer dan zat stopcontacten (Misschien even na vragen?).
- En zorg dat de laptop niet fantastic plastic is.
- Ik heb het zelf met 8gb ram gedaan maar 16gb zal wel veel vlotter werken.
Tja als ik binnen het budget nog die SSD kan upgraden naar 512GB dan ga ik dat zeker doen.
Accuduur is geen enkel probleem, genoeg stopcontacten in het lokaal.
En 16GB word het minimaal, dit word geeist :)
Maar bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:54

makje

Professioneel prutser

Volgens mij geeft de pricewatch je 6 mogelijkheden binnen je eisen en 1 mogelijkheid met een i7 6core processor en een nvidia 1050. Waar is dit topic dus precies voor nodig?

5900x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
makje schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 00:14:
Volgens mij geeft de pricewatch je 6 mogelijkheden binnen je eisen en 1 mogelijkheid met een i7 6core processor en een nvidia 1050. Waar is dit topic dus precies voor nodig?
Voor tips, en suggesties qua laptops, niet alle laptops staan op de tweakers pricewatch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

@ItsCrewz Ik begrijp alleen nog steeds niet waarom je niet wil gaan voor refurbished.
Met een beetje zoekwerk vind je laptops in nieuwstaat, die ruim voldoen aan je specs, voor een veel lager bedrag dan ze nieuw kosten.

Heb je opeens een dikke Dell Latitude of misschien zelfs een Precision in handen met specs waar je met jouw budget enkel van kan dromen. (Of je hebt voor de helft van je budget een laptop die meer dan prima voldoet.)

Buiten de pricewatch, ook nieuw, zou ik toch eens kijken naar bijvoorbeeld de Dell Latitude serie of HP Probook/Elitebook. Zakelijke notebooks. Zijn vaak net even wat steviger. Ook fijn is dat als je tóch voor nieuw gaat, je features hebt als "Next Business Day on-site" (vandaag melden, binnen 1-2 dagen reaparatie op lokatie). Kan heel prettig zijn als je je notebook niet kunt missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
unezra schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 06:53:
@ItsCrewz Ik begrijp alleen nog steeds niet waarom je niet wil gaan voor refurbished.
Met een beetje zoekwerk vind je laptops in nieuwstaat, die ruim voldoen aan je specs, voor een veel lager bedrag dan ze nieuw kosten.

Heb je opeens een dikke Dell Latitude of misschien zelfs een Precision in handen met specs waar je met jouw budget enkel van kan dromen. (Of je hebt voor de helft van je budget een laptop die meer dan prima voldoet.)

Buiten de pricewatch, ook nieuw, zou ik toch eens kijken naar bijvoorbeeld de Dell Latitude serie of HP Probook/Elitebook. Zakelijke notebooks. Zijn vaak net even wat steviger. Ook fijn is dat als je tóch voor nieuw gaat, je features hebt als "Next Business Day on-site" (vandaag melden, binnen 1-2 dagen reaparatie op lokatie). Kan heel prettig zijn als je je notebook niet kunt missen.
Ik wil geen 2e hands omdat er van alles aan de hand mee kan zijn, hij kan beschadegingen hebben. Hij is gebruikt, dus niet nieuw, kan binnen 1 jaar alweer stuk zijn. En de laptop moet minimaal 3 jaar mee, want zolang duurt mijn opleiding.
Ik heb zelf even lopen rondneuzen, en toen kwam ik bij deze laptop uit: https://www.coolblue.nl/p...vobook-x512fa-bq731t.html

ik ga deze dan handmatig upgraden naar 16GB ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

ItsCrewz schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 17:53:
[...]
Ik wil geen 2e hands omdat er van alles aan de hand mee kan zijn, hij kan beschadegingen hebben. Hij is gebruikt, dus niet nieuw, kan binnen 1 jaar alweer stuk zijn. En de laptop moet minimaal 3 jaar mee, want zolang duurt mijn opleiding.
Ik heb zelf even lopen rondneuzen, en toen kwam ik bij deze laptop uit: https://www.coolblue.nl/p...vobook-x512fa-bq731t.html

ik ga deze dan handmatig upgraden naar 16GB ram.
Refurbished, niet gewoon 2e hands.
Dat is een wezenlijk verschil.

