Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-08 17:12

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
(Ik weet dat dit een dubbelpost is, maar in een ander forum. Ik kan namelijk nergens mijn vorige forum verwijderen...)

Het is vandaag een wat grauwere dag, dat weet ik.

Maar mijn JVC camera schiet 4K beelden alsof er mistig is... Iemand die ervaring heeft met deze eigenwijze camera?

Ik schiet in 4K 30 Fps op 150MB, en het ziet er als stront uit... Ik ben gewend om met een GoPro Hero 7 te filmen, toen een overstap gemaakt op een Sony AX-300 en nu deze camera. En wow, wat een onduidelijke camera.

Zowel de instellingen als het menu is zo onduidelijk voor me... Ook de knoppen of het toestel zelf zijn dingen waarvan ik denk WTF. Ik heb de instructies door gelezen, alleen zijn deze in het Engels en maken mij die het wat lastiger.

Ook het contrast van de camera, pfoe... Ik zie nog een beetje goede hoop hier om hem niet terug te doen. Ik wil graag weten of ik iets fout doe, of dat deze camera gewoon een flop is.

Ik kan nergens handmatig de ISO verzetten? Ook het contrast nergens.

En nog onduidelijker.... Het menu heeft 2 opties die pas onduidelijkheid scheppen.
Keuze 1 = 'Camera Function...' en optie 2 'Camera Process...' .

Keuze 1 bevat de volgende instellingen: OIS. Flicker Correction. Shutter. AE Speed. AGC Limit. Auto Iris Limit (open & close). Manual Iris Limit (open & close) EEI Limit. Smooth Trans. FAW?. Gain L, M, H.

Keuze 2: Detail. Master Black. Black Toe. Knee. White Clip. Gamma. WDR. White Balance. Color Matrix. Color Gain.

Ben ik nou zo'n retard of wat? Ik hoor graag jullie ervaring, tips en tricks.

What a terrible day to have eyes!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:29

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Je andere topic is bij deze dicht.

Mijn glazen bol is wat eh mistig (pun intended), misschien is een voorbeeld video van wat je bedoelt wijsheid zodat de rest ook ziet wat je bedoelt :)

edit: ik zie dat je zoveel vragen hebt, dat ik mij sowieso wel enigszins afvraag of de camera geschikt is voor jou en dit een goede match is. Kan de camera in S-log filmen, zo ja, staat die daar dan op?

[ Voor 35% gewijzigd door Nomad op 14-07-2019 22:01 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Nomad schreef op zondag 14 juli 2019 @ 21:59:
Je andere topic is bij deze dicht.

Mijn glazen bol is wat eh mistig (pun intended), misschien is een voorbeeld video van wat je bedoelt wijsheid zodat de rest ook ziet wat je bedoelt :)

edit: ik zie dat je zoveel vragen hebt, dat ik mij sowieso wel enigszins afvraag of de camera geschikt is voor jou en dit een goede match is. Kan de camera in S-log filmen, zo ja, staat die daar dan op?
Zo wat ik op internet kan vinden niet (Heb de camera even niet in de buurt)

Wat is de betekenis/functie van S-LOG?
Ik heb wel als ik de bestanden overzet op de PC, er een XML-Bestand mee gaat met enkele informatie over de camera, niet veel spannends. Ik zal straks eens wat opnames plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

AltTabKeys schreef op zondag 14 juli 2019 @ 22:06:
[...]

Zo wat ik op internet kan vinden niet (Heb de camera even niet in de buurt)

Wat is de betekenis/functie van S-LOG?
Ik heb wel als ik de bestanden overzet op de PC, er een XML-Bestand mee gaat met enkele informatie over de camera, niet veel spannends. Ik zal straks eens wat opnames plaatsen.
s-log is een type raw bestand, gemaakt om zo contrastloos mogelijk te zijn, waardoor je maximale ruimte hebt om het nog na te bewerken. Maar goed, laten we inderdaad beginnen met een opname hier plaatsen, zodat wij ook zien wat je bedoelt met " mistig" .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Nomad schreef op zondag 14 juli 2019 @ 22:21:
[...]

s-log is een type raw bestand, gemaakt om zo contrastloos mogelijk te zijn, waardoor je maximale ruimte hebt om het nog na te bewerken. Maar goed, laten we inderdaad beginnen met een opname hier plaatsen, zodat wij ook zien wat je bedoelt met " mistig" .
Dit heb ik niet kunnen terug vinden. De video is op dit moment zich aan het verwerken op YouTube, dus hij zal zomenteen online moeten staan ^_^ YouTube: Test Videos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Mijn aller grootste vraag is bij deze Camera. Het menu 'Camera Process'. Alle instellingen daarin, beinvloeden die de video, of alleen het schermpje op je camera? Want daar kan ik bijvoorbeeld 'Detail' tussen de -10 en +10 instellen. Maar, zie dat maar eens duidelijk te krijgen....

