Sinds een week heb een een Lenovo Legion Y540-15IRH - 81SX007YMH laptop met een RTX 2060 videokaart en een core i7 processor. Tijdens het gamen - TW warhammer II op ultra settings - komt de temperatuur van de GPU regelmatig tot op ca. 80 - 85 graden. De performance blijft overigens wel steady. Daarnaast maken de ventilatoren tijdens het gamen nogal veel lawaai.
Bij minder veeleisende taken blijft de temperatuur rond de 45 graden, en maken de ventilatoren weinig geluid.
Weten jullie of deze temperaturen normaal zijn voor deze set-up, of is er iets mis met de hardware?
Wat kan ik doen om de ventilatoren stiller te krijgen? Ik dacht zelf aan een cooling pad, al weet ik niet of dit heel effectief zal zijn.
Veel dank voor jullie advies!
...
Bij minder veeleisende taken blijft de temperatuur rond de 45 graden, en maken de ventilatoren weinig geluid.
Weten jullie of deze temperaturen normaal zijn voor deze set-up, of is er iets mis met de hardware?
Wat kan ik doen om de ventilatoren stiller te krijgen? Ik dacht zelf aan een cooling pad, al weet ik niet of dit heel effectief zal zijn.
Veel dank voor jullie advies!
...