Refurbished is 100% gecontroleerd, waar nodig gerepareerd (onderdelen worden vervangen), mét garantie (ik heb al 2-3 jaar gezien) en als er beschadigingen zijn, is dat tevoren bekend en gemeld.

Dus ja, hij kan, net als een nieuwe notebook, binnen een jaar stuk zijn maar dan vervangen of repareren ze 'm gewoon voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
unezra schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 18:41:
[...]

Refurbished, niet gewoon 2e hands.
Dat is een wezenlijk verschil.

Refurbished is 100% gecontroleerd, waar nodig gerepareerd (onderdelen worden vervangen), mét garantie (ik heb al 2-3 jaar gezien) en als er beschadigingen zijn, is dat tevoren bekend en gemeld.

Dus ja, hij kan, net als een nieuwe notebook, binnen een jaar stuk zijn maar dan vervangen of repareren ze 'm gewoon voor je.
Ja refurbished hoef ik ook niet. Ik wil gewoon alleen maar nieuw. Dus wat vinden jullie van deze laptop
https://www.coolblue.nl/p...vobook-x512fa-bq731t.html

edit: ik zie zojuist dat de laptop maar te upgraden is tot 12GB maar hij moet to 16GB kunnen, ik zal wat anders moeten zoeken, excuses.

[ Voor 9% gewijzigd door ItsCrewz op 18-07-2019 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

ItsCrewz schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 19:12:
[...]
Ja refurbished hoef ik ook niet. Ik wil gewoon alleen maar nieuw. Dus wat vinden jullie van deze laptop
https://www.coolblue.nl/p...vobook-x512fa-bq731t.html

edit: ik zie zojuist dat de laptop maar te upgraden is tot 12GB maar hij moet to 16GB kunnen, ik zal wat anders moeten zoeken, excuses.
Er zit 4G on-board. De Asus website is er wat vaag over. Enerzijds zeggen ze dat die serie tot 16G aan kan, anderzijds zeggen ze dit:
4 GB DDR4 2400MHz SDRAM Onboard memory, 1 x SO-DIMM socket for expansion, tot 12 GB SDRAM
https://www.asus.com/nl/L...15-X512FA/specifications/

Het is mij niet helemaal duidelijk. (Ik weet overigens niet of er uberhaupt 12G modules bestaan.)

Maar verder geen onaardige notebook om te zien en qua specs. Ik weet niet of je blij word van die touchpad. Dat is 1 groot vlak zonder aparte knoppen. Ik vind dat zelf niet prettig werken en heb liever losse, fysieke, knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
unezra schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 20:10:
[...]

Er zit 4G on-board. De Asus website is er wat vaag over. Enerzijds zeggen ze dat die serie tot 16G aan kan, anderzijds zeggen ze dit:

[...]

https://www.asus.com/nl/L...15-X512FA/specifications/

Het is mij niet helemaal duidelijk. (Ik weet overigens niet of er uberhaupt 12G modules bestaan.)

Maar verder geen onaardige notebook om te zien en qua specs. Ik weet niet of je blij word van die touchpad. Dat is 1 groot vlak zonder aparte knoppen. Ik vind dat zelf niet prettig werken en heb liever losse, fysieke, knoppen.
Ze zullen wel 8GB en 4GB module bedoelen. Het is inderdaad onduidelijk, jammer, want vond dit een mooie laptop.
Ik gebruik toch een muis, dus die touchpad zal ik amper gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

ItsCrewz schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 20:15:
[...]
Ze zullen wel 8GB en 4GB module bedoelen. Het is inderdaad onduidelijk, jammer, want vond dit een mooie laptop.
Ik gebruik toch een muis, dus die touchpad zal ik amper gebruiken.
Misschien Asus eens bellen of benaderen?
Want er staat ook echt heel hard "tot 16G RAM" en dat neigt er naar dat er misschien een model is met 8G (waardoor je dus met 8G er bij 16G hebt), of dat ze zelf een model leveren met 16G.

Ik snap wel waarom je het ding aantrekkelijk vind. Het ziet er slick uit.

Geen idee wat de kwaliteit is en het "verbeterde typpositie" (wegens 2 graden kanteling) is onzin. Toetsenborden moeten juist plat liggen.