Edit

ik heb maar ondertussen verschillende opnames gemaakt met verschillende instellingen. Ziet iemand hier enig verschil?

YouTube: YouTube

[ Voor 26% gewijzigd door AltTabKeys op 15-07-2019 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

@AltTabKeys link naar youtube geeft geen resultaat, staat hij nog op private?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Nomad schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:59:
@AltTabKeys link naar youtube geeft geen resultaat, staat hij nog op private?
Oeps, inderdaad. Je moet hem nu wel kunnen bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Tsja, ik zie niet wat je bedoeld met mistig. Je filmt ook maar gewoon wat in het rond waardoor sommige beelden niet lekker belicht zijn, maar afgezien van dat.. ik zie het probleem niet?

Je zoomed ook telkens helemaal 100% in, zeker op 1080p hou je dan weinig over. Met 4K wordt het iets beter maar dat is gewoon een beperking van de lens. Ook lijkt het alsof je op sommige beelden digitaal inzoomed (voorbij het optische bereik) en dan zie je best wat ruis.

Al met al denk ik dat je te veel verwacht van je camera?

[ Voor 47% gewijzigd door Ventieldopje op 15-07-2019 15:06 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ik zie in het filmpje wat je linkt ook geen enkel issue betreffende "mist"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Nomad schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:11:
ik zie in het filmpje wat je linkt ook geen enkel issue betreffende "mist"
Wat ik bedoel met de mist is niet als het ware Grain, maar de details in de beelden is gewoon ruk. Ook zie ik wel wat Grain, maar dat is mogelijk op te lossen.

Ik heb zelf de beelden bekeken op een 4K en 2k monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

AltTabKeys schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:50:
[...]

Wat ik bedoel met de mist is niet als het ware Grain, maar de details in de beelden is gewoon ruk. Ook zie ik wel wat Grain, maar dat is mogelijk op te lossen.

Ik heb zelf de beelden bekeken op een 4K en 2k monitor.
Klopt, heb het hier ook op volle resolutie bekeken en uitgezoomed lijkt het prima maar ingezoomed wordt het waardeloos.

Nogmaals, je instellingen staan ook op auto lijkt het en met wat kennis en kunde zou je dit nog wat beter kunnen krijgen. Echter verwacht je er te veel van en is een vergelijking met GoPro niet aan de orde (appels en peren).

Je zou voor 4k eerder moeten kijken naar een Panasonic GH4 ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Ventieldopje schreef op maandag 15 juli 2019 @ 17:03:
[...]

Klopt, heb het hier ook op volle resolutie bekeken en uitgezoomed lijkt het prima maar ingezoomed wordt het waardeloos.

Nogmaals, je instellingen staan ook op auto lijkt het en met wat kennis en kunde zou je dit nog wat beter kunnen krijgen. Echter verwacht je er te veel van en is een vergelijking met GoPro niet aan de orde (appels en peren).

Je zou voor 4k eerder moeten kijken naar een Panasonic GH4 ;)
Achjah, ik ben ook niet van plan om veel in te zoomen. Ik heb inmiddels telefonischcontact gehad met JVC, een goed gesprek van maar liefst 43 minuten. Het advies was om hem met mijn gebruiken (pretparken, dierentuinen) op Full Auto te laten. Als de beelden daarna nog beroerd zijn, mag ik ze weer bellen ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Even een kleine titelfix, het is duidelijk dat het een hulpvraag is. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:28
Er zitten vele pro-intellingen en aansluitingen op de camera, maar het blijft gewoon een kleine sensor die erin zit. Voor weinig ruis, zeker als je gaat nabewerken, heb je gewoon een 1" sensor nodig. Die heeft een 5x zo grote oppervlakte en dus 2 stops minder ruis. Een AX100 was een betere optie geweest.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Universal Creations schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 00:45:
Er zitten vele pro-intellingen en aansluitingen op de camera, maar het blijft gewoon een kleine sensor die erin zit. Voor weinig ruis, zeker als je gaat nabewerken, heb je gewoon een 1" sensor nodig. Die heeft een 5x zo grote oppervlakte en dus 2 stops minder ruis. Een AX100 was een betere optie geweest.
Ik kan de camera nog omruilen ^_^

Edit:

Ik ga morgen gelijk bellen en vraag een omruiling aan ^_^

In eerste instantie was ik al van plan om hem te halen, maar toen zag ik dat 'ie al langer geleden is uitgebracht dan de JVC, en een stuk kleiner was, en toen leek het me onmogelijk dat die beter zou zijn dan de JVC. Kennelijk zat ik fout :-D

[ Voor 25% gewijzigd door AltTabKeys op 16-07-2019 01:06 ]

Pagina: 1