Toon posts:

Temperatuur RTX 2060 komt boven de 80 graden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een week heb een een Lenovo Legion Y540-15IRH - 81SX007YMH laptop met een RTX 2060 videokaart en een core i7 processor. Tijdens het gamen - TW warhammer II op ultra settings - komt de temperatuur van de GPU regelmatig tot op ca. 80 - 85 graden. De performance blijft overigens wel steady. Daarnaast maken de ventilatoren tijdens het gamen nogal veel lawaai.

Bij minder veeleisende taken blijft de temperatuur rond de 45 graden, en maken de ventilatoren weinig geluid.

Weten jullie of deze temperaturen normaal zijn voor deze set-up, of is er iets mis met de hardware?

Wat kan ik doen om de ventilatoren stiller te krijgen? Ik dacht zelf aan een cooling pad, al weet ik niet of dit heel effectief zal zijn.

Veel dank voor jullie advies!

...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

80 graden onder load in een laptop klinkt volkomen acceptabel, zo niet nog aan de lage kant zelfs.
Wat je kunt doen om de koeling stiller te krijgen is niet gamen of een degelijke desktop bouwen :p

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-10 15:15
Als ie niet begint te throttlen is er niks aan de hand. Laptops zijn gewoon te klein om een degelijke videokaart stil te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Nadeel van spelletjes spelen op een laptop. De airflow is er gewoon niet. 85 graden is prima. Geen zorgen over maken. Lekker gamen. Koptelefoon op en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:25
Timba- schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:17:
Als ie niet begint te throttlen is er niks aan de hand. Laptops zijn gewoon te klein om een degelijke videokaart stil te krijgen.
Moet de eerste laptop die noet aan throttlen doet nog tegen komen.

Mijn 1070 in de pc met blower style word trouwens standaard 83 graden. Zo is de fan curve standaard nou eenmaal ingesteld.