Backlit toetsenbord is wel echt een feature die ik niet mere zou willen missen. Mijn Latitudes (kantoor en privé) hebben dat ook, wist niet dat ik het miste tot ik het had. :)

Minder vind ik dat ze er een SATA SSD in stoppen, maar dat past wel bij de prijsklasse. Pas in een hoger segment krijg je NVMe. (Is dat nodig? Nee. Is het fijn? Ja, zeker als je met virtualisatie aan de slag gaat, wat je voor school gaat doen.)

Anti-glare scherm zou ik even naar kijken of ze daarmee echt een *mat* scherm bedoelen, of een glansscherm dat minder glanst. Glansschermen zijn niet fijn. Te dicht bij het raam en je hebt een spiegel voor je neus. :)

Maar los van dat, ik zou kijken of je 'm toch met 16G kunt kopen en eens zien of er een winkel is waar je 'm even kunt uitproberen. (Scheelt je weer een retourzending en gedoe.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
unezra schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 20:20:
[...]

Misschien Asus eens bellen of benaderen?
Want er staat ook echt heel hard "tot 16G RAM" en dat neigt er naar dat er misschien een model is met 8G (waardoor je dus met 8G er bij 16G hebt), of dat ze zelf een model leveren met 16G.

Ik snap wel waarom je het ding aantrekkelijk vind. Het ziet er slick uit.

Geen idee wat de kwaliteit is en het "verbeterde typpositie" (wegens 2 graden kanteling) is onzin. Toetsenborden moeten juist plat liggen.

Backlit toetsenbord is wel echt een feature die ik niet mere zou willen missen. Mijn Latitudes (kantoor en privé) hebben dat ook, wist niet dat ik het miste tot ik het had. :)

Minder vind ik dat ze er een SATA SSD in stoppen, maar dat past wel bij de prijsklasse. Pas in een hoger segment krijg je NVMe. (Is dat nodig? Nee. Is het fijn? Ja, zeker als je met virtualisatie aan de slag gaat, wat je voor school gaat doen.)

Anti-glare scherm zou ik even naar kijken of ze daarmee echt een *mat* scherm bedoelen, of een glansscherm dat minder glanst. Glansschermen zijn niet fijn. Te dicht bij het raam en je hebt een spiegel voor je neus. :)

Maar los van dat, ik zou kijken of je 'm toch met 16G kunt kopen en eens zien of er een winkel is waar je 'm even kunt uitproberen. (Scheelt je weer een retourzending en gedoe.)
Ik heb zojuist de Asus Vivobook S15 gevonden die je tot 16GB ram kunt upgraden, ziet er ook niet slecht uit. pricewatch: Asus VivoBook S15 S510UN-BQ349T
Een backlit toetsenbord zou ik er inderdaad ook wel echt op willen hebben.

Ik ga denk eerst nog even verder opzoek, want er is zoveel op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

vso schreef op zondag 14 juli 2019 @ 23:33:
BT muis is inderdaad heerlijk. Net geswitched naar een Logitech muisje.
Deze: pricewatch: Logitech M590 Rood
(Ook in grijs en zwart verkrijgbaar.)

Oplaadbaar is niet nodig. Zo'n batterij gaat minimaal weken, zo niet maanden mee en je word ruim tevoren door de Logitech software geïnformeerd dat je batterij leeg begint te raken.

Zelfs oplaadbare batterijen lonen dan niet meer.

[ Voor 8% gewijzigd door unezra op 18-07-2019 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
Ik heb een nog betere optie gevonden,

pricewatch: Lenovo IdeaPad 530S-15IKB (81EV005YMH)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-06 19:34
Blijf ver weg van die IdeaPads.

Ik heb hier zelf een 330s en die fan is echt verschrikkelijk. Wisselt continu af tussen amper/niet draaiend en jumbojet modus. Die kan gewoon opstaan zonder enige software, gewoon op het bureaublad en uit het niets kan die fan beginnen draaien dat het geen naam meer heeft.

Google maar eens op "IdeaPad fan" of "IdeaPad 530s fan" en dan kom je genoeg mensen tegen die hetzelfde voorhebben. En er is geen optie tot het instellen van een fancurve in de BIOS en externe apps detecteren de fan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
Simon Shipperd schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 21:05:
Blijf ver weg van die IdeaPads.

