Array eindversterker clipt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisanton
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 24-10-2022
Al jaren draai ik probleemloos op mijn eindversterker van Array Quartz S. Ineens clipt hij als ik hem aanzet. Nadat ik hem uitzet hoor ik een paar seconden de muziek die ik draai. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is en of ik er zelf iets aan kan doen?
...

Ik heb een Musical Fidelity XP100 voorversterker...

Ik heb alle bekabeling al gecheckt en alles zit goed aangesloten....

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het speaker relais lijkt te plakken.
Eindversterkers hebben een vertraagd opkomend relais om de inschakelplop te onderdrukken
en om het doorspelen zolang de condensatoren nog lading hebben te stoppen bij het uitzetten.

Maar als ik de website zo zie zitten ze in Nederland, misschien valt er nog wat te repareren of garantie.
Het beveiligingscircuit is wat ingewikkelder dan een relais.

[ Voor 31% gewijzigd door bouwfraude op 14-07-2019 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisanton
Ik heb een ander netkabel erop gezet en nu draai ik weer, maar het kan toeval zijn. In ieder geval bedankt voor je reactie. Mocht het weer mis gaan ga ik hulp zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisanton
Het probleem heeft intussen een rare wending genomen. Ik heb nog een keer kunnen draaien. Helaas clipt hij weer, maar alleen bij mij in huis?!? Heb hem zelfs bij de buurvrouw aangezet en daar doet hij het gewoon. Bij de winkel waar ik hem ter reparatie aanbood deed hij het ook goed. Kwam ik hoopvol thuis, maar nee hoor, weer in het rood.

Ik heb alles geprobeerd, zelfs alle andere apparatuur uitgezet en alles uit de stopcontacten gehaald, maar nog steeds clipt hij. Het moet dus iets bij mij in huis zijn waar hij op reageert.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:36
Heb je een multimeter? Check dan de spanning op het stopcontact en vooral ook de aarde (als die er is) ten opzichte van een bekende aarde (verwarmingsbuis o.i.d.)
Heb je bij de buren ook je eigen speakers gebruikt?

[ Voor 14% gewijzigd door blissard op 06-08-2019 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisanton
Ik heb hem alleen aangezet, zonder speakers. Ik zal iemand met een multimeter vragen te checken. Bedankt zover. Misschien is dat idd het probleem, maar zo raar ineens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:06
Voelt de behuizing vreemd aan als je erover wrijft? Verschil tussen aan/uit?

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Pagina: 1