Ik heb hier zelf een 330s en die fan is echt verschrikkelijk. Wisselt continu af tussen amper/niet draaiend en jumbojet modus. Die kan gewoon opstaan zonder enige software, gewoon op het bureaublad en uit het niets kan die fan beginnen draaien dat het geen naam meer heeft.

Google maar eens op "IdeaPad fan" of "IdeaPad 530s fan" en dan kom je genoeg mensen tegen die hetzelfde voorhebben. En er is geen optie tot het instellen van een fancurve in de BIOS en externe apps detecteren de fan niet.
Dat ziet er niet goed uit... dit wist ik niet, jammer, leek me zo'n leuke laptop... blijft weinig over zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
Wat vinden jullie hier van?

pricewatch: Medion S6445-i5-512F8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02:23
Als je drie jaar met een Medion rond gaat lopen en verwacht dat ie heel blijft... Zoals hier boven ook al gezegd: zorg dat je geen plastic fantastic apparaat uitzoekt. Goedkoop plastic gaat gewoon stuk.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
hans_lenze schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 21:35:
[...]

Als je drie jaar met een Medion rond gaat lopen en verwacht dat ie heel blijft... Zoals hier boven ook al gezegd: zorg dat je geen plastic fantastic apparaat uitzoekt. Goedkoop plastic gaat gewoon stuk.
hmm, en deze?

pricewatch: Asus VivoBook S15 S530FN-EJ090T

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02:23
Ik ben het helemaal eens met unezra, koop een zakelijk model want:
- Die zijn hufterproof
- Hebben een garantie waarbij er in het beste geval de volgende werkdag een monteur met de juiste onderdelen op de stoep staat om hem aan jouw eigen keukentafel te repareren
- Zijn de komende acht jaar zeker goed te vinden op Ebay zodat je makkelijk vervangende onderdelen kunt krijgen nadat de garantie is verlopen
- Hebben waarschijnlijk een mat scherm

Voorbeeld: V&A aangeboden: Dell Latitude 5490 / Core i5-8350U / 8GB DDR4 (Spotprijs) De eerste Latitude die ik kon vinden in Vraag&Aanbod met een 8th gen processor. Binnen budget, makkelijk uit te breiden en met fabrieksgarantie voor de helft van je budget. Wat wil je nog meer?

Zoek dan op HP ProBook, HP EliteBook, Dell Latitude, Dell Precision, Lenovo Thinkpad T serie.

ps. Mijn ervaring is vooral de enorme rij zielige studenten die met een $random merk laptop aan de balie komen staan omdat er iets lulligs mee gebeurd is. Denk aan koffie, een pen in een USB poort, een sleutel over het toetsenbord (en daardoor een rits toetsen er af), een keer te hard neergezet naast een tafel etc.
Daarom vallen voor mij alle consumenten laptops af. Ze zien er leuk uit maar een val van een gemiddelde projecttafel gaan ze niet overleven. En als ze dan een keer stuk zijn, duurt het weken voor je 'm weer werkend terug hebt. Ook als je toevallig moet blokken voor dat tentamen of je project bijna afgerond moet worden.
Voor mij alleen nog maar zakelijke modellen met Next Business Day support.

Edit: En een andere uit V&A die exact aan je wensen voldoet voor nauwelijks meer euro's V&A aangeboden: Dell Latitude 5490 / Core i5-8350U / 16GB DDR4 / 256GB NVMe S...

[ Voor 10% gewijzigd door hans_lenze op 18-07-2019 21:58 ]

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
hans_lenze schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 21:53:
Ik ben het helemaal eens met unezra, koop een zakelijk model want:
- Die zijn hufterproof
- Hebben een garantie waarbij er in het beste geval de volgende werkdag een monteur met de juiste onderdelen op de stoep staat om hem aan jouw eigen keukentafel te repareren
- Zijn de komende acht jaar zeker goed te vinden op Ebay zodat je makkelijk vervangende onderdelen kunt krijgen nadat de garantie is verlopen
- Hebben waarschijnlijk een mat scherm

Voorbeeld: V&A aangeboden: Dell Latitude 5490 / Core i5-8350U / 8GB DDR4 (Spotprijs) De eerste Latitude die ik kon vinden in Vraag&Aanbod met een 8th gen processor. Binnen budget, makkelijk uit te breiden en met fabrieksgarantie voor de helft van je budget. Wat wil je nog meer?

Zoek dan op HP ProBook, HP EliteBook, Dell Latitude, Dell Precision, Lenovo Thinkpad T serie.

ps. Mijn ervaring is vooral de enorme rij zielige studenten die met een $random merk laptop aan de balie komen staan omdat er iets lulligs mee gebeurd is. Denk aan koffie, een pen in een USB poort, een sleutel over het toetsenbord (en daardoor een rits toetsen er af), een keer te hard neergezet naast een tafel etc.
Daarom vallen voor mij alle consumenten laptops af. Ze zien er leuk uit maar een val van een gemiddelde projecttafel gaan ze niet overleven. En als ze dan een keer stuk zijn, duurt het weken voor je 'm weer werkend terug hebt. Ook als je toevallig moet blokken voor dat tentamen of je project bijna afgerond moet worden.
Voor mij alleen nog maar zakelijke modellen met Next Business Day support.

Edit: En een andere uit V&A die exact aan je wensen voldoet voor nauwelijks meer euro's V&A aangeboden: Dell Latitude 5490 / Core i5-8350U / 16GB DDR4 / 256GB NVMe S...
Vind die laptops er nou niet echt mooi uitzien, bovendien is het weer tweedehands, zoals ik al zei wil ik dit niet. Ik ga alleen voor nieuw. Die laptop die ik stuurde heeft dit ook allemaal, nieuw, en een mat scherm.
Die studenten zijn wel heel onhandig. Gewoon netjes met omgaan en in het visier houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakpat1
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 10-06 22:31
Zou gaan voor een Lenovo T590, is wel duurder als je budget maar voldoet verder aan alle eisen die je stelt. Je kunt hem dan ook nog zelf configureren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

ItsCrewz schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 22:12:
[...]
Vind die laptops er nou niet echt mooi uitzien, bovendien is het weer tweedehands, zoals ik al zei wil ik dit niet. Ik ga alleen voor nieuw. Die laptop die ik stuurde heeft dit ook allemaal, nieuw, en een mat scherm.
Die studenten zijn wel heel onhandig. Gewoon netjes met omgaan en in het visier houden.
Het blijft consumentenspul.
Ziet er leuk uit, maar heeft niet de degelijkheid en toekomstbestendigheid van zakelijke laptops.

Als je per-sé nieuw wilt, kun je misschien beter kijken naar deze (of een andere uit de Latitude lijn):
https://www.dell.com/nl-n...5400-laptop/S025L540014NL

Is wel wat boven je budget, maar je hebt dan wel een laptop waar NBD geen probleem is (4 jaar on-site voor net iets minder dan €100) en die waarschijnlijk de 5-8 jaar makkelijk gaat halen.

Oh, en ik zie dat je voor €13,- "Accidental Damage Protection" krijgt. Ideaal. Da's een verdomd handige verzekering. Laat jij of een medestudent 'm een keer kletteren (of je rijd er met je auto overheen, zoals ik laatst deed), staan ze alsnog binnen 1 of 2 dagen op de stoep om 'm kostenloos te repareren.

Dat soort dingen hoef je bij een consumentenlaptop niet op te rekenen en het gebeurd. @hans_lenze omschrijft het goed en uitgebreid. Uiterlijk is 1 ding, maar je gaat nu voor het uiterlijk, terwijl een degelijke, toekomstbestendige laptop die makkelijk en snel te repareren is, veel nuttiger is.

Uiterlijk is 1 ding, maar in the end is het vooral een werkpaard waar je je studie mee doet.

[ Voor 26% gewijzigd door unezra op 19-07-2019 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-06 19:34
Ik heb geen flauw idee wat jullie allemaal met jullie laptops doen maar zeggen dat je persé voor een business model moet gaan omdat die om een of andere reden steviger zouden zijn is natuurlijk je reinste onzin. Je betaald daar vooral voor de service na verkoop, niet omdat die laptops uit magisch materiaal zou bestaan die alles doorstaan.

Als je gewoon een beetje deftig omgaat met je materiaal zal die "non business" net zo goed meegaan als een ander hoor. Jullie doen hier precies alsof die business models uit magisch spul bestaan, er zit net zo goed dezelfde hardware in hoor. En alsof elk studielokaal een gevarenzone is, over het algemeen zit iedereen gewoon naast elkaar met de laptop op een tafel en vliegt (in tegenstelling tot wat sommigen hier beweren) de cola niet door de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Simon Shipperd schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 08:56:
Ik heb geen flauw idee wat jullie allemaal met jullie laptops doen maar zeggen dat je persé voor een business model moet gaan omdat die om een of andere reden steviger zouden zijn is natuurlijk je reinste onzin. Je betaald daar vooral voor de service na verkoop, niet omdat die laptops uit magisch materiaal zou bestaan die alles doorstaan.
Dat is niet waar.

De build-quality van zakelijke laptops is over het algemeen beter dan die van consumenten laptops.
Ook zijn onderdelen makkelijker vervangbaar.

Maar inderdaad, OOK de service is beter. NBD hoef je bij een consumentenlaptop niet om te komen, zakelijk is dat volkomen normaal én niet al te duur.

Lijkt me heel nuttig voor school, waar je projecten op je laptop staan en je waarschijnlijk, net als in het bedrijf, slecht meer dan een dag zonder laptop kunt.
Als je gewoon een beetje deftig omgaat met je materiaal zal die "non business" net zo goed meegaan als een ander hoor. Jullie doen hier precies alsof die business models uit magisch spul bestaan, er zit net zo goed dezelfde hardware in hoor. En alsof elk studielokaal een gevarenzone is, over het algemeen zit iedereen gewoon naast elkaar met de laptop op een tafel en vliegt (in tegenstelling tot wat sommigen hier beweren) de cola niet door de lucht.
Een ongeluk zit in een klein hoekje en er word dagelijks met zo'n laptop gesleept. Ik fiets bijvoorbeeld met mijn laptop naar kantoor, iets dat de gemiddelde studend ook zal doen. De kans dat je een keer onderuit gaat tijdens het leven van de laptop is best groot. Heel vervelend als dan net je laptop gekraakt word en je weken moet wachten tot je 'm weer terug hebt. Dag project en met wat pech, dag overgang.

Ook heb ik de indruk dat de gemiddelde student nét wat slordiger om gaat met zijn laptop dan de gemiddelde kantoorgebruiker. (Precies om die reden is een collega nu aan het kijken naar refurbished. "Ze smijten die tas toch in de hoek en vergeten dan dat er ook een laptop in zit." Vrij letterlijk zijn woorden.)

Dus nee, zakelijke lijn is niet overdreven in dit geval. (Alleen zijn ze in de regel wel minder sexy ja...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:38
ItsCrewz schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 22:12:
[...]

Toch zou ik er nog een keer over nadenken. Bij een zakelijke laptop kan je ook voor Next Business Day garantie kiezen. Dat heb ik ook gedaan voor mijn school toen. Het is namelijk allemaal heel leuk een Asus laptop, tot het kapot is. Dan mag je hopen dat je hem binnen 3 a 4 weken terug krijgt, is dat een optie voor jou op school? Voor mij toen niet in ieder geval. Dus koop een nieuwe Dell, HP of Lenovo met NBD garantie als je niet zonder je laptop kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

unezra schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 20:30:
[...]

BT muis is inderdaad heerlijk. Net geswitched naar een Logitech muisje.
Deze: pricewatch: Logitech M590 Rood
(Ook in grijs en zwart verkrijgbaar.)

Oplaadbaar is niet nodig. Zo'n batterij gaat minimaal weken, zo niet maanden mee en je word ruim tevoren door de Logitech software geïnformeerd dat je batterij leeg begint te raken.

Zelfs oplaadbare batterijen lonen dan niet meer.
in het begin zag ik ooit een PCMCIA BT Muis of zoiets als

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y9IzrmbofTVP1SIKE9s61wHExh0=/i/1313580593.jpeg

ideaal nooit kwijt & altijd opgeladen helaas hebben laptops de slots niet meer

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

vso schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 09:30:
[...]
in het begin zag ik ooit een PCMCIA BT Muis of zoiets als

[Afbeelding]

ideaal nooit kwijt & altijd opgeladen helaas hebben laptops de slots niet meer
:)

Och, ik heb om die reden 2 muizen en overweeg een 3e.
- 1 thuis
- 1 op kantoor
- 1 in mijn tas

Die paar tientjes doet zelfs mijn werkgever niet moeilijk over.

Moet zeggen dat die Logitech BT muisjes me érg goed bevallen. Het is niet zo mooi en luxe als de veel duurdere Logitech muis die ik thuis heb en PC's en BT lijken vooralsnog een minder fijne combinatie maar op laptops werkt zo'n BT muis onverwacht fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-06 21:53
Vind het altijd grappig om te zien dat de opleidingen veel te hoge eisen stellen.
VM,s met veel teveel geheugen toegewezen, zeker met software zoals virtual box, Windows server hup 4GB toewijzen terwijl maar 1 gb daadwerkelijk wordt gebruikt in de labopstelling, op gebied van efficient werken wordt weinig gedaan.

AD/DHCP/DNS nemen niet zoveel zeker met een kleine database met een handjevol testgebruikers.

Een laptop wordt daardoor langzaam omdat de pagefile wordt aangesproken gewoon puur omdat VM,s veel teveel geheugen toegewezen hebben gekregen wat niet eens daadwerkelijk gebruikt wordt.

Ram geheugen is achteraf ook makkelijk te upgraden dus als je nu 1 met 8gb ram koopt kun je die ook gerust upgraden(meestal wel afhankelijk van laptop), de laptops met 16GB kunnen erg duur zijn doordat de overige hardware ook veel krachtiger is dan noodzakelijk.

[ Voor 72% gewijzigd door mr_evil08 op 19-07-2019 10:31 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
mr_evil08 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 10:22:
Vind het altijd grappig om te zien dat de opleidingen veel te hoge eisen stellen.
VM,s met veel teveel geheugen toegewezen, zeker met software zoals virtual box, Windows server hup 4GB toewijzen terwijl maar 1 gb daadwerkelijk wordt gebruikt in de labopstelling, op gebied van efficient werken wordt weinig gedaan.

AD/DHCP/DNS nemen niet zoveel zeker met een kleine database met een handjevol testgebruikers.

Een laptop wordt daardoor langzaam omdat de pagefile wordt aangesproken gewoon puur omdat VM,s veel teveel geheugen toegewezen hebben gekregen wat niet eens daadwerkelijk gebruikt wordt.

Ram geheugen is achteraf ook makkelijk te upgraden dus als je nu 1 met 8gb ram koopt kun je die ook gerust upgraden(meestal wel afhankelijk van laptop), de laptops met 16GB kunnen erg duur zijn doordat de overige hardware ook veel krachtiger is dan noodzakelijk.
Ik koop er ook eentje met 8GB, die te upgraden is naar 16GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
Ik weet niet wat onder een zakelijke laptop valt, maar dit is qua uiterlijk ook nog te doen.
pricewatch: Lenovo V330-15IKB 81AX0115MH

Ik moet hem wel 3 jaar lang meenemen, en veel op stage, dan zet je hem neer op kantoor en kan er vrij weinig mee gebeuren. Ik smijt mijn tas niet de hoek in. Als er zoiets als een laptop in zit dan doe ik er heel erg voorzichtig mee.

Maar goed, is die lenovo die ik stuurde wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
Beste mensen,

Even een update.

Ik heb een keuzen gemaakt, en het is de Medion Akoya P6645 geworden, deze zag ik voorbij komen in de Best Buy Guide van Tweakers 2019 Juni. En ik heb hier uiteindelijk voor gekozen. Ik ben er super blij mee, hij ziet er mooi uit, en hij is erg snel. Ook is hij lekker dun en hij voelt niet aan of hij elk moment uit elkaar kan vallen.

Ik heb ook een bluetooth muis gekocht, de Logitech G603. Heel fijn ding! Heb persoonlijk de G403 voor mijn desktop.

Verder heb ik de 8GB extra RAM module besteld bij Amazon, die moet een van deze dagen aankomen.

Ik wil iedereen bedanken voor de hulp en suggesties in dit topic. :)

Pagina